Strona 11 z 11

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 12 cze 2017, 20:04
autor: Noelia
obyty.z.cu pisze:jak się nic nie chce jeść, to piecze się tartę jabłkowa
przepis wyżej w postach
Urocza tarta :eat:
Twój jabłecznik to tak bardziej na bogato ;)
Ja lubię piec, ale czasu mało, więc zazwyczaj robię taką błyskawiczną, najprostszą szarlotkę.
Jakieś 5-10 minut mi to zajmuje.
Jabłka na tarce o grubych oczkach, a to, co zostaje, w drobną kostkę i chwilę podduszam.
Czasem dodaję ksylitol (bardzo zdrowy i zresztą to jedyny cukier, który mężowi nie szkodzi), ale najczęściej to zupełnie bez cukru (jak jabłka w miarę słodkie same w sobie).
A ciasto to 3 szklanki mąki (może być np. orkiszowa - kiedyś to nawet pełnoziarnista, ale teraz w zaostrzeniu nie przejdzie), 5 żółtek, kostka masła i 2 płaskie łyżeczki sody (albo proszku do pieczenia, ale ja nigdy nie używam).
To wszystko ucieram szybko w robocie.
2/3 wykładam formę, na to te podduszone jabłka + cynamon (cejloński oczywiście :lol:), a 1/3 rozkruszam na wierzch jako kruszonkę i już :mrgreen:

Poza szarlotką i sernikiem mąż je w zaostrzeniu również chlebek bananowy.
To chyba jedyne "słodkości", na jakie może sobie pozwolić obecnie.
Ten chlebek to rozgniecione banany + mąka + roztopione masło + jajko + łyżeczka sody + np. ekstrakt z wanilii.
Można dodać cukier/ksylitol/syrop klonowy/miód, ale i bez tego jest słodki, serio.
Pyyyszny jest :roll:

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 12 cze 2017, 20:41
autor: obyty.z.cu
Noelia pisze:Poza szarlotką i sernikiem mąż je w zaostrzeniu również chlebek bananowy.
To chyba jedyne "słodkości", na jakie może sobie pozwolić obecnie.
no to czas rozwinąć tę listę, choćby o ciasto marchewkowe czy jakiś murzynek, ciasto jogurtowe z owocami..tyle możliwości.
Najszybsze to ciasto francuskie z jakimś owocem, mała chwila na przygotowanie i 25 minut w piekarniku .
Wolę ciasto bez mas słodkich, te omijam, ale czasem i dobra bita śmietana świeża jest ok.
Przepisy w tym temacie.

Kiedyś robiłem ciasto marchewkowe, przekładane jakimiś powidłami domowymi.
Jednak zamiast cynamonu dodałem 2 łyżeczki chili...
Mina próbujących była bezcenna, ale było super i naprawdę szybko poszło :lol: jeszcze ciepłe

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 14 lip 2018, 18:33
autor: Noelia
Wielokrotnie wspominałam na Forum o serniku, który bardzo fajnie się sprawdzał podczas męża zaostrzenia.
Na to zawsze miał apetyt (czasem mini apetyt, ale lepszy mini niż żaden), a to mnóstwo kalorii (co istotne podczas ostrego rzutu choroby i uporczywych biegunek), białko (z prawdziwego, naturalnego twarogu) i korzystny dla jelit tłuszcz (z masła) - a przy tym zero chemii.
Kilka osób pytało mnie o przepis, a na Forum jakoś nie podałam, także wkleję go tutaj, może ktoś jeszcze skorzysta :roll:

SERNIK
  • 1 kg prawdziwego twarogu tłustego lub półtłustego (dwukrotnie zmielonego w robocie albo maszynce do mięsa)
  • 5 jajek
  • kostka masła 82% tłuszczu
  • ok. 3/4 szklanki kaszy manny
  • łyżka skrobi ziemniaczanej
  • ksylitol (cukier brzozowy, ale może być też zwykły albo trzcinowy) - tak na oko daję, mniej więcej 50-100 g
  • trochę cukru waniliowego (mam w słoiku cukier puder z laskami wanilii)
  • jakiś naturalny ekstrakt, np. Pomarańcza z Brazylii lub Cytryna z Sycylii Dr Oetkera
Świetny jest też "ekstrakt naturalny Wanilia Bourbon z Madagaskaru z ziarenkami wanilii".
Jest jeszcze migdałowy, ale ten nam nie smakuje.
Nie używam żadnych sztucznych dodatków, tj. sztucznych aromatów-olejków, Sernixów czy proszku do pieczenia.
Ksylitol brzozowy nigdy mężowi nie zaszkodził (w przeciwieństwie do zwykłego, rafinowanego cukru), a ma wiele korzystnych właściwości zdrowotnych, jest zdrowy dla zębów i ma niski indeks glikemiczny.

Ucieram masło z ksylitolem i z cukrem waniliowym, aż masa będzie puszysta.
Cały czas ucierając dodaję stopniowo żółtka, ekstrakt i twaróg.
Potem kaszę i skrobię.
Czasem dodaję mniej, czasem więcej - niczego nie odważam perfekcyjnie co do grama, w sumie to wszystko robię na oko :razz: - tak, żeby konsystencja surowego ciasta była odpowiednia, w tym przypadku powinna być dosyć gęsta.
Na koniec ubijam białka na sztywno i delikatnie łączę z masą serową.
Piekę godzinę w 170°C.

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 15 lip 2018, 18:03
autor: S_Gosia
Przepis zapisany :)
Dziękuję :super:

Sernik pieczesz w tortownicy? - Jak tak, to jaka średnica?

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 17 lip 2018, 08:57
autor: Noelia
S_Gosia pisze:
15 lip 2018, 18:03
Sernik pieczesz w tortownicy? - Jak tak, to jaka średnica?
Piekę w takim okrągłym, szklanym naczyniu żaroodpornym - ma średnicę ok. 25 cm.
Smaruję masłem + lekko posypuję bułką tartą.
Albo wykładam papierem do pieczenia.

Czasem robię polewę czekoladową - ze śmietany kremówki 36% oraz gorzkiej czekolady (najlepiej 90%).
Mąż nie może przesadzać z kakao/czekoladą ze względu na kamicę szczawianową.
Za to śmietana nigdy mu nie szkodziła, nawet taką bitą (tzn. świeżo ubitą w domu, nie z jakichś dozowników) mógł jeść jako deser, np. do bezpestkowego (przetartego przez sito) musu z truskawek czy malin, oczywiście w rozsądnych ilościach.

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 29 sie 2018, 16:21
autor: obyty.z.cu
dzis mój obiad był na szybko, czyli otwórz lodówkę,wyjmij słoik z zupą warzywną przygotowana w sobotę, wyjmij słoik z leczo warzywnym z kurczakiem przygotowanym w czwartek, podgrzej w mikrofalówce i spokojnie, nie spiesząc się zjedz.
Ale to było o 12,30, więc przygotowałem drugi na ciepło...
co widać ;) jabłka, porzeczki, cynamon, samo zdrowie

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 29 sie 2018, 16:25
autor: Noelia
Super, bardzo apetycznie wygląda, zjadłabym od razu całe :lol:

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 23 wrz 2018, 22:07
autor: obyty.z.cu
kurczak przesmażony plus warzywa,czyli porządek w lodówce, plus przecier pomidorowy i wyszło fajne leczo warzywne (marchewka, seler, piertruszka,cukinia, jabłko, gruszka ;),por,papryka,pomidory)..miała iść fasolka z puszki, ale "mi sie " zapomniało ;)

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 23 wrz 2018, 22:14
autor: obyty.z.cu
były dzieci, było ciasto, nie ma dzieci, nie ma ciasta ;)..a swoją drogą super wyszło, ..tarta gruszkowo-jabłkowa na powidłach z śliwek, tarta serowa z bakaliami i bezy .Oczywiście z kruszonką, bo tak lubią ;)..
- ciasto kruche jak zawsze -> 1 szklanka mąki,1/3 szklanki cukru,1 żółtko,1/4 kostki masła lub margaryny,1 łyżka kremówki (ale nie musi być), 1/3 łyżeczka proszku do pieczenie (ale nie musi być). Ja zawsze robię x 3, czyli 2 części idą do zamrażarki na "zaś" jak przyjdzie ochota.Ciasto ugnieść i do lodówki na 30 minut (lub nie), Mi to wystarcza na taką silikonową formę. Piekę ok.7 minut w temp.175 C. To podstawa wszystkich tart, oczywiście do warzywnych tart nie daje cukru ;)

-a przy tarcie jabłkowo - gruszkowej, obrałem 2 gruszki, 2 jabłka, pokroiłem w kostkę, do garnka przesmażyć na ciutce wody, aż zrobią się mieciutkie , dodać osobno wymieszane 3 łyżki mąki ziemniaczanej,zamieszać. Wyłożyć na podpieczone ciasto, posypać cynamonem i na to kruszonkę => pół szklanki mąki, 1/4 szkl. cukru,1/4 50 g masła, z 2 łyżki kremówki (wtedy kruszonka jest chrupiąca,twardawa), zagnieść do okruchów. Wszystko do piekarnika ,175 C i 30 minut, ale uważać by nie przypiec za mocno ;)
- tarta serowa czyli - masa serowa: -> 0k. 60 dkg sera półtłustego,zmielić. Tyle, że ja to robe w malakserze, czyli, 100 gr masła +3/4 szklanki cukru utrzeć, dodać ser ,utrzeć ,dodać 5 żółtek,olejek waniliowy czy inny smak jakiś,jeśli trzeba to dodaje kremówki, (zależy jaki ser był), dodaje lub nie (zależy ) łyżki mąki ziemniaczanej i 1 łyżkę mąki, wymieszać i ok. Często dodaje bakalie, ale to jak kto lubi ;) ,kruszonkę zamówiły dzieci więc i ona...Piekę w 150 C ok. 45 - 50 minut.

- a bezy (białka, cukier i na koniec ubijania czyli ok.10 minut dodaje 2 łyzki mączki ziemniaczanej, ale to już wymieszać na mniejszych obrotach i bardzo krótko, z 10 sek) po prostu sie pieką..nie pieką "suszą" w piekarniku w 90 C z termoobiegiem prze ok.90 minut

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 29 lut 2020, 18:21
autor: meffiu18
Mój przepis na Ciasto 3 bit bez pieczenia

Re: wypieki,ciasta,gotowanie

: 20 maja 2020, 09:29
autor: Mark Driussi
Możesz mi podać szybki przepis na sernik, proszę? Naprawdę potrzebuję pomocy :smutny: