Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Wszystko co mieści się pod pojęciem dermatologii, a szczególnie pielęgnacji skóry i doboru kosmetyków

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: joko25 » 16 sty 2011, 22:37

Hej
nie wiem już co mam robić...od prawie dwóch tygodni mam dziwne rumieńce na policzkach i czole, taki kolor różowy z malymi grudkami jakby, ale bardziej to wygląda jak plamy, no i okropnie swędzi mnie ciało... szczególnie ręce, brzuch i plecy, skora głowy. A policzki to pieką, czasem bledną, ale zawsze to powraca...teraz np pieką mnie oczy, poliki, uszy..masakra. Od czego to może byc? przeczytałam ulotki lekow ktore biorę i prawie kazdy mógl to spowowdowac. Biore asamax, imuran, verospiron, panzol i metypred. Wlasnie biore najmniejsszą dawke sterydu i niedlugo mam go odstawic. No i dodam ze akurat jakies 3 miesiace temu weszłam w dlugo oczekiwaną( 5 lat) remisję. czy to jakies powikłanie?

Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: joko25 » 17 sty 2011, 12:11

Hej
sterydy bez przerwy biore od 2007 roku. W sumie to odkąd zaczęłam je brać to na twarzy dość często pojawiały mi sie na policzkach male rumieńce, szczegolnie rano a potem znikaly. ale teraz, gdzes od 2 tygodni rumience zrobily sie wieksze z malymi krostkami, pieką i są gorące, raz są bardziej czerwone raz mniej. no a od dwoch dni czuje swedzenie calego ciala, takie klucie, czasem pieczenie jakbym wpadla w pokrzywy, temu uczuciu towarzyszą dreszcze i stan podgorączkowy. a co do zdjęc to zobacze czy uda mi sie zrobic...poprobuje pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: joko25 » 17 sty 2011, 17:29

Wapno biorę juz od pol roku bo mam niski poziom wapnia we krwi i badanie na gęstosc kosci wykazalo początek osteoporozy:( -skutek uboczny dlugiej sterydoterapii. Moze gdyby nie to wapno to byloby jeszcze gorzej. Bylam u lekarza pierwszego kontaktu i dostalam recepte na jakąs masc z hydrokortyzonem do zrobienia w aptece. odbiore ją w srode dopiero. No i jeszcze tabletki do lykania z loratadyną -flonidan. Juz wzielam i jest ciut lepiej. :roll:

Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: joko25 » 17 sty 2011, 17:56

sorki, zapomnialam dodac ze do tego wapna biore tez witamine d3, a z dermatologiem u nas cienko...cięzko się dostac....

Awatar użytkownika
inkaska
Aktywny ✽✽✽
Posty: 653
Rejestracja: 31 sie 2004, 10:55
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź, CU

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: inkaska » 18 sty 2011, 10:12

u mnie skończylo się to trądzikiem różowatym, pomaga mi tylko Eucerin z zielonym pigmentem.....
cos byc musi do cholery za zakretem;)

agnieszka
Początkujący ✽✽
Posty: 210
Rejestracja: 12 lut 2004, 11:48
Choroba: CD
województwo: lubuskie
Lokalizacja: ...

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: agnieszka » 26 sty 2011, 19:06

Miałam podobne objawy biorąc sterydy.
Ciężko stwierdzić, co takiego się u Ciebie dzieje, że tak reagujesz.
Może pomyśl o testach - to może być alergia, lepiej się upewnić
Gabi

Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: joko25 » 15 lut 2011, 16:44

Hej
wybrałam się do dermatologa bo rumień na twarzy i pieczenie nie ustąpiło. No i okazało się, ze ten rumień to niestety efekt odstawienia sterydów:(do tego mam bardzo suchą skórę. Cos tez pani dermatolog wspominała o trądziku różowatym... dostałam receptę na rozex w emulsji, clotrimazol w kremie, masc regeneracyjną robioną w aptece, a i jeszcze twarz mam przemywac cetaphilem. Za miesiąc do kontroli. oby tylko pomogło....

