WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Jarek

Re: WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Post autor: Jarek » 09 lut 2004, 19:52

Miko3aju. Dzieki za relacje ze spotkania z prof. Bartnikiem.
Mam pytanie. Od pó3 roku oprócz Salofalku biore jeszcze Encorton oraz Imuran (azatiopryna). Czy prof. mówi3 co? na temat tych leków? Mam tu na my?li zarówno skuteczo?a dzia3ania jak i równie? uboczne dzia3ania niepo??dane. Mo?e tak?e inne osoby maj? wiadomo?ci na ten temat. Bede wdzieczny za wszystkie informacje :D winjarek@op.pl

Mikolaj
Admin
Posty: 24
Rejestracja: 16 kwie 2003, 17:43
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Post autor: Mikolaj » 10 lut 2004, 08:38

Profesor przedstawi3 schematy postepowan lekarzy. Zastosuj lek A, je?eli jest odpowed1 organizmu to OK, jak nie to lek B, .... lek C, i w koncu operacja. Leki typu Salofalk, Pentasa, Jucolon s? na samym pocz?tku tej listy. Encorton i Imuran s? dalej, gdy? ich dzia3anie jest silniejsze. Pamietam, ?e pó1niej s? leki stosowane przy przeszczepach - zapobiegaj?ce odrzuceniu.
Profesor mówi3 ?e leki potocznie zwane "Sterydami" s? skuteczne i je?eli jest taka potrzeba nale?y je stosowaa. Problemem s? efekty uboczne, które sie uwidaczniaj? po d3u?szym stosowaniu du?ej dawki (normalna dawka to poni?ej 1mg na kg wagi). Przepraszam, ale nie pamietam jakie by3y to efekty uboczne - chyba mo?na je znale1a na ulotce do leków.

Co do skutków ubocznych to profesor mówi3 ?e mia3 przypadek chorej na CU i maj?cej problem z sercem. Chora w momencie zaostrzenia CU mia3a do wyboru: palia i z3agodzia CU + zaszkodzia sercu lub nie palia i meczya sie z CU. Chora wybiera3a palenie....
numer Gadu Gadu 14295

Jari
Początkujący ✽✽
Posty: 243
Rejestracja: 07 lut 2004, 23:55
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Post autor: Jari » 10 lut 2004, 12:25

Co do efektów ubocznych, to zasiegno3em ostatnio jezyka w szpitalu i powiedziano mi ?e oprócz rzeczy ma3o istotnych takich jak obrzek twarzy, nadmierna potliwo?a i problemy z cer?, (wszystko to mia3em gdy bralem) przy d3ugotrwa3ym braniu jest ryzyko nadci?nienia, osteoporozy i nawet cukrzycy. Te efekty tyczy3y sie Encortonu, który przynajmniej gdy ja go kupowa3em w aptece, by3 w formie samej buteleczki bez jakiejkolwiek ulotki :!:
- Czy mo?e bya gorzej.
- Nie, bo gdyby mog3o to by ju? by3o.

tomato
Początkujący ✽✽
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2004, 11:23
Choroba: CU
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Re: WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Post autor: tomato » 10 lut 2004, 13:55

Do Jari.
Chcia3em sie odnie?a do skutków ubocznych. Je?li chodzi o Encorton to wpe3ni masz racje (cukrzyca, nadci?nienie), je?eli chodzi o osteoporoze to ju? musze w szczegulno?ci sie z tob? zgodzia, bo ja w3a?nie mam pog3ebiaj?c? sie osteoporoze konczyn dolnych (na CU choruje 14 lat, od 6 lat k3opoty ze stawami jako choroba wspó3istniej?ca przy CU). Teraz o skutkach ubocznych Azatriopiny. Ja za?ywam ten lek od roku. Zacytuje teraz mój wypis z Kliniki Gastroenterologii CMKP Centrum Onkologii. Wskazane wykonanie badan kontrolnych oznaczen laboratoryjnych (morfologia z rozmazem, transaminazy, GGTP, fosfataza alkaiczna), a nastepnie morfologia co miesi?c ''próby w?trobowe'' co 3 miesi?ce- w przypadku uszkodzenia w?troby lub szpiku (leukocytoza<3000/ul) nale?y odstawia Azatropine i skonsultowaa sie z lekarzem gastrologiem.To powinno Ci wyja?nia skutki uboczne Azatropiny. Ja te badania wykonuje i naszcze?cie takich objawów nie mia3em. Pozdrawiam i trzymaj sie. Tomek

Gość

Re: WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Post autor: Gość » 10 lut 2004, 14:41

[quote="Jola Damek"]Czy prowadzone s? jakiekolwiek badania na temat przyczyn powstania tej choroby? Czy dalej leczy sie j? objawowo? Z tego co napisa3e? o wyk3adzie wynika, ?e nic sie nie dzieje w tej sprawie.[quote]

Zachecam do odwiedzenia strony www.isispharm.com/index.html
Oni s? w drugiej fazie badania leku na CU i maj? bardzo dobre wyniki
o CD te? pisz?. Radze sie zainteresowaa, poza tym to powarzna firma i nie ma obawy o hochsztaplerstwo.

mietekmietek
Debiutant ✽
Posty: 3
Rejestracja: 10 lut 2004, 14:42
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Moje wra?enia ze spotkania z profesorem:

Post autor: mietekmietek » 10 lut 2004, 17:15

[quote="Mikolaj"]W du?ym skrócie, to czego sie dowiedzia3em to:
9. Najm3odszy pacjent mia3 3 lata
10. Starszy pan choruje na CU od 196x roku i czuje sie dobrze

U mnie chorobe Le?niowskiego-Crohna stwierdzono 04.1976 r. przy resekcji wyrostka robaczkowego (chorowa3em od 4 lat , ale nie wiadomo by3o co to jest) po wygl?dzie i badaniach histopatologicznych wycinka . Mia3em wówczas 23 lata , dzi? 51 , a wiec z t? straszn? chorob? ?yje ju? 28 + 4 lata ! Razem z wyrostkiem - przeszed3em 4 operacje (wycieto ca3e jelito krete + przyleg3o?ci + 2 przetoki brzuszne ) .
Ciekawy jestem kto jeszcze mo?e sie "pochwalia" tak d3ugim sta?em ?
Jest to jednocze?nie jakie? pocieszenie dla osób , które obawiaj? sie krótszego ?ycia z chorob?...
Pozdrawiam i ?ycze wszystkim du?o , du?o zdrowia...

mietekmietek
Debiutant ✽
Posty: 3
Rejestracja: 10 lut 2004, 14:42
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Post autor: mietekmietek » 10 lut 2004, 17:26

Przypadkiem dowiedzia3em sie , ?e chyba w nr 2/2004 Wiedzy i —ycia znajduje sie informacja o amerykanskich udanych próbach leczenia choroby Crohna przez zara?enie pacjenta ... tasiemcem (sic!) .
Nie czyta3em tego artyku3u i nie jestem pewien , czy to by3o w tym w3a?nie numerze , ale napewno w jednym z ostatnich . Spróbuje do niego dotrzea . A mo?e kto? ju? go czyta3 ?

