ile czasu po operacji?

wszystkie obawy i rady związane z przebiegiem ciąży

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
Ania16
Początkujący ✽✽
Posty: 496
Rejestracja: 25 mar 2004, 14:27
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdansk-Przymorze
Kontakt:

ile czasu po operacji?

Post autor: Ania16 » 09 mar 2006, 21:43

Mam do was pytanie... bo kiedys ktos mi powiedzial ze po operacji jelita nie mozna zajsc w ciaze przez trzy, cztery lata... czy to prawda? ze po operacji musi minac trzy albo cztery lata do momentu ciazy? jestem ciekawa, bo z moim facetem planujemy dziecko za rok.... a wiemz e saosoby po operacji... i pewnie wiedza wiecej ode mnie...
pozdrawiam cieplo
Ostatnio zmieniony 11 mar 2006, 20:28 przez Ania16, łącznie zmieniany 1 raz.
http://magdamroczkowska.pamietajmy.com.pl/
Moj Aniołek (*)

Obrazek

Ileostomia od 7.03.2013

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: ranka » 10 mar 2006, 13:47

hmm.....taka młoda kobietka i juz dzidzius :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Ania16
Początkujący ✽✽
Posty: 496
Rejestracja: 25 mar 2004, 14:27
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdansk-Przymorze
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: Ania16 » 10 mar 2006, 14:46

ja mam cale wyciete grześ...
A co do lodosci... lepiej wczesniej niz pozno:d poza tym pozniej nie bedzie czasu na dziecko, wiec postanowilam z Łukaszem ze postaramy sie za rok, bo jak bedziemy odkladac, to w koncu odwlecze sie to niemilosiernie... i nie bedziemy mieli dziecka;) wiec to zalezy jak spojrzec;)
http://magdamroczkowska.pamietajmy.com.pl/
Moj Aniołek (*)

Obrazek

Ileostomia od 7.03.2013

Awatar użytkownika
funia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 521
Rejestracja: 25 sty 2006, 11:30
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: funia » 10 mar 2006, 21:57

hehehe
mi lekarz po operacji enigmatycznie, robiac miny i mrugajac okiem mowil, że "mam sie oszczedzac"
postanowilam wiec nic nei dzwigac i nie biegac. bo wytrzymalismy meisiac :oops:
i zyje:)
a co do dziecka, to moze z ginekologiem warto ustalic?
czas na dziecko zawsze ejst nieodpowiedni, ciagle jest cos co by mozna zrobic, miec leprsze warunki, wiecej pieniedzy, zmienic prace, zdobyc awans w pracy, pojechac w podroz, to i owo...ja juz mam blisko 30, pare lat temu wydawalo mi sie ze uda mi sie z dzieckiem przed 30, ale teraz to juz prawde powiedziawszy nei sadze :cry:

Awatar użytkownika
Ania16
Początkujący ✽✽
Posty: 496
Rejestracja: 25 mar 2004, 14:27
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdansk-Przymorze
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: Ania16 » 10 mar 2006, 22:44

nie mam stomii... mam J-pouch... chodze do lazienki... bardzo czesto... okolo12razy dziennie... prawie dwa lata po operacji.... i nie wiem co dalej...
http://magdamroczkowska.pamietajmy.com.pl/
Moj Aniołek (*)

Obrazek

Ileostomia od 7.03.2013

Awatar użytkownika
funia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 521
Rejestracja: 25 sty 2006, 11:30
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: funia » 11 mar 2006, 10:01

poza tym mowia, ze najlepiej rodzic dzieci kolo 20, wiec akurat jestes w najlepszym wieku:)
moje kolezanki, ktore ostatnio urodzily dzieci (zdrowe kolezanki), w wiekszosci musialy lezec caly okres ciazy, mialy rozne zagrozenia i takie tam - wszystkie kolo 30
mowily, ze jedyne mamy, ktore normalnie przechodzily ciaze, zdrowe dzieciaczki rodzily i w czasie ciazy czuly sie dobrze, to mlode mamy kkolo 20
poza tym taka mloda mamusia ma na pewno wiecej energii niz mama kolo 30 - sama po sobie widze, ze np jak juz zarwe jedna noc, to nastepny dzien chodze nieprzytomna. a majac lat 20, po calonocnej imprezie dnia nastepnego bylam zeska (lub rzeska- jak to sie pisze? :oops: )i pelna energii
osobiscie to troche zaluje, ze nejak nie mialam dziecka wczesniej. mam kolezanke, ktora na studiach urodzila sobie dwoch synkow, teraz ma juz dzieciaczki odchowane, jezdza sobie razem z nimi na wyprawy- wiadomo, ze studia miala przechlapane z dziecmi i nauka, ale teraz ma juz "z gorki" jesli chodzi o opieke=coraz bardziej samodzielni to panowie mali
a ja caly czas sie waham, czy jestem w stanie poswiecic nastepne 5 lat na ciagla opieke...
tak wiec czas na dziecko zawsze trudny, chociaz biologicznie im wczesniej tym lepiej
a spolecznie- zawsze tak samo zle:)
pzdrawiam

Szaraja
Specjalista ds. Porad Prawnych
Posty: 1574
Rejestracja: 09 sty 2006, 21:48
Choroba: CD u dziecka
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: Szaraja » 11 mar 2006, 10:23

Wiecie co przyszłe niezdecydowane mamy - włosy na głowie dęba stają. Nie uważam się za idealną mamę, ale dzieci miałam późno- starszą jak miałam 28 lat ( 4 lata chodzenia po lekarzach ) , a później -po 6 latach jeszcze bliżniaki, czyli 34 latka. Bałam się drugiej ciąży- firma, praca po 12 godzin i wydawało się, że jestem niezastąpiona, a kasa się przyda. Na dodatek jak zdecydowaliśmy o następnym dziecku, to znowu dwa lata po lekarzach.
Teraz wiem- dzieci rodzi się wcześniej- właśnie na studiach lub zaraz po. Wtedy jest po prostu łatwiej, choc ja nie mogę narzekać. Bliźniaki miały pół roku, jak pojechaliśmy w Bieszczady na tydzień ( Nie pod namiot ). Po tym doświadczeniu stwierdziliśmy, że najlepsza bądzie przyczepa campingowa- w następnym roku wylądowaliśmy w Chorwacji.
Wszystko zależy od nastawienia - jeśli chcesz, góry przeniesiesz. A dzieci nie są wyrzeczeniem- bo pewnie nas by nie było na świecie, gdyby to byla prawda, tylko radością.
Dzisiaj, jak cała czereda przekrzykując się nawzajem usiłuje opowiedzieć swoją historię jedno przez drugie, to czasem chciałabym zaszyc się gdzieś i przez chwilę mieć spokój. Ale jeśli jesteśmy z mężem sami w domu przez jeden dzień, to nie mogę odnaleźć się w tej ciszy.
A fakt jest jeden- im później się decydujesz, tym mniej pewne, że tą decyzję podejmiesz- tak jest wygodniej
Pozdrowienia dla Wszystkich niezdecydowanych przyszłych Mam i Tatusiów
Szaraja :lol:
Chwała tym którzy stworzyli to forum. a dla wszystkich którzy piszą wielkie dzięki

mal(a)gocha
Początkujący ✽✽
Posty: 103
Rejestracja: 15 wrz 2004, 07:55
Choroba: CD
województwo: małopolskie
miasto: Kraków
Lokalizacja: z Krakowa

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: mal(a)gocha » 15 mar 2006, 11:42

Ja zaszłam w ciążę pół roku po operacji. Mam wyciętą prawą połowę okrężnicy i część jelita cienkiego. Trochę się bałam przyznać mojemu lekarzowi, że to pewnie za wcześnie, a on na to <<po to cię operowaliśmy żebys mogła mieć dzieci>> :) Mój lekarz jak tylko dowiedział się, że wychdzę zamąż to przygotowywał mnie do operacji. Moja ginekolog stwierdziła, że w takim stanie jelit jaki miałam przed operacją nie donosiłabym ciąży. A tak to miałam komfort zero leków i prawidłowa ciąża. Biegałam do autobusu w dziewiątym miesiącu :) Urodziłam normalnie, zdrową córeczkę, która teraz ma 12 lat nie choruje (ale cały czas drżę, czy nie przekazałam jej crohna.)
pozdrawiam
-gocha-

Awatar użytkownika
8monia1
Początkujący ✽✽
Posty: 83
Rejestracja: 16 lis 2005, 07:52
Choroba: CD
Lokalizacja: Śląsk Racibórz
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: 8monia1 » 16 mar 2006, 17:21

Ja operację miałam w listopadzie 2003r w ciążę zaszłam dokładnie 2 lata po operacji (obecnie kończę 4 miesiąc :D ). Biorę trochę leków asekuracyjnie ponieważ jestem po pornieniu (2001r :( ) . Jestem na L4 od 8 tygodnia ciąży.
Jedynym mym zmartwieniem jest to, że mój ślubny pojechał do Irlandii (zarobić troszkę pieniążków) i zobaczę go dopiero ok. 20 sierpnia. Termin mam na 31 sierpnia i mam nadzieję, że dzidziuś z przyjściem na świat poczeka na tatusia... :mrgreen:
Pożyjemy zobaczymy...
:) Monika :)
CD
GG 8358179
Obrazek

Awatar użytkownika
funia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 521
Rejestracja: 25 sty 2006, 11:30
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: funia » 16 mar 2006, 21:43

Moniak, bierzesz leki na jelita czy jakies inne?
ja sie zatanawiam, czy na 1000procent te przeciwzapalne i sterydy nei szkodza dzidzusiowi? juz wole sobie jelita zmarnowac niz dzidziusia (a ostatnio na dzidziusia mam wielkie cisnienie...)

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: ranka » 16 mar 2006, 21:50

nie szkodza!!a przynajmniej jesli chodzi o leki przeciwzapalne.
powiem wiecej jesli nie bedziesz ich brac i nie daj Boze dojdzie do rzutu to:
1)moze dojsc do poronienia
2)porodu przedwczesnego
3)urodzenia dziecka z niska masa urodzeniowa
pozdrawiam
R
Obrazek

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: ranka » 16 mar 2006, 22:58

ale nie mam pojecia jak z rodzeniem bo pytalam sie ginekologow,a oni albo nie mieli pacjentek z CU i CD<przez 30 lat> 8O albo moze ze 2 :roll:
Obrazek

Kinga
Początkujący ✽✽
Posty: 122
Rejestracja: 13 lis 2004, 09:58
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: Kinga » 19 mar 2006, 07:15

Z tego co czytalam to colitis nie jest wskazaniem do cesarki (nie wiem jak z CD), zreszta ja bym nie chciala operacji tylko znieczulenie przy naturalnym. No ale na razie to tylko takie moje gdybanie...

mal(a)gocha
Początkujący ✽✽
Posty: 103
Rejestracja: 15 wrz 2004, 07:55
Choroba: CD
województwo: małopolskie
miasto: Kraków
Lokalizacja: z Krakowa

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: mal(a)gocha » 20 mar 2006, 10:21

Mam crohna i dwa razy rodziłam naturalnie (i bez znieczuleń). Lekarka wręcz mówiła, że po co mi ten biedny pocięty brzuszek jeszcze ciąć. Prosiła tylko o zaświadczenie od chirurga czy moge rodzić naturalnie (czy nie ma zrostów), więc myślę, że dużo zależy od lekarza prowadzącego (chirurga lub gastrologa) i od stanu jelit.
pozdrawiam
-gocha-

Awatar użytkownika
8monia1
Początkujący ✽✽
Posty: 83
Rejestracja: 16 lis 2005, 07:52
Choroba: CD
Lokalizacja: Śląsk Racibórz
Kontakt:

Re: ile czasu po operacji?

Post autor: 8monia1 » 12 kwie 2006, 11:06

Funia ja biorę Sulfasalazynę EN 500mg 2x1. Na razie (tfu tfu) jest o.k. Raz już poroniłam i to prawdopodobnie przez to, że nie wiedziałam jeszcze o tym, że mam CD i pojawiły się właśnie jakieś skurcze i krwawieniei maluszka nie szło już uratować.
Teraz od początku uważam.
:) Monika :)
CD
GG 8358179
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Przebieg Ciąży”