Moni_88
Debiutant ✽
Posty: 20
Rejestracja: 17 mar 2012, 16:45
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: Moni_88 » 28 mar 2012, 00:01

temat byl poruszany juz daaaawno temu ale nie znalazlam nic podobnego - jezli cos bylo to przepraszam ;) po ponad miesicznej dawce encortonu przy wielu roznycj skutkach ubocznych (a zadnej poprawie) pojawilo mi sie straszne przesuszenie skory- do tego stopnia ze kiedy przewracam si ew nocy z boku na bok piecze mnie skora, tak samo w dzien, w niekotorych miejscach mam male czerwone kropeczki- najpierw myslalam ze to moze od golenia kiedy pojawilo sie na nogach, ale teraz mam to rowniez na rekach i nie wiem czy mam to laczyc ze sterydami, pije przynajmniej poltora litra wody dziennie po kilka razy smaruje sie balsamem a nie widze zadnej poprawy, tylko sie denrwuje pieczeniem.... mam nadzieje ze to chwilowe tak jak bylo z poteznymi bolami stawow... czas pokaze...

aga_wu
Początkujący ✽✽
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 2011, 03:54
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: aga_wu » 29 mar 2012, 04:51

Moni_88 pisze:po ponad miesicznej dawce encortonu przy wielu roznycj skutkach ubocznych (a zadnej poprawie) pojawilo mi sie straszne przesuszenie skory-
O tak! mam tak samo :) (tylko, że u mnie jest poprawa).
Zaczęło się jakiś czas temu (po 1,5 miesiąca łykania encortonu, wcześniej 1 miesiąc brałam metypred) przesuszenie i swędzenie. Na dłoniach (pomiędzy palcami pęka mi skóra ;( i piecze) smaruję to czym popadnie :P tzn. na razie kremem garniera do rąk (ten czerwony) na zmianę z nivea. Resztę ciała traktuję oliwką dla dzieci - i wydaje mi się że pomaga - trochę :wink:

Co ciekawe, skutki uboczne pojawiają się u mnie wtedy kiedy już zostało mi 2 tygodnie do skończenia kuracji. Biorę teraz tylko 5mg encortonu i w sobotę schodzę na 2.5.

Awatar użytkownika
joko25
Początkujący ✽✽
Posty: 258
Rejestracja: 19 sie 2007, 19:54
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: pomorskie

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: joko25 » 30 mar 2012, 21:20

A próbowałyscie emulsji Cetaphil??? wypróbowałam na sobie, stosuje od ponad roku i bardzo bardzo dobrze nawilża skorę. Tez mialam bardzo przesuszoną skórę, rumień i podrażnienia i u mnie się sprawdziła. Poleciła mi ją dermatolog. Mozna nią smarowac twarz jak i całe ciało, jest hypoalergiczna i bezzapachowa. Opakowanie 250 ml przy codziennym stosowaniu na twarz oraz czasem na przesuszone częsci ciala, jak kolana czy łokcie, wystarczyło mi na rok. Jest bardzo wydajna, po zakonczeniu leczenia rozexem, dalej ją stosuje pod krem na dzien czy na noc. Mozna ją kupic w aptece-kosztuje okolo 40 zlotych. W sprzedaży z tej serii jest tez emulsja do mycia twarzy cetaphil.

rudzielec
Debiutant ✽
Posty: 1
Rejestracja: 30 kwie 2012, 17:57
Choroba: nie ustalono
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: rudzielec » 30 kwie 2012, 18:13

Tez tak mam. Od 3 miesięcy biorę metypred. Strasznie spuchła mi twarz i zawsze na wieczór robi się cała czerwona i strasznie piecze. Do tego trądzik, pękająca skóra na rękach, piekące uszy i częsty ból głowy ... :smutny:

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7750
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

Post autor: obyty.z.cu » 30 kwie 2012, 20:33

joko25 pisze:Cos tez pani dermatolog wspominała o trądziku różowatym... dostałam receptę na rozex w emulsji, clotrimazol w kremie, masc regeneracyjną robioną w aptece,
różowaty trądzik po sterydowy grudkowaty i naczyniowy....
właśnie to leczę maściami j.w. ,do tego antybiotyki przez miesiąc - Tetralysal plus osłonowo Trilac.
Działa,grudki zanikają i przestaje swędzić,cera się wygładza.
O działaniu antybiotyku na jelita nie będę pisać lepiej :smutny: :wink:
Przsuszenie skóry na łydkach i stopach to zupełnie inna historia.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Zablokowany

Wróć do „Kosmetyka, Pielęgnacja Skóry i Dermatologia”