Jari
Początkujący ✽✽
Posty: 243
Rejestracja: 07 lut 2004, 23:55
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Post autor: Jari » 11 lut 2004, 01:12

Ja czyta3em dwa artyku3y mo?e Polityka i Przekrój ale moge sie mylia.
I cze?a programu nadawanego o insektach i pasorzytach w jedynce w bloku edukacyjnym. Chodzi3o o nicienie i to takie od ?win, które nie mog? sie rozmnarzaa w organizmie cz3owieka. Dostaja sie tam jako jaja i rozwijaj?, po czym s? wydalane. A wszystko dzi3a w taki sposób ?e organizm zamiast atakowaa siebie skupia sie na robalach.
- Czy mo?e bya gorzej.
- Nie, bo gdyby mog3o to by ju? by3o.

tomato
Początkujący ✽✽
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2004, 11:23
Choroba: CU
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Do Jari

Post autor: tomato » 11 lut 2004, 19:30

W odpowiedzi na twoj? w?tpliwo?a w sprawie ulotki do Encortonu. S? ulotki dodawane do Encortonu 10mg (to chyba najwy?sza dawka w jednej pastylce). Ja za?ywam w3a?nie taki Encorton, i kupi3em go w pude3ku wraz z ulotk?. Tomek

tomato
Początkujący ✽✽
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2004, 11:23
Choroba: CU
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Do Joli

Post autor: tomato » 18 lut 2004, 12:04

Jolu przepraszam ?e to tak d3ugo trwa, ale jak ju? pisa3em ja t? ksi??ke porzyczy3em (na marginesie swojemu lekarzowi), ja nie zapomnia3em o tobie i zaraz jak tylk? j? odzyskam natychmiast to zrobie. Na dzien dzisiejszy jeszcze jej nie mam niestety. Prosze uzbrój sie w cierpliwo?a. Z przeprosinami i pozdrowieniami Tomek.

Gość

Re: WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Post autor: Gość » 26 lut 2004, 10:44

Witam !
Mam Crohna od czerwca 2003. Od wrzesnia zazywam Azafalk *azathioprin* 100 mg dziennie . Jak przeczytalam ulotke od tego leku o mozliwych efektach ubocznych to myslalam , ze sie przewroce. Wiec lepiej czasem nie czytac - jest to sprawa indywidualna - ale faktem jest , ze lek ten szkodzi na serce , watrobe i zmienia sklad krwi. Niestety nie mam innej alternatywy - musze to brac co najmniej przez trzy lata , jak twierdzi moj lekarz. Rowniez od wrzesnia 2003 biore sterydy - jak wyszlam z kliniki po dwoch miesiacach to mialam dawke 75 mg dziennie . Pomimo duzej ilosci sterydow stosowanych w moim przypadku nie bylo poprawy wiec poddano mnie chemioterapii. Bylam przerazona , bo kazdemu chemioterapia kojarzy sie z jednym - z rakiem... Ale jak sie potem dowiedzialam, rowniez stosuje sie ja przy probemach reumatycznych, a o dziwo moj Crohn upatrzyl sobie przede wszystkim moje kosci i oczy, powodujac w nich takie zapalenie, ze nie potrafilam w ogole chodzic i prawie osleplam. Do polowy lutego 2004 udalo mi sie ja zredukowac do 5 mg dziennie i w koncu przestac to zazywac.
Niestety , po dwoch tygodniach znowu moj Crohn sie obudzil i zaatakowal. Znowu zaczelam brac sterydy 50 mg dziennie. Czyli bez sterydow po prostu nie funkcjonuje!!! Okropne uczucie - sterydy to miecz obosieczny - niby pomaga , ale tak naprawde to zabojcza bron.
Najwazniejsze to sie nie dac!
Pozdrawiam wszystkich serdecznie !
Alicja
atomowka@go2.pl

Jari
Początkujący ✽✽
Posty: 243
Rejestracja: 07 lut 2004, 23:55
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYKLAD PROF. WITOLDA BARTNIKA

Post autor: Jari » 26 lut 2004, 10:50

Kurcze Alicjo to smutne co piszesz.
—ycze ci ?eby? w koncu mog3a odstawic te sterydy!
Napewno ci sie uda pozdrawiam.
Jari.
- Czy mo?e bya gorzej.
- Nie, bo gdyby mog3o to by ju? by3o.

Zablokowany

Wróć do „pomorskie”