Strona 7 z 77

Re: zespół jelita drażliwego

: 15 mar 2011, 15:43
autor: ewkunia
No fajnie wszystko, ale skąd diagnoza ,że to zespół jelita nadwrażl.,a nie po prostu remisja?

Re: zespół jelita drażliwego

: 15 mar 2011, 18:31
autor: LoneWolf
Alis to teraz chillout i zająć myśli czymś innym ;)

Brałem meteospasmyl, gasec, probiotyki, łagodne środki uspokajające - to nic nie daje, grunt to zmiana nastawienia, psychoterapia może pomóc bardziej, grunt to dowiedzieć się co jest psychiczną przyczyną.

Re: zespół jelita drażliwego

: 15 mar 2011, 19:22
autor: ewkunia
Nie zgadzam się z przedmówcą:) Skoro w historii Alis pojawił się moment, w którym miała zapalenie, wydaje mi się, że należy dokładniej sprawdzić,co pacjentowi dolega. Przecież może mieć nzj w remisji...?

Re: zespół jelita drażliwego

: 15 mar 2011, 20:15
autor: Agula84
ja tez mam stan zapalny, ale nie wskazujacy na zadna chorobe- to chyba nawet gdzies w tym watku pisalam. W kazdym razie, dzisiaj znowu uslyszalam, że to nie jest zadna choroba, chociaz wedlug tej lekarki to tego stanu byc nie powinno,a jednak jest.... mam sobie zrobic jeszcze badanie na lamblie i celiakie i dac sobie spokuj.
ChildOfCracow, masz pomysl na wyluzowanie- sprawdzony i skuteczny???
i co rozumiesz przez przczyne psychiczna???

Re: zespół jelita drażliwego

: 15 mar 2011, 21:34
autor: LoneWolf
Trzeba odkryć co sprawia że jelita zachowują się jakby człowiek był zdenerwowany. Tego się nie czuje a organizm pracuje jakby był pod działaniem stresu, myślę że to coś w rodzaju nawyku jaki organizm przybiera po długotrwałych przejściach. Na wyluzowanie najlepsze sposoby to na pewno robienie tego co się lubi - dać sobie więcej przyjemność, stać się bardziej egoistycznym, oczywiście bez szkody dla innych, doprowadzać do sytuacji w których najmniej się myśli o tym że jest się chorym.

Re: zespół jelita drażliwego

: 15 mar 2011, 21:48
autor: Agula84
ja wiem co mnie denerwuje, ale nie mam zadnej mozliwosci zmiany stanu rzeczy... teraz od kilku dni czuje sie zle, i podejrzewam, ze tak mi zostanie na najblizszy czas... bo jak zmienic fakt, ze maz dostal przeniesienie sluzbowe nie tam gdzie chcial i ze pojdzie w ch.... a ja utkne w tej zielonej krainie wschodu sama... pozostaje mi duspatalin, persen... i sen :)

Re: zespół jelita drażliwego

: 15 mar 2011, 22:45
autor: Agula84
Tego się tola, tak poprostu nie da chyba odnaleść... moze wystarczy, że człowiek tak zwyczajnie jest nerwowy... moze nie potrzeba konkretnej przyczyny...

Re: zespół jelita drażliwego

: 15 mar 2011, 22:47
autor: pistols30
[quote="ChildOfCracow"] Na wyluzowanie najlepsze sposoby to na pewno robienie tego co się lubi - dać sobie więcej przyjemność, stać się bardziej egoistycznym, oczywiście bez szkody dla innych, doprowadzać do sytuacji w których najmniej się myśli o tym że jest się chorym.[/quot
I to wlasniw w tym wszystkim jest najtrudniejsze

Re: zespół jelita drażliwego

: 15 mar 2011, 22:54
autor: LoneWolf
Sam jestem w kropce i też nie mogę zmienić stanu rzeczy gruntownie, aby się przekonać czy otoczenie odpowiada za IBS.

Re: zespół jelita drażliwego

: 16 mar 2011, 00:09
autor: pea
dla mnie ta rozkmina w ogóle jest jakaś dziwna... przecież tutaj nie chodzi o to, że należy swoje życie poukładać tak żeby stresów nie przeżywać, to jest niemożliwe.

chodzi o to żeby przestać je przeżywać brzuchem i bólem. człowiek potrafiący przeżywać swoje emocja NORMALNIE nie sprowadza na siebie przewlekłej choroby. trzeba wyzbyć się wadliwych, schematycznych reakcji naszego ciała, a nie stresu w ogóle. jeżeli przeżywasz emocje za pomocą całego wachlarzu dolegliwości jaki serwuje zespół jelita drażliwego to jest to sygnał, że przeżywasz je nie tak jak powinieneś.

Agula - nie istnieje coś takiego jak "moze wystarczy, że człowiek tak zwyczajnie jest nerwowy."
o to właśnie chodzi, że to nie jest zwyczajne ;) i z tym trzeba walczyć

Alis zgadzam się z Ewkunią, też mam spore wątpliwości co do słów tego lekarza. napisz proszę co masz na wyniku z tych dwóch kolonoskopii w obrazie makroskopowym i mikroskopowym.

Re: zespół jelita drażliwego

: 16 mar 2011, 08:21
autor: ewkunia
Agula84 pisze:ja tez mam stan zapalny, ale nie wskazujacy na zadna chorobe- to chyba nawet gdzies w tym watku pisalam. W kazdym razie, dzisiaj znowu uslyszalam, że to nie jest zadna choroba, chociaz wedlug tej lekarki to tego stanu byc nie powinno,a jednak jest.... mam sobie zrobic jeszcze badanie na lamblie i celiakie i dac sobie spokuj.
ChildOfCracow, masz pomysl na wyluzowanie- sprawdzony i skuteczny???
i co rozumiesz przez przczyne psychiczna???
Znam te numery:) Też już pisałam o tym na forum. Wydaje mi się, że musimy trochę pożyć,zanim odkryją,co nam jest;p Może badania 'pójdą do przodu'... Być może ten stan zapalny kiedyś się wykrystalizuje, więc radziłabym walczyć o kolonkę od czasu do czasu. Ja osobiście nie dam sobie wmówić tak po prostu zespołu jelita nadwrażliwego, jeszcze o mnie usłyszą;p

Re: zespół jelita drażliwego

: 16 mar 2011, 08:52
autor: Agula84
ewkunia, kolonke mialam w pazdzierniku, pytalam juz lekarzy czy powinnam ja juz powtarzac, uslyszalam, ze nie. Sa tez badania ktore potwierdzaja, ze chorzy na ibs moga miec stan zapalny w jelicie i tego sie trzymam. Ja oprocz objawow jelitowych nie mam zadnych innych- mam afty i szczeline, ale szczeline mam po porodzie, i w sumie Bogu dziekuje, ze tylko szczeline, bo ostatnio chirurg mi uzmyslowil, jak bardzo nie fajnie rodzilam, a afty mam na 1 dzien i potem znikaja. Tu na forum spotkalam sie z opisami aft o wielkoci 5 zl ktore doprowadzaja ludzi do ograniczenia jedzenia. u mnie nie ma tragedii, ot bolacy punkcik po ktorym jutro nie bedzie sladu. wszystkie badania w normie. Lekarka wczoraj mi powiedziala, ze moznaby ewentualnie na sile doszukiwac sie wlasnie CD w tych obrazie hostopatu który mialam, tyle, że coś by mi więcej było. bylam w sumie u 4 gastrologow, 2 chirurgow.... nikt- gdybym sie nie spytala, nie sugerowal cd ani cu. z tych lekarzy to tylko jeden gastro i jeden chirurg byli lek med, reszta to doktorzy, u ktorych takze lecza sie CuDaki z forum. staram sie na sile nie wmawiac sobie tego CD, tyle ze roznie mi to idzie. Wydaje mi sie, że gdyby to nie byl IBS to nie pomoglby mi duspatalin, ktory przez prawie pol roku dzialal bez wiekszych problemow- srednio dziala od kilku dni... ale sie rozpisalam... :) milego dnia

Re: zespół jelita drażliwego

: 16 mar 2011, 08:57
autor: ewkunia
Ok,ale co to za stan zapalny? I czym go leczyć? Przecież to nie jest normalny stan zdrowia.

Re: zespół jelita drażliwego

: 16 mar 2011, 09:19
autor: Agula84
wycinki :
katnica: Fragmenty błony śluzowej jelita grubego ze skąpym nacikiem zapalnym zlozonym glownie z komorek plazmatycznych i limfocytow oraz rozproszonych granulocytow kwasochlonnych. limfocyty srodnablonkowe nieliczne.

odbytnica
Fragmenty błony śluzowej jelita grubego ze skąpym nacikiem zapalnym zlozonym glownie z komorek plazmatycznych i limfocytow oraz grup makrofagow piankowatych zawierajacych sluz. imfocyty srodnablonkowe nieliczne.

Obraz makroskopowy jelita grubego i 10 cm cienkiego bez zmian, siatka naczyn ok, hemoroidy 2 stopnia.

Dostalam na to metronidazol w czopkach 2 opakowania i tyle wzielam. Ale nikt poza lekarka ktora mi to przepisala, nie uznal, ze to w ogole nalezy leczyc...

ewkunia, ja tym bylam przerazona, naprawde, jak to zobaczylam na wyniku, to bylam pewna ze jestem chora na cd albo cu. nawet watpliwosci nie mialam, tyle ze ZADEN lekarz tego nie potwierdzil....

Re: zespół jelita drażliwego

: 16 mar 2011, 17:19
autor: Alis
W pierwszym histopatologicznym wyszło mi :miernie nasilone przewlekłe zapalenie jelita (nie upoważnia do stwierdzenia CU) a na drugi czekam. Lekarze odstawili mi sulfasalazynę. Myslicie, że to remisja? Czy w histopatologicznym powinno coś wyjść , skoro było zapalenie?

[ Dodano: 16-03-2011 ]
Ewkunia, diagnoza wynika z tego że w kolonoskopii jelito wygląda na czyste a mnie boli. Stolec mam dobry, oczy już mnie nie bolą a ciagle mam skurcze i tępy ból nad pępkiem.