Strona 4 z 7

Re: Kwartalnik

: 05 kwie 2007, 23:18
autor: tom-as
Tomy pisze:tom-as ze wzrokiem masz wszystko OK
uffff...
Tomy pisze:To jest normalny tryb justowania wymuszonego, taka funkcja w Corelu, w Wordzie też jest. Robi sie tak, aby wyszły eleganckie szpalty, z nie ząbkowanymi brzegami.
no ja wiem jak to działa.. tylko właśnie się zastanawiam czy to nawet literki rozciąga? jak dla mnie to tak jak pisałem tylko operowanie na odstępach tylko między wyrazami. No i jak piszesz 'połamanie' wyrazów też można zastosować. Jak na wstępny obrazek jest ok :)

Widzę, że kolumna "w numerze" też jest justowana właśnie tak jak wstępniak. hmmm... nie wiem właśnie czemu.... no ale widać teraz moją nieznajomość Drawa (bo domyślam się, że właśnie w Drawie robione). [ja robiłem na restrach leciutko wymieszanych z wektorami]

Re: Kwartalnik

: 05 kwie 2007, 23:20
autor: tequilla
tylko taki wstępny, ale ładny i dobry

Re: Kwartalnik

: 06 kwie 2007, 07:39
autor: exa
pomysł Tomyego najbardziej mi sie podoba: jest jasny i czytelny....fakt, ze nad kolorami trzeba popracowac....tamte były tez ok, ale ten jest bardziej przejrzysty, bo glownie chodzi o tresc...

zeby uniknac takich roznych o ktorych piszecie, mozna taka sama okladke zrobic w np Indesignie, bez problemow, tekst sie wtedy zachowuje duzo lepiej, nie trzeba na piechote uprawiac dzielenia :wink:

poniewaz nie jestem grafikiem, tylko robolem od skladania to jesli bedziecie wiedzieli jak ma wygladac okladka, to moge wszystko poskladac i polamac :wink:

Re: Kwartalnik

: 06 kwie 2007, 10:59
autor: Mamcia
Mnie się też ogólnie podoba. No może za blisko Naszej Troski.
I nadal jestem przeciwna umieszczaniu sponsorów na pierwszej stronie. Tylko wtedy, gdy będzie to warunek sporych pieniędzy.
Informacje adresowe j-elity nie są potrzebne bo pełne wraz z oddziałami będą albo mna ostatniej, stronie, albo na przedostatniej.
Ana marginesie prof. Garażyna Rydzewska zgodziła się napisać wstępniaka.

Re: Kwartalnik

: 06 kwie 2007, 15:09
autor: jaryszek
Zaglosowalem oczywiscie na tak i ta okladka zaprojektowana przez Tomiego jest tez bardzo fajna. Czytelna i ladna :wink:

Re: Kwartalnik

: 06 kwie 2007, 19:12
autor: madziula
rowniez jestem jak najbardziej na tak :) projekt Tomiego takze mi sie podoba.

Re: Kwartalnik

: 30 kwie 2007, 19:52
autor: Mamcia
Dzięki sponsorom i 1% fubdusze na wydawanie kwartalnika są zapewnione. Czyli do roboty.
musimy ustalić stałe działy oraz zawartość merytoryczną pierwszego numeru.

Re: Kwartalnik

: 30 kwie 2007, 20:08
autor: aleksandra12
Mamciu oferuję korektę. chociaż nie jestem polonistką, to mam wprawę w wyłapywaniu błędów ortograficznych i stylistycznych, bo poprawiam różne prace magisterskie i licencjackie.

Re: Kwartalnik

: 30 kwie 2007, 22:28
autor: tata pirata
Mamcia pisze: ...Co do nazwy kwartalnika, nie gazetki, to decyzja będzie należeć do Zarządu Głownego. Nadal czekam na pomysły, ale to, że wydawca jest J-elita muso być podkreślone i widoczne.
"Crohnika",
...moze jalo tytuł jednej ze stalych rubryk

Re: Kwartalnik

: 01 maja 2007, 12:08
autor: madziula
tata pirata pisze:"Crohnika",
...moze jalo tytuł jednej ze stalych rubryk
a to bardzo fajne jest! :)

Re: Kwartalnik

: 01 maja 2007, 12:48
autor: tom-as
madziula pisze:
tata pirata pisze:"Crohnika",
...moze jalo tytuł jednej ze stalych rubryk
a to bardzo fajne jest! :)

[spostrzeżenie natury ogólnej]
mhm.. ciekawe określenie... jednak taka moja opinia do wszystkich tego typu nazw... skoro ma być to poważny kwartalnik (a taki ma być bo i okładka raczej już o tym mówi) to nadmiar nazw związanych z crohnem, colitisem jest troche niebezpieczny. Oczywiście jakaś cześć mogła by być opatrzona tego typy nagłówkami / zwrotami ale jednak nie szukajmy na siłę tych CUDacznych wyrażeń.

:)

Re: Kwartalnik

: 24 maja 2007, 14:15
autor: nusiek
Zenobius pisze:A co do tytulu to proponuje "Wiesci z J-elita"
Do tego płyta z nagraniem - gratis.
No i sztandarowy gif...

Re: Kwartalnik

: 24 maja 2007, 14:16
autor: tom-as
nusiek pisze:Do tego płyta z nagraniem - gratis.
taa... nagraniem przebiegu kolonki ;]

Re: Kwartalnik

: 24 maja 2007, 17:29
autor: nusiek
Mamcia pisze:Nadal czekam na pomysły
Ja od czasu do czasu mogę napisać jakiś tekst wierszem... :roll:

Re: Kwartalnik

: 24 maja 2007, 20:12
autor: Mamcia
Mnie tyluł Wieści z J-elita bardzo się podoba. Czekam na pomysły działów i chętnych do ich prowadzenia. W zasadzie należy już pracować nad 1 numerem. jesłi ktoś chce coś napisać to proszę o propozycje.
Chciałabym aby w numerze 1 było o zywieniu dojelitowym. Obiecał napisać to dr Kłęk. Może Ania lub Spectro lub razem napiszą coś o forum.
Trzeba też zaprezentwać J-elitę - to chyba ja.
Kalendarz spotkań do końca roku oddziałów,
sprawozdanie ze zlotu u Zena i turnusu.
Można wprowadzić dział nasze historie - jest ktoś chętny.
Ważne linki - stały
wstępniak pof Rydzewskiej - obiecany
Może coś o 5-ASA tu myślę o dr Wojciechowskim, który dał piękny wykład - muszę zadzwonić.
jest pomysł, aby zrobić stronę, a może 2 dla dzieci - komiks, krzyzówka itp. Czy ktoś umie to robić i ma pomysł
Oczywiście dział listów

Co do działu Crohnika to fajne, ale wypadają ludzie z CU może CUdna Crohnika

Proszę o więcej i Tomyego o ponowne przesłanie projektu okładki.
Im wcześniej zrobiny projekt 1 numer tym łatwiej będzie znaleść sponsorów.
jak tu macie pomysły to z chęcią skorzystamy.
3000 egz w pełnym kolorze to około 5000 zł brutto. Każdy następny 1000 egz to 1000 zł więcej. marzenie to wydanie we wrześniu i premiera na dniach gasrtoenterologii w Rzeszowie. W zeszłym roku tam była premiera poradnika.
Czekam na teksty pomysły itp.
Szaraja jak wygląda strona prawna?? Możecie się tym zająć, bo wiecie, że warszawski sąd o kanał. Trzeba by to było już ruszyć.
Trochę tę sprawę zaniedbałam. Przyczynę znacie.
Do roboty.