CU, CD i inne zapalne choroby jelit
Forum otwarte dla wszystkich chorych na nieswoiste zapalenia jelit,
dla ich rodziców, partnerów i osób zainteresowanych.

Interpretacja wyników - Opis Kolonoskopi co mam otym myslec???

Aguśka22 - 29-06-2007
Temat postu: Opis Kolonoskopi co mam otym myslec???
Kolonoskopie miałam robiona w szpitali 17.05.2007, dzisiaj dopiero odebralam wynik , prosze wytłumaczcie mi to co jest napisane.

KOLONOSKOP WPROWADZONO DO WSTEPNICY W PERSPEKTYWIE NIEZMIENIONA KĄTNICA.
JELITO W CAŁOŚCI DOŚC WIOTKIE O POSZERZONYM RYSUNKU NACZYŃ
PODŚLUZÓWKOWYCH.
POBRANO WYCINKI DO BADANIA HIST-PAT Z ODBYTNICY.

WYC. HIST-PAT Strzepki błony śluzowej z cechami obrzeku.

Prosze napiszcie co to oznacza bo jestem z tego zielona.

Tomy - 29-06-2007

No a gdzie wynik z hist.-pat. ? Tzn. co napisał patomorfolog po obejrzeniu tych wycinków pod mikroskopem. Po tak długim czasie powinnaś już mieć jeszcze jeden papier z tymi wynikami.
Aguśka22 - 29-06-2007

Tomy napisał/a:
No a gdzie wynik z hist.-pat. ? Tzn. co napisał patomorfolog po obejrzeniu tych wycinków pod mikroskopem. Po tak długim czasie powinnaś już mieć jeszcze jeden papier z tymi wynikami.

Bedzie w Poniedziałek bo zrobilam haje bedzie wypis i wynik na wypisie

Aguśka22 - 29-06-2007

co to ogolnie oznacza
Melody - 29-06-2007

Bardzo długo czekasz na te wyniki. A czy w czasie wypróżniania jest też śluz??
Tomy - 29-06-2007

Ogólnie, to moim zdaniem nie ma tam nic niepokojącego. Gdyby było, to przeważnie w takich wypadkach rysunek naczyń jest zatarty, niewidoczny, występuje często krwawienie kontaktowe po dotknięciu kolonoskopem, mogą być widoczne nadżerki, owrzodzenia lub pseudopolipy. U Ciebie tego nie ma, jest czysto, więc makroskopowo Twoje jelito wygląda dobrze.