Gorączka po AZA?

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
izo.sim
Doświadczony ❃
Posty: 1479
Rejestracja: 22 sty 2009, 17:20
Choroba: CD u dziecka
województwo: śląskie
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Gorączka po AZA?

Post autor: izo.sim » 21 lis 2010, 21:03

Jak w tytule - czy w początkowych dniach brania Azathioprine może występować skacząca gorączka? Syn od 10.11 ma włączony ten lek w dawce 50 mg 1xdziennie. Miewa 36,1 , 37, a w nocy z wczoraj na dziś i od 3 godzin 38,2 stopnia (mimo, że podałam mu 4 godziny temu Panadol. Dodam, że bardzo mało ostatnio je.

Gorączka skoczyła do 39. Co ja mam robić? Spróbuję dodzwonić się do kliniki, ale może Wy coś poradzicie?
https://marcinsim.wordpress.com/

02.05.2011 - 25.01.2012 HUMIRA
REMICADE:
05.06.2012, 19.06.2012, 16.07.2012,
11.09.2012, 6.11.2012, 2.01.2013, 27.02.2013 po kilku minutach odłączony z powodu reakcji alergicznej czyli wykluczenie z programu lekowego

Operacje Marcina:
I. 6.01.2012 uchyłek Meckela
II. 10.02.2012 resekcja ileo-cekalna
III. 27.04.2012 resekcja zespolenia z II operacji i wstępnicy

Awatar użytkownika
KrzysiekŻyrek
Aktywny ✽✽✽
Posty: 500
Rejestracja: 15 mar 2010, 17:03
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Żabnica
Kontakt:

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: KrzysiekŻyrek » 21 lis 2010, 22:10

Najlepiej się skontaktować z lekarzem moim zdaniem. Ja po Azie nie gorączkowałem ale leżał w klinice koło mnie kolega, który tak miał
LEKI:\ pentaza 3x 2 po 0,5g, Immuran 75mg,, encorton 15mg

http://owczarekniemiecki.com/
Moja ulubiona gra na zabicie czasu: www.wildguns.pl gram na servie 9

Awatar użytkownika
izo.sim
Doświadczony ❃
Posty: 1479
Rejestracja: 22 sty 2009, 17:20
Choroba: CD u dziecka
województwo: śląskie
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: izo.sim » 21 lis 2010, 22:13

Przed chwilą rozmawiałam telefonicznie z gastrologiem. Pani doktor powiedziała, że gdyby to od AZY, gorączka byłaby od razu, a nie po 10 dniach. Radziła podać paracetamol i jutro do rodzinnego, bo może to jakaś infekcja.

[ Dodano: 25-11-2010 ]
KrzysiekŻyrek pisze:Najlepiej się skontaktować z lekarzem moim zdaniem. Ja po Azie nie gorączkowałem ale leżał w klinice koło mnie kolega, który tak miał

Czy z powodu tej gorączki cofnięto AZĘ, albo gorączka przeszła?
https://marcinsim.wordpress.com/

02.05.2011 - 25.01.2012 HUMIRA
REMICADE:
05.06.2012, 19.06.2012, 16.07.2012,
11.09.2012, 6.11.2012, 2.01.2013, 27.02.2013 po kilku minutach odłączony z powodu reakcji alergicznej czyli wykluczenie z programu lekowego

Operacje Marcina:
I. 6.01.2012 uchyłek Meckela
II. 10.02.2012 resekcja ileo-cekalna
III. 27.04.2012 resekcja zespolenia z II operacji i wstępnicy

kalka_96
Znawca ❃❃
Posty: 2123
Rejestracja: 24 lip 2011, 14:08
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: K-w

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: kalka_96 » 27 lut 2012, 19:49

Postanowiłam się dopisać, bo nie będę zakładać nowego tematu.
Biorę Imuran od 8 lutego, w sobotę pojawiła się gorączka w nocy 38 st, w niedziele gorączka też się pojawiła 40 st, gastro kazała narazie odstawić imuran i zobaczyć, dzisiaj nie zażyłam i gorączki jak narazie nie ma, byłam też u lekarza rodzinnego i dostałam antybiotyk, mam spuchnięte i przekrwione gardło, do tego kaszel i wielkie węzły chłonne, lekarz twierdzi że gorączka od tego, a gastro że może po imuranie.
Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
tom-as
Ekspert ✿✿
Posty: 6439
Rejestracja: 22 lut 2006, 14:49
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien / Las

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: tom-as » 27 lut 2012, 20:01

kalka_96, miarodajna będzie opcja że najpierw jedno wykluczasz. Doprowadzasz do ładu gardło i dopiero potem się bierzesz ze Imuran. Mając 2 możliwości jednocześnie ciężko coś orzec. A jeszcze one obie moge się 'podgrzewać'. :-)

kalka_96
Znawca ❃❃
Posty: 2123
Rejestracja: 24 lip 2011, 14:08
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: K-w

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: kalka_96 » 27 lut 2012, 20:04

właśnie, takiego już mam pecha, że wszystko na raz się sypie, i nie wiadomo dlaczego. :mad: no cóż, będę obserwować.

[ Dodano: 07-03-2012 ]
to znowu ja, odstawiłam imuran na tydzień, od razu po odstawieniu gorączka błyskawicznie spadła, potem leczyłam się Duomoxem, od poniedziałku nie biorę, dzwoniłam do gastro i kazała od dzisiaj znowu wziążć imuran w dawce 75 mg, wcześniej po zwiększeniu dawki do 75 wystąpiła właśnie ta gorączka, dziś znowu, po zażyciu dostałam gorączki, czyli to jednak od imuranu? nie wiem co mam robić, dopiero jutro bede się kontaktować z gastrologiem, boje się bo w imurane była cała moja nadzieja na remisje, a chyba będe musiała odstawić :smutny:

Awatar użytkownika
greeg
Początkujący ✽✽
Posty: 98
Rejestracja: 20 sty 2007, 22:12
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: South Yorkshire
Kontakt:

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: greeg » 12 mar 2012, 23:56

Mam gorączkę od 2 tygodni,po kilku latach azy,niespodziewanie coś się dzieje z białymi krwinkami.Od 3 dni nie biorę leków,jutro jakieś prześwietlenie po którym nowa terapia,ale coś to troszkę mi nie pasuje,gorączka to już po prawie 40,non stop,ale jak szybko i człowiek robił tą krew regularnie,ale że aż tak szybko?

eskam
Debiutant ✽
Posty: 14
Rejestracja: 08 wrz 2008, 14:50
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: eskam » 18 gru 2012, 22:32

Ja biore AZE 50 mg od 8 dni, od 2 dni w ciagu 2 godzin po zazyciu pojawia sie goraczka 38 stopni, ktorej nie da sie zbic apapem. Z lekarka prowadzaca moge sie skontaktowac dopiero w czwartek. Kilka osob pisalo, ze w takiej sytuacji odstawialo lek od razu. Czy to jest bezpieczne? Czy z AZY nie schodzi sie zmniejszajac dawke?
Wybaczcie naiwne pytania, ale to moj pierwszy kontakt z tym lekiem.
eskam

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: Natalka » 18 gru 2012, 22:34

eskam pisze:Czy z AZY nie schodzi sie zmniejszajac dawke?
można normalnie odstawić, Ty i tak bierzesz małą.
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

eskam
Debiutant ✽
Posty: 14
Rejestracja: 08 wrz 2008, 14:50
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: eskam » 18 gru 2012, 22:39

Sklaniam sie zeby jutro nie zazyc tabletki