Strona 4 z 4

Re: Witam! Prośba o porady

: 19 cze 2015, 22:26
autor: chrzanovy
wypij i sprawdź jak nie nadyma i nie boli extra to git i tak z wszystkim ustal sobie co ci szkodzi a co nie, ps czy udalo sie pogadac z dietetykiem?

Re: Witam! Prośba o porady

: 21 cze 2015, 04:27
autor: Przemek
Udało, udało. Przepisy mam dokładnie te same co i Ty ;) Mam również badania histopatu, które są na tyle skąpe, że nie jestem w stanie ich zinterpretować.

Re: Witam! Prośba o porady

: 21 cze 2015, 13:11
autor: chrzanovy
Przemek pisze:Udało, udało. Przepisy mam dokładnie te same co i Ty ;) Mam również badania histopatu, które są na tyle skąpe, że nie jestem w stanie ich zinterpretować.
no to co ja moge dodać, asamaxik łykać, sterydek schodzić wg zaleceń lekarza, wsoovać jedzonko, ja przytyłem fajnie kilka kilo, robiłem sobie parowarkiem i poprawa pomalutku przyjdzie,

Re: Witam! Prośba o porady

: 21 cze 2015, 13:25
autor: Przemek
No właśnie to jest ta najcięższa rzecz. Nasłuchałem się jak to wszyscy po sterydzie lada moment są postawieni na nogi. Ja tymczasem kolejny dzień i nie czuję żadnej wyraźnej poprawy. Cóż trzeba czekać jak się nic w ciągu powiedzmy dwóch/trzech tygodni nie poprawi to chyba się zgłoszę na Wołoską z zapytaniem co dalej. Trochę brakuje mi cierpliwości i niezbyt dobrze znoszę ból a to w sumie mój jedyny problem bo wypróżnienia się w miarę unormowały (3-4 dziennie, konsystencja pół na pół).
Czekam na nutridrinki, oby one z dietą trochę ruszyły wagę w przód.

Re: Witam! Prośba o porady

: 21 cze 2015, 16:58
autor: chrzanovy
Przemek pisze: Nasłuchałem się jak to wszyscy po sterydzie lada moment są postawieni na nogi.
helouex??? ej nie cos chyba głuchy telefon wyszedł nie że z dnia na dzien, to sie łyka troszke czasu, a pierwsze efekty poprawy to mniej bólu i powinno byc coraz mniej krwi, ale nie przykłądaj do tego żadnej miary typu za 2 dni, czy tydzien, kązdy jest inny, jak bedziesz czuł sie bardzo źle to idź i zapytaj, ale nie szalejmy :)

Re: Witam! Prośba o porady

: 21 cze 2015, 17:06
autor: Maatylda
Przemek, genialne zdjęcie chłopie, TAK TRZYMAJ!

przypominam o pisaniu na temat

Re: Witam! Prośba o porady

: 26 cze 2015, 09:03
autor: Przemek
Niestety nadal brak poprawy. Trzymam się diety ale chyba coś mi zaszkodziło bo dziś drugi dzień z rzędu zwijam się z bólu. Sama no-spa nie jest mi w stanie pomóc.
Co myślicie o zastosowaniu środków przeciwbólowych? Starałem się dzielnie bez nich wytrzymać ale już nie mam siły i cierpliwości do tego bólu. Jakie środki polecacie? Pytam was, ponieważ czytałem iż niektóre leki przeciwbólowe są nie wskazane.
Mam w apteczce: pyralginę, paracetamol i zaldiar (zapasy tatusia ;D).

Re: Witam! Prośba o porady

: 26 cze 2015, 09:40
autor: topost
Wprawdzie sam nie ma doświadczeń w leczeniu bólu wywołanego chorobą jelit, jednak dopadł mnie ból mięśniowy (klasyczne połamanie od przewiania, naciągnięcia mięśnia etc.) w związku z czym jestem świeżo po rozmowie z gastrologiem na temat możliwości stosowania leków przeciwbólowych; mamy omijać leki z grupy niesteroidowych przeciwzapalnych czyli odpada ibuprofen, ketonal, nimesil itd... mamy do dyspozycji ze słabych paracetamol a z silniejszych tramadol. Ja dostałem zastrzyk z poltramu + dexaven a więc połączenie przeciw bólowego ze sterydem i ból który niemal mnie unieruchomił minął jak ręką odjął ale to był ból incydentalny. Zatem jeśli nie pomaga paracetamol (np. a formie apapu) to zostaje coś na tramadolu.

Re: Witam! Prośba o porady

: 26 cze 2015, 11:25
autor: obyty.z.cu
Przemek pisze: paracetamol i zaldiar (zapasy tatusia ;D).
bez problemów paracetamol,on pomaga,do pewnego stopnia,ale nie warto też za dużo go brać,wg ulotki to ok.
Zaldiar to zupełnie inna sprawa.Przepisuje go lekarz na podstawie ..tego co wie o pacjencie,o chorobach,stanie zdrowia ale i innych lekach.
Stąd zalecana ostrożność,bo może on wywołać także niekorzystne działania,choćby na nerki czy układ oddechowy.Dla mnie Tramal jest ok i bardzo pomaga,ale odstawiłem inne leki p.bólowe,a i pozostałe nie kolidują z nimi.
Ale...np. mój brat po Tramalu wylądował na SORze..
to przykład że z takimi lekami trzeba ostrożnie.
Są też inne rozkurczowe,np. Buscopan...bez recepty.

Re: Witam! Prośba o porady

: 26 cze 2015, 12:53
autor: Mjk
No tak jak obyty.z.cu. wspomniał, możesz najpierw przetestować Buscopan, ma działanie rozkurczowe podobne jak No-Spa, może akurat na Ciebie lepiej zadziała. Zawsze trochę lepiej niż katowanie jelit jakimiś Ketonalami itd.

Re: Witam! Prośba o porady

: 26 cze 2015, 18:26
autor: chrzanovy
Przemek, a jak tam u ciebie z tematem sterydowym bo najpierw niby troszke ugasiło, ale rozumem że jeszcze nie schodzisz z dawki?

Re: Witam! Prośba o porady

: 27 cze 2015, 04:24
autor: Przemek
Mam Encorton dawka 45 - do 10 lipca. Następnie co 5 mg w dół co tydzień. Oprócz Encortonu jeszcze Salofalk 2x3. Tak jak mówiłem, przed wyjściem powtórzono mi kalprotektyne i CRP i wskaźniki znacznie zmalały, pani Doktor mówiła iż ten stan zapalny jest opanowany. Rozumiem, że teraz muszę spokojnie czekać aż jelito się odbuduje? Martwię się okropnie bo miało być lepiej a tymczasem bez przeciwbólowych już funkcjonować nie jestem w stanie (zresztą co to za funkcjonowanie skoro mogę się tylko przejść do parku obok bo dalej się boję z faktu samego bólu oraz po prostu jestem za słaby - chwila spaceru a ja zdyszany, ledwo żywy).

Właściwie to potrzebuje łopatologicznej odpowiedzi (mimo tego iż forum przejrzane od A do Z): steryd ma opanować stan zapalny i tylko tyle? Czy wpływa on na proces gojenia się zmian w jelicie (ile taki proces może trwać)? Skoro nie ma stanu zapalnego wg. badań a mnie i tak cholernie boli (dodam iż jest to ból ciągły z chwilami pogorszeń - szczególnie wieczorem jest gorzej i boli mnie tak jakby mi ktoś do jelita wkładał ogień albo polewał jakimś kwasem, ból typowo taki piekący) to nie napawa mnie to zbytnim optymizmem.

Re: Witam! Prośba o porady

: 28 cze 2015, 13:03
autor: chrzanovy
wydaje mi się że sterydy mają głównie za zadanie zgasić stan zapalny czy to ranę czy zaczerwienieni to już raczej bez znaczenia, bo to zapalenie różnie się u każdego objawia, a potem już to stłumienie kontunuować trzeba podstawowymi lekami bo steryd wskazany jest, ale brac go w wiekszosci przypadków poasuje jak najkrócej ze wzgledu na uboczne efekty.3mam za ciebie kcuki, trzeba uzbroić się w cierpliwość