Strona 1 z 1

Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 16 sty 2011, 22:37
autor: joko25
Hej
nie wiem już co mam robić...od prawie dwóch tygodni mam dziwne rumieńce na policzkach i czole, taki kolor różowy z malymi grudkami jakby, ale bardziej to wygląda jak plamy, no i okropnie swędzi mnie ciało... szczególnie ręce, brzuch i plecy, skora głowy. A policzki to pieką, czasem bledną, ale zawsze to powraca...teraz np pieką mnie oczy, poliki, uszy..masakra. Od czego to może byc? przeczytałam ulotki lekow ktore biorę i prawie kazdy mógl to spowowdowac. Biore asamax, imuran, verospiron, panzol i metypred. Wlasnie biore najmniejsszą dawke sterydu i niedlugo mam go odstawic. No i dodam ze akurat jakies 3 miesiace temu weszłam w dlugo oczekiwaną( 5 lat) remisję. czy to jakies powikłanie?

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 17 sty 2011, 12:11
autor: joko25
Hej
sterydy bez przerwy biore od 2007 roku. W sumie to odkąd zaczęłam je brać to na twarzy dość często pojawiały mi sie na policzkach male rumieńce, szczegolnie rano a potem znikaly. ale teraz, gdzes od 2 tygodni rumience zrobily sie wieksze z malymi krostkami, pieką i są gorące, raz są bardziej czerwone raz mniej. no a od dwoch dni czuje swedzenie calego ciala, takie klucie, czasem pieczenie jakbym wpadla w pokrzywy, temu uczuciu towarzyszą dreszcze i stan podgorączkowy. a co do zdjęc to zobacze czy uda mi sie zrobic...poprobuje pozdrawiam:)

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 17 sty 2011, 17:29
autor: joko25
Wapno biorę juz od pol roku bo mam niski poziom wapnia we krwi i badanie na gęstosc kosci wykazalo początek osteoporozy:( -skutek uboczny dlugiej sterydoterapii. Moze gdyby nie to wapno to byloby jeszcze gorzej. Bylam u lekarza pierwszego kontaktu i dostalam recepte na jakąs masc z hydrokortyzonem do zrobienia w aptece. odbiore ją w srode dopiero. No i jeszcze tabletki do lykania z loratadyną -flonidan. Juz wzielam i jest ciut lepiej. :roll:

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 17 sty 2011, 17:56
autor: joko25
sorki, zapomnialam dodac ze do tego wapna biore tez witamine d3, a z dermatologiem u nas cienko...cięzko się dostac....

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 18 sty 2011, 10:12
autor: inkaska
u mnie skończylo się to trądzikiem różowatym, pomaga mi tylko Eucerin z zielonym pigmentem.....

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 26 sty 2011, 19:06
autor: agnieszka
Miałam podobne objawy biorąc sterydy.
Ciężko stwierdzić, co takiego się u Ciebie dzieje, że tak reagujesz.
Może pomyśl o testach - to może być alergia, lepiej się upewnić

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 15 lut 2011, 16:44
autor: joko25
Hej
wybrałam się do dermatologa bo rumień na twarzy i pieczenie nie ustąpiło. No i okazało się, ze ten rumień to niestety efekt odstawienia sterydów:(do tego mam bardzo suchą skórę. Cos tez pani dermatolog wspominała o trądziku różowatym... dostałam receptę na rozex w emulsji, clotrimazol w kremie, masc regeneracyjną robioną w aptece, a i jeszcze twarz mam przemywac cetaphilem. Za miesiąc do kontroli. oby tylko pomogło....

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 28 mar 2012, 00:01
autor: Moni_88
temat byl poruszany juz daaaawno temu ale nie znalazlam nic podobnego - jezli cos bylo to przepraszam ;) po ponad miesicznej dawce encortonu przy wielu roznycj skutkach ubocznych (a zadnej poprawie) pojawilo mi sie straszne przesuszenie skory- do tego stopnia ze kiedy przewracam si ew nocy z boku na bok piecze mnie skora, tak samo w dzien, w niekotorych miejscach mam male czerwone kropeczki- najpierw myslalam ze to moze od golenia kiedy pojawilo sie na nogach, ale teraz mam to rowniez na rekach i nie wiem czy mam to laczyc ze sterydami, pije przynajmniej poltora litra wody dziennie po kilka razy smaruje sie balsamem a nie widze zadnej poprawy, tylko sie denrwuje pieczeniem.... mam nadzieje ze to chwilowe tak jak bylo z poteznymi bolami stawow... czas pokaze...

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 29 mar 2012, 04:51
autor: aga_wu
Moni_88 pisze:po ponad miesicznej dawce encortonu przy wielu roznycj skutkach ubocznych (a zadnej poprawie) pojawilo mi sie straszne przesuszenie skory-
O tak! mam tak samo :) (tylko, że u mnie jest poprawa).
Zaczęło się jakiś czas temu (po 1,5 miesiąca łykania encortonu, wcześniej 1 miesiąc brałam metypred) przesuszenie i swędzenie. Na dłoniach (pomiędzy palcami pęka mi skóra ;( i piecze) smaruję to czym popadnie :P tzn. na razie kremem garniera do rąk (ten czerwony) na zmianę z nivea. Resztę ciała traktuję oliwką dla dzieci - i wydaje mi się że pomaga - trochę :wink:

Co ciekawe, skutki uboczne pojawiają się u mnie wtedy kiedy już zostało mi 2 tygodnie do skończenia kuracji. Biorę teraz tylko 5mg encortonu i w sobotę schodzę na 2.5.

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 30 mar 2012, 21:20
autor: joko25
A próbowałyscie emulsji Cetaphil??? wypróbowałam na sobie, stosuje od ponad roku i bardzo bardzo dobrze nawilża skorę. Tez mialam bardzo przesuszoną skórę, rumień i podrażnienia i u mnie się sprawdziła. Poleciła mi ją dermatolog. Mozna nią smarowac twarz jak i całe ciało, jest hypoalergiczna i bezzapachowa. Opakowanie 250 ml przy codziennym stosowaniu na twarz oraz czasem na przesuszone częsci ciala, jak kolana czy łokcie, wystarczyło mi na rok. Jest bardzo wydajna, po zakonczeniu leczenia rozexem, dalej ją stosuje pod krem na dzien czy na noc. Mozna ją kupic w aptece-kosztuje okolo 40 zlotych. W sprzedaży z tej serii jest tez emulsja do mycia twarzy cetaphil.

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 30 kwie 2012, 18:13
autor: rudzielec
Tez tak mam. Od 3 miesięcy biorę metypred. Strasznie spuchła mi twarz i zawsze na wieczór robi się cała czerwona i strasznie piecze. Do tego trądzik, pękająca skóra na rękach, piekące uszy i częsty ból głowy ... :smutny:

Re: Rumień na twarzy i swędzenie skóry

: 30 kwie 2012, 20:33
autor: obyty.z.cu
joko25 pisze:Cos tez pani dermatolog wspominała o trądziku różowatym... dostałam receptę na rozex w emulsji, clotrimazol w kremie, masc regeneracyjną robioną w aptece,
różowaty trądzik po sterydowy grudkowaty i naczyniowy....
właśnie to leczę maściami j.w. ,do tego antybiotyki przez miesiąc - Tetralysal plus osłonowo Trilac.
Działa,grudki zanikają i przestaje swędzić,cera się wygładza.
O działaniu antybiotyku na jelita nie będę pisać lepiej :smutny: :wink:
Przsuszenie skóry na łydkach i stopach to zupełnie inna historia.