Strona 1 z 1

tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 14 paź 2014, 14:16
autor: palula88
Jestem prawie rok po diagnozie - Crohn. Obilo mi sie ostatnio o uszy że kobiety ktore stosuja antykoncepcje hormonalna sa o 3-5 razy bardziej narazone na choroby zapalne jelit. Czy to prawda? Bralam tabletki antykoncepcyjne dawno temu i dosc dlugi okres z 3,4 lata. Czy jest takie prawdopodobienstwo ze sama nieswiadomie zafundowalam sobie to wstretne chorobsko :(? W rodzinie wszyscy zdrowi nikt nie ma problemow jelitowych.

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 16 paź 2014, 09:51
autor: CUdodatni
to zależy gdzie obiło Ci się to o uszy. Ja nie spotkałem się z taka opinią, a i czytając z żoną ulotki na paczkach takiej informacji nie ma. Chyba, że te pogłoski rozpowiadają Kościelni, aby zniechęcić - ale byłoby to raczej okłamywanie niż ostrzeganie.

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 16 paź 2014, 10:25
autor: kalatos
Ja nie brałem tabletek antykoncepcyjnych i też jestem chory, to chyba nie ta droga :)

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 16 paź 2014, 12:14
autor: Kinia87
kalatos pisze:Ja nie brałem tabletek antykoncepcyjnych i też jestem chory, to chyba nie ta droga :)
A mój pierwszy lekarz postawił diagnozę,że za dużo piłam mleka i dlatego zachorowałam a ja...nie lubię mleka :glupek:

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 16 paź 2014, 12:56
autor: Maatylda
Kinia87, dawno nie słyszałam równie śmiesznej rzeczy :mrgreen:

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 16 paź 2014, 13:00
autor: Kinia87
Maatylda pisze:Kinia87, dawno nie słyszałam równie śmiesznej rzeczy :mrgreen:
Wiem Maatylda :mrgreen: :mrgreen: ale to było jakieś 14 lat temu wiec wiedza tego lekarza była na etapie czytania encyklopedii - wyczytał, że mleko szkodzi i już wyrok zapadł na biedne mleko :cry: :lol:

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 19 paź 2014, 22:30
autor: CUdodatni
Kinia87 pisze: A mój pierwszy lekarz postawił diagnozę,że za dużo piłam mleka i dlatego zachorowałam a ja...nie lubię mleka :glupek:
może nie od tego, ale dieta 7 lat bez mlecznych wyrobów to prawie zerowe ślady chorobowe na wyniku kolonki. Potem wróciłem z powrotem do normalnego jedzenia i stan flaka znowu gorszy - więc coś jest na rzeczy :D

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 20 paź 2014, 21:21
autor: ranka
na pewno biorac tabletki dwuskladnikowe trzeba byc ostroznym, w sensie obserwowac swoj organizm poniewaz estrogeny moga powodowac zaostrzenia.

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 31 paź 2014, 00:03
autor: CUdodatni
ranka pisze:na pewno biorac tabletki dwuskladnikowe trzeba byc ostroznym, w sensie obserwowac swoj organizm poniewaz estrogeny moga powodowac zaostrzenia.
rozumiem, że i facetów w takim razie to dotyczy.... :D

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 27 lis 2014, 16:45
autor: Aga83
U mnie choroba pojawiła się 2 miesiące po tym jak zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne. Zbieg okoliczności? A może przyspieszyły rozwój choroby, który kiedyś i tak by nastąpił. Czasem zastanawiam się jakby to było, gdybym nie sięgnęła po tabletki..

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 12 lut 2015, 00:07
autor: anuszkaaa
Jestem osoba chora na Crohna od 10 lat. Mialam okazje przetestowac wplyw antykoncepcji hormonalnej na zdrowie i w moim przypadku prawie za kazdym razem kiedy wracalam do antykoncepcji powodowalo to zaostrzenie choroby. Uzywalam najpierw tabletek a pozniej plastrow. Pytalam ginekologow czy moze to miec jakis wplyw , ale za kazdym razem dostawalam odpowiedz ze antykoncepcja doustna moze miec ze wzgledu na wchlanianie. Plastry mialy byc pewna i bezpieczna forma. Ale ostrzezenie dot. choroby Crohna na ulotce plastrow EVRA sie jednak pojawia... Dla mnie zlozylo sie to w calosc i mam dosc duze przekonanie ze u mnie antykoncepcja hormonalna powoduje zaostrzenia. Sa to jednak jedynie moje obserwacje i byc moze u innych dzialanie jest kompletnie rozne. Pozdrawiam

Re: tabletki antykoncepcyjne - przyczyna zachorowania na Crohna?

: 12 lut 2015, 10:38
autor: Anette28
Kinia87 pisze:A mój pierwszy lekarz postawił diagnozę,że za dużo piłam mleka i dlatego zachorowałam a ja...nie lubię mleka :glupek:
też mi tak gadano, a ja nie nawiedzę mleka :smutny:
kalatos pisze:Ja nie brałem tabletek antykoncepcyjnych i też jestem chory, to chyba nie ta droga :)
ja też nie brałam, a jetem chora
palula88 pisze:W rodzinie wszyscy zdrowi nikt nie ma problemow jelitowych.
u mnie też nie ma nikt tej choroby, ani problemów z jelitami