tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Wszystko co nie pasuje do innych merytorycznych działów.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
palula88
Początkujący ✽✽
Posty: 278
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:58
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: małopolskie

tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: palula88 » 14 paź 2014, 14:16

Jestem prawie rok po diagnozie - Crohn. Obilo mi sie ostatnio o uszy że kobiety ktore stosuja antykoncepcje hormonalna sa o 3-5 razy bardziej narazone na choroby zapalne jelit. Czy to prawda? Bralam tabletki antykoncepcyjne dawno temu i dosc dlugi okres z 3,4 lata. Czy jest takie prawdopodobienstwo ze sama nieswiadomie zafundowalam sobie to wstretne chorobsko :(? W rodzinie wszyscy zdrowi nikt nie ma problemow jelitowych.
Imuran 100mg

CUdodatni
Debiutant ✽
Posty: 38
Rejestracja: 12 paź 2014, 18:14
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: montevideo

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: CUdodatni » 16 paź 2014, 09:51

to zależy gdzie obiło Ci się to o uszy. Ja nie spotkałem się z taka opinią, a i czytając z żoną ulotki na paczkach takiej informacji nie ma. Chyba, że te pogłoski rozpowiadają Kościelni, aby zniechęcić - ale byłoby to raczej okłamywanie niż ostrzeganie.
aby do przodu... byle nie w WC

Awatar użytkownika
kalatos
Aktywny ✽✽✽
Posty: 603
Rejestracja: 20 cze 2013, 13:45
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: kalatos » 16 paź 2014, 10:25

Ja nie brałem tabletek antykoncepcyjnych i też jestem chory, to chyba nie ta droga :)
Asamax, Sulfasalazin EN, Azatropine, VSL#3

Lepiej dziesięć razy ciężko chorować niż raz lekko umrzeć...

Fotografia okolicznościowa:
Obrazek.

Awatar użytkownika
Kinia87
Aktywny ✽✽✽
Posty: 659
Rejestracja: 30 wrz 2014, 19:33
Choroba: CD
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: R....

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: Kinia87 » 16 paź 2014, 12:14

kalatos pisze:Ja nie brałem tabletek antykoncepcyjnych i też jestem chory, to chyba nie ta droga :)
A mój pierwszy lekarz postawił diagnozę,że za dużo piłam mleka i dlatego zachorowałam a ja...nie lubię mleka :glupek:
Od 16 lat szczęśliwa posiadaczka Crohna :kox:
Od 9 lat szczęśliwa posiadaczka remisji :wielbie:
Od 9 lat nierozerwalny związek ze stomią

Awatar użytkownika
Maatylda
Znawca ❃❃
Posty: 2077
Rejestracja: 28 lip 2014, 23:44
Choroba: nie ustalono
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: ...

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: Maatylda » 16 paź 2014, 12:56

Kinia87, dawno nie słyszałam równie śmiesznej rzeczy :mrgreen:
Ogólnopolska Akcja Podnoszenia Wiary w Jednostkę!


by Rosomaki i Spółka :rockon:

Awatar użytkownika
Kinia87
Aktywny ✽✽✽
Posty: 659
Rejestracja: 30 wrz 2014, 19:33
Choroba: CD
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: R....

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: Kinia87 » 16 paź 2014, 13:00

Maatylda pisze:Kinia87, dawno nie słyszałam równie śmiesznej rzeczy :mrgreen:
Wiem Maatylda :mrgreen: :mrgreen: ale to było jakieś 14 lat temu wiec wiedza tego lekarza była na etapie czytania encyklopedii - wyczytał, że mleko szkodzi i już wyrok zapadł na biedne mleko :cry: :lol:
Od 16 lat szczęśliwa posiadaczka Crohna :kox:
Od 9 lat szczęśliwa posiadaczka remisji :wielbie:
Od 9 lat nierozerwalny związek ze stomią

CUdodatni
Debiutant ✽
Posty: 38
Rejestracja: 12 paź 2014, 18:14
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: montevideo

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: CUdodatni » 19 paź 2014, 22:30

Kinia87 pisze: A mój pierwszy lekarz postawił diagnozę,że za dużo piłam mleka i dlatego zachorowałam a ja...nie lubię mleka :glupek:
może nie od tego, ale dieta 7 lat bez mlecznych wyrobów to prawie zerowe ślady chorobowe na wyniku kolonki. Potem wróciłem z powrotem do normalnego jedzenia i stan flaka znowu gorszy - więc coś jest na rzeczy :D
aby do przodu... byle nie w WC

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: ranka » 20 paź 2014, 21:21

na pewno biorac tabletki dwuskladnikowe trzeba byc ostroznym, w sensie obserwowac swoj organizm poniewaz estrogeny moga powodowac zaostrzenia.
Obrazek

CUdodatni
Debiutant ✽
Posty: 38
Rejestracja: 12 paź 2014, 18:14
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: montevideo

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: CUdodatni » 31 paź 2014, 00:03

ranka pisze:na pewno biorac tabletki dwuskladnikowe trzeba byc ostroznym, w sensie obserwowac swoj organizm poniewaz estrogeny moga powodowac zaostrzenia.
rozumiem, że i facetów w takim razie to dotyczy.... :D
aby do przodu... byle nie w WC

Aga83
Debiutant ✽
Posty: 43
Rejestracja: 11 lut 2012, 15:06
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: Aga83 » 27 lis 2014, 16:45

U mnie choroba pojawiła się 2 miesiące po tym jak zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne. Zbieg okoliczności? A może przyspieszyły rozwój choroby, który kiedyś i tak by nastąpił. Czasem zastanawiam się jakby to było, gdybym nie sięgnęła po tabletki..

anuszkaaa
Debiutant ✽
Posty: 3
Rejestracja: 11 lut 2015, 23:54
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Krakow

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: anuszkaaa » 12 lut 2015, 00:07

Jestem osoba chora na Crohna od 10 lat. Mialam okazje przetestowac wplyw antykoncepcji hormonalnej na zdrowie i w moim przypadku prawie za kazdym razem kiedy wracalam do antykoncepcji powodowalo to zaostrzenie choroby. Uzywalam najpierw tabletek a pozniej plastrow. Pytalam ginekologow czy moze to miec jakis wplyw , ale za kazdym razem dostawalam odpowiedz ze antykoncepcja doustna moze miec ze wzgledu na wchlanianie. Plastry mialy byc pewna i bezpieczna forma. Ale ostrzezenie dot. choroby Crohna na ulotce plastrow EVRA sie jednak pojawia... Dla mnie zlozylo sie to w calosc i mam dosc duze przekonanie ze u mnie antykoncepcja hormonalna powoduje zaostrzenia. Sa to jednak jedynie moje obserwacje i byc moze u innych dzialanie jest kompletnie rozne. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Anette28
Junior Admin
Posty: 3507
Rejestracja: 16 lis 2008, 22:17
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Holandia/Helmond
Kontakt:

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

Post autor: Anette28 » 12 lut 2015, 10:38

Kinia87 pisze:A mój pierwszy lekarz postawił diagnozę,że za dużo piłam mleka i dlatego zachorowałam a ja...nie lubię mleka :glupek:
też mi tak gadano, a ja nie nawiedzę mleka :smutny:
kalatos pisze:Ja nie brałem tabletek antykoncepcyjnych i też jestem chory, to chyba nie ta droga :)
ja też nie brałam, a jetem chora
palula88 pisze:W rodzinie wszyscy zdrowi nikt nie ma problemow jelitowych.
u mnie też nie ma nikt tej choroby, ani problemów z jelitami
~Nie ma sensu życia tylko życiu trzeba nadać sens~
*Hoe minder mensen weten, hoe beter ze leven*

CD od 2002
Ileostomia 18.11.2012

"Najlepszy gust muzyczny i koloryt w Styczniu"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o NZJ”