Strona 1 z 1

Zaostrzenie

: 18 sty 2019, 19:03
autor: kwakwa
Witam,mam pytanie -czy zawsze jak widoczna jest krew to jest to zaostrzenie.Ja od niedawna choruje,brałam dwa antybiotyki i krwawienia ustały .Teraz zażywam Pentase i suplementy i probiotyki,ale zauważyłam znowu krew ,czy to znaczy ,że mam znowu zaostrzenie?

Re: Zaostrzenie

: 18 sty 2019, 23:33
autor: obyty.z.cu
krew może być z różnych powodów. Jeśli nie z hemoroidów, szczeliny, to znaczy, że jelito jest w stanie zapalnym.
Tyle, że to już też temat jakie te zmiany, czy zatarty rysunek naczyń, krwawienie kontaktowe itd..czy też np. przez błąd dietetyczny, np. źle pogryziony błonnik nierozpuszczalny, choćby orzechy, nastąpiło uszkodzenie śluzówki. Może też są tam nadżerki podgojone, a coś uszkodziło ich stan, zdzierając ich gojące się strupki...wiele możliwości krwawień.
Małe pestki np. z truskawek działają jak papier ścierny ;) na śluzówkę jelita.
To też znaczy, że ciągle nie masz podleczonego jelita.
Brak objawów nie oznacza, że skończył się "stan wojenny" ;) w jelicie .

Re: Zaostrzenie

: 19 sty 2019, 08:37
autor: kwakwa
Czyli jeżeli jest krwawienie to jelito nie jest podleczone .A czy mozliwe jest krwawienie z mikroropni? .W kolonoskopi wyszły dwa drobne mikroropnie kryptowe w poprzecznicy i prostnicy.Nie wiem czy ropnie da się wyleczyć antybiotykami ,bo ja tylko byłam leczona do tej pory antybiotykami.

Re: Zaostrzenie

: 19 sty 2019, 10:42
autor: obyty.z.cu
krew jest zawsze oznaką, że w jelicie coś się dzieje.
Jeśli ta krew pojawia się w większych ilościach niż kilka kropli, jeśli to trwa dłużej, to naprawdę trzeba zwiększyć farmakologię.
Antybiotyki przyjazne dla jelit to Metronidazol i coś z grupy Cipronex . Przepisuje się je, gdy mamy przerost bakterii itd.
Krwawienia to raczej leki przeciw zapalne , a jeśli są masywniejsze, to wprowadza się sterydy. Budezonid działa w jelicie , albo sterydy systemowe, metypred, encorton .

Re: Zaostrzenie

: 19 sty 2019, 20:06
autor: kwakwa
Dziękuję za odpowiedż

Re: Zaostrzenie

: 02 cze 2019, 21:09
autor: inkaska
Jestem po odstawieniu encortonu zgodnie z harmonogramem w ponad tydzień temu, od następnego dnia zaczęły się biegunki, jest coraz gorzej dzisiaj byłam chyba z 15 razy, do tego bóle brzucha i temperatura, sprobuje jutro się dostać do gastrologa ale boje się że wrócimy do sterydów.

Re: Zaostrzenie

: 26 cze 2019, 11:57
autor: kwakwa
A jak długo stosowałas encorton i czy miałas skutki uboczne np.tycie