Strona 2 z 5

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 21 maja 2005, 10:27
autor: Ajem
Najbardzie interesuje mnie to czy te? towarzysz? tem DU?E bule brzucha( inuline te? biore)

zaparcia

: 18 cze 2005, 17:10
autor: Go??
Ostatnio pojawi? sie nowy lek o nazwie Duphalac. Lekarz poleci? go na zaparcia w CD ( tak, tak w CD tez si? zdarzaj?). Nie wiem czy mo?na go rzeczywi?cie stosowa? , skoro zawiera laktoz?. Inulin? wypróbowali?my ale boimy sie do niej wraca? gdy? w trakcie jej stosowania wyst?pi?y powik?ania (by? mo?e niezwi?zane z inulin? lecz z choroba podstawow?) w postaci ropnia, co sko?czylo sie operacj?. Mamy wi?c dylemat : inulina czy zawierajacy laktoz? i laktuloz? Duphalac. Czy kto? z was ju? go próbowa? ?

:)

: 06 wrz 2005, 08:02
autor: Zakrętka
Ja na zaparcia stosuję środek na bazie babki jajowatej, który nazywa się Agiolax jest on tylko z składników naturalnych, powoduje zwiększenie masy stolca i szybsze jego przemieszczanie się w przywodzie pokarmowym. Zażywa się go wieczorem, popijając obficie wodą. Dostępny jest w aptekach bez recepty. U mnie nie wywołuje żadnych skutków ubocznych a choruję na CU.

zaparcia

: 18 gru 2005, 19:06
autor: ranka
moga byc zaparcia w colitis ulcerosa jesli ktos ma proctitis ulcerosa jak ja czyli ograniczone colitis tylko do odbytnicy;)czegos tam na tych studiach ucza :lol:

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 26 lut 2007, 12:03
autor: martyś
szukalam szukalam gdzie by sie tu dopisac..i padlo na ten temat. powiedzcie mi..co mam zrobic. jakos sobie radzilam do tej pory..i wiem ze z ta choroba to tak jes..i bedzie...od czasu kiedy mi sie polepszylo...zaczelam znowu tyc..itd..o czym pisalam ostatnio;)
tylko wlasnie..moje polepszenie objawia się tym ze...musze sie postarac zeby pojsc do kibelka. byl czas ze..bez zadnych wspomagaczy zalatwialam sie codziennie rano..jak w zegareczku. no a jak 1 dzien nie poszlam..to wypilam mala kawke z mleczkiem..i rano wszystko ok;)
ale teraz..od pt nie bylam..dzis juz 3 dzien...no i..wcale si enie zanosi na poprawe..czuje jak mi wszystko tam zalega...jestem spuchnieta i ciezko mi. nie znosze tego..naprawde wole pojsc tak 2-3 razy...a nie pamietam juz kiedy to bylo!!!
no i ..hmm..co teraz...w sobote wypilam kawke...wczoraj 2...i nic..rano zjadlam Activie....ii...czekam.
cos mi sie zdaje ze nie bedzie tak latwo.
zastanawiam sie czy nie wziac sobie na nos czopku z Salofalku...albo wlewki z Salofalku..bo jeszcze mam;)Pani drkiedys mi mowila ze..nie moze zalegac i jak sobie chce...popedzic..hehe..to moge pobrac czopki przez tydz...ale..wolalabym nie..tylko czyms naturalnym sprobowac.
sama juz nie wiem teraz..

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 26 lut 2007, 18:08
autor: Patryśka
U mnie wlasnie tez tak jest na poczatku gdyczulam sie lepiej bylo normalnie chodzilam codziennie 2 razy potem raz a teraz znowu tak co 2 3 dni...I tez tak czuje ze cos tam "siedzi" i nie mozna za nic tego ruszyc..A jak przyjdzie "co do czego" to strasznie boli przy wyproznianiu...Hm ale to pewnie przez przewezenia bo stolec jest "olowkowaty"..

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 26 lut 2007, 18:13
autor: ranka
Stolec przy zaparciach tez jest olowkowaty inie trzeba miec przewezen.Przewezenia uteorza sie raczej przy wieloletnim obrazie chorobowym.
Na zaparcia mozna sprobowac suszonej sliwki,bardzo polecam,kupic mozna w opakowaniach w sklepach.Mozna tez parafine ale to na krotko. :razz:

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 26 lut 2007, 18:20
autor: Patryśka
ranka pisze:Stolec przy zaparciach tez jest olowkowaty inie trzeba miec przewezen
Nie wiem na poczatku choroby przy zaparciach mialam postac takich malych kulek wiec nie wiem...Wiecej sie nie odzywam.

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 26 lut 2007, 19:30
autor: ranka
no tak,tak tez moze byc.a to ze moze byc stolec olowkowaty,to wiem z doswiadczen swoich i nie tylko. :razz: ale sprobuj sliwki...poza tym ze jest smaczna to jeszcze pozwala...odetchnac :mrgreen:

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 26 lut 2007, 21:02
autor: Patryśka
ranka pisze:ale sprobuj sliwki
Nie moge tym bardziej suszonych..

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 26 lut 2007, 22:07
autor: exa
ja nie miałam żadnych zaparc przy CU..nigdy....cokolwiek zjadłam :lol:

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 26 lut 2007, 22:58
autor: damian812
Mnie zaparcia zdarzały się bardzo często od czasu uzyskania remisji we wrześniu 2005r. Zdarzało się, że trwały nawet po 4-5 dni i nie pomagało picie świeżego soku z marchwi i selera. Sytuację trochę ratowały robione raz w tygodniu wlewki, ale dobrą receptą okazało się dodawanie od czasu do czasu do kanapek liści sałaty lodowej (błonnik) albo zjadanie regularnie powideł śliwkowych domowej roboty. Zaś najlepszym panaceum na zaparcia jest znaleźć sobie powód do długotrwałego stresu :mrgreen: i po kłopocie ;)

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 27 lut 2007, 09:31
autor: martyś
no...jak widac kazdy ma inny sposob na to. wczoraj juz nie wytrzymalam..wzielam sobie czopek z salofalku...i...wiadomo ze trzeba go przytrzymac jak najdluzej prawda...zaczyna sie wchlaniac po ok 15 min...no i wczesniej jak mialam zaostrzenie..i puste jelita to bralam...chwile popiekło itp..i przestawalo..spalam z nim cala noc. a wczoraj,..wiadomo..wzielam w innym celu.wytrzymalam 20 min...i pobieglam do WC :roll: :wc: czyli..krotko mowiac..efekt został osiagniety...potem...czulam lekki dyskomfort..zaczelo mi sie przelewac w jelicie cienkim...doslownie..tak jakby ktos mi odblokowal korek...zlecialo ze mnie troszke i nareszcie dalej moglo nastepowac trawienie..i jedzonko zaczelo sei przesowac. dzis rano wstalam...załatwilam sie ponownie(stoles oczywiscie olowkowaty - ale szczerze mowiac myslamam ze to dobrze a wy tu piszecie ze nie)no i...czuje sie nareszcie...lekka;)ciekawe tylko co bedzie jutro...

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 27 lut 2007, 14:07
autor: Patryśka
Zenobius pisze:Czemu nie mozesz?
szkodza mi generalnie owoce a suszone tym bardziej...mam po nich silne skurcze i biegunke..

Re: zaparcia w colitis ulcerosa

: 27 lut 2007, 19:08
autor: Mamcia
Zaparcia są bardzo niedobre, bo poza mechanicznym drażnieniem jelita może dojś do rozwoju złrj floy jelitowej. Najlepiej peksperymentować z dietą. Polecam też rozpuszczalny błonnik np inulina oraz dobre bakterie jelitowe. Stolec raz dziennie to ideał
Mamcia