CU, CD i inne zapalne choroby jelit
Forum otwarte dla wszystkich chorych na nieswoiste zapalenia jelit,
dla ich rodziców, partnerów i osób zainteresowanych.

Diagnostyka - Jak często musi być kolonoskopia?

Mamcia - 19-04-2005

Konieczne jest badanie po 10 latach trwania choroby, a potem regularme aby wczesnie z?apoa? zmiany przednowotworowe.
Natomiast w trakcie trwania choroby jest z jedn? z metod oceniaj?c? jej przebieg. Mojej tez nie robi? kolo (mia?a raz 5 lat temu) i byla czysta jak ?za.
Chyba zale?y to te? od lekarza.
Mamcia

amk025 - 19-04-2005

Lekarz który u mnie zdiagnozowa? CU powiedzia?, ?e raz na 5 lat powinna by? kontrolna kolonoskopia
Klaudia - 19-04-2005

Ja b?d? mial kolonoskopi? w czerwcu a ostatni? mialam w sierpniu 2005.W?a?ciwie w sumie to bedzie oja 4 albo 5 kolonoskpi? w przeci?gu 4 lat.... :x Dodam ze mam zainfekowane ok 50 cm. jelita grubego....
Anonymous - 19-04-2005

A to gdzie tak lubi? wk?ada?? To na kas?, czy za kas?.
Ekonomista

Kasiaxxx - 19-04-2005

Znieczulaj? Was do tego paskudnego badania? I czy bardzo boli jak tego nie zrobi????
Tamara - 20-04-2005
Temat postu: kolonoskopia
Kasiaxxx napisał/a:
Znieczulaj? Was do tego paskudnego badania? I czy bardzo boli jak tego nie zrobi????

Wszpitalu dzieci?cym daj? pe?n? narkoz?. Przynajmniej tak to robili w CZD w Warszawie u mojego syna. Doros?ym mog? robi? w znieczuleniu miejscowym. Kole?anka z pracy mia?a w przychodni przyszpitalnej i bardzo j? bola?o, cho? wycinków ?adnych nie pobierali bo by?o ok. Opowiada?a, ?e prosi?a lekarza, ?eby sko?czy? bo nie mo?e wytrzyma? z bólu. Chyba jednak lepiej pój?? tam gdzie daj? narkoz?.
Pazdrawiam

kamil86 - 20-04-2005

ja mialem kolanoskopie 2 razy poniewaz za pierwszym razem cos znalezli ale nie wiedzieli ze to crohn :p
Obydwa mialem z narkozom ale slyszlaem ze te narkozy to zazdorwe na serducho to nie sa..... A moze sie myle?

amk025 - 20-04-2005

Ja mia?em 2 na ?ywca i nie jest to nic przyjemnego. Czu?em g?ównie wysokie ci?nienie (ból) w ró?nych miejscach brzucha, po wyrównaniu si? ci?nie? wszystko "nic nie by?o czu?". Problem by? w tym ?e to jest jak z dentyst?, jeszcze nie boli ale wiesz ?e zaraz zacznie..... :?
Duśka =) - 20-11-2005

Moja córka miała zbadane jelito tylko do esicy, bo bardzo płakała (a ja razem z nią , byłam przy badaniu), mówiła ze ją bardzo boli i prosiła zeby przerwać to badanie, mówiła to mało powiedziane, ona krzyczała.Serce mi się ściskało i myślałam że to ja padnę przy tym łóżku. Myślę że dużą rolę odegrał tu strach, ale przecież to tylko dziecko, a i dorośli wcale nie mniej sie boją. Przeżyłyśmy to obie strasznie , nigdy nie zgodzę się ,żeby miała kolo bez narkozy.
Jak często robi się kolonoskopię - prof. Ryżko mówił że przeważnie raz na 2 -3 lata i dzieciom robią w narkozie.

kreska29 - 20-11-2005

Witam serdecznie !! !
Ja miałam jedną ( jak dotąd ) kolonoskopię w kwietniu tego roku. Badanie to potwierdziło podejrzenie cu i .......musze przyznac iż nikomu nie polecam badania wykonanego na tzw. żywca....Podczas badania miałam wrażenie że magiczna rurka z kamerą dotarła mi do płuc .....ból był naprawdę nieznośny a najgorsze są tzw. zakręty...Ja wiem doskonale że wszystko można przeżyć, ale nikomu nie polecam tegoż badania bez znieczulenia.
Pamiętam ,że po powrocie na salę gdy doszłam do siebie i opowiedziałam o badaniu pani, która przeszła już około 10 kolonoskopii usłyszałam iż to niemożliwe, bo ta pani zawsze miała te badania robione w znieczuleniu ogólnym...
Zdaje sobie sprawę, że znieczulenie to może negatywnie wpływać na pracę organizmu, jednak w najbliższym czasie, gdy będę musiała powtórzyć kontrolnie badanie nie zgodzę się na powtórke z rozrywki...czyli na badanie bez znieczulenia.Pozdrawiam ciepło :)

Mamcia - 20-11-2005

Prof Ryżkojak zawsze ma rację. u dzieci kolonosopia powinna być wykonywana w narkozie, chyba, że młody człowiek sobie tego nie życzy. żądanie znieczulenia ogólego jest waszym świętym prawem. Dorosłychtez usypiają. Za pieniądze nie problem (300-500 PLN), ale nawet z NFZ powinno podawać się środki znieczulające i powinniście się tego domagać. Co do częstości to zależy od umiejcowienia choroby, cięzkości rzutów i długości trwania choroby.
Mamcia

tujajestem - 23-11-2005
Temat postu: na żywca
tak miałam zrobioną, to było już prawie dwa lata temu
zapytałam się pielęgniarki czy będzie bardzo bolało i powiedziała, że tak ale tylko przez jakiś czas a całe badanie przecież nie trwa nawet pół godziny

faktycznie tak było, potem sama wróciłam do domu
troszkę mnie wystraszyliście ale następnym razem też pójdę na żywca (dużo bardziej przestraszył mnie widok pani która przeszła to badanie w narkozie i potem dochodziła do siebie obok mnie na sąsidnim łóżku szpitalnym)

a ja właściwie pół godziny po badaniu czułam się ok

ale odeszliście od tematu
jak często powinno się mieć robionę kolonoskopię
to bym chciała wiedzieć

podobno w krajach zachodnich osoby z problemami jelitowymi mają to badanie robione raz na rok

Ania16 - 23-11-2005

Bo niby powinno byc robione raz na rok, z tym ze w razie potrzebny mozna robic czesciej... ja w ciagu 12miesiecy mialam 9kolonoskopii, bo mialam ciaglepogorszenie i nie wiedzieli na czym stoja. ale kolonoskopii. nie powinno sie robic zbyt czesto.
pozdrawiam

inkaska - 24-11-2005

mnie powiedzieli, ze tak wlasciwie to jak bede chorowac 10 lat, to bede miec czestsze kolono....zwlaszcza ze w rodzinie , babcia zmarła na raka jelita......a poki co to w przypadkach podejrzenia......
SSlawek - 27-11-2005

Cześć
Ja mialem kolonoskopie 3 razy. zalecana jest co 2 lata kontrolnie czy nie ma zmian nowotworowych. Polipy to takie latwe do usuniecia zmiany ale warunek w poczatkowym stadium puki nie zrobi sie z tego nowotwor, bo od tego sie zaczyna tworzy sie taki polip na powierzchni i zapuszcza powoli "korzenie". Jak ze wszystkimi zmianami wczesne wykrycie daje pelny sukces usuniecia a zatem znowu troche spokoju. KONTROLA TO PODSTAWA. Samo badanie: 2 pierwsze mialem na zywca i juz nigdy wiecej. Trzecie pod narkoza i nie zaluje. Ale to moje zdanie, niech kazdy sam decyduje. W 2006 znowun robie badanie po 3 latach przerwy i na pewno pod narkoza. wole zaplacic niz to przezywac. to naprawde boli, juz nie chce stugac twardziela. Najwazniejsze ze i tak kazdy to przejdzie po swojemu jest to nie uniknione, ale i tak to strzymiemy.
pozdrawiam
SSlawek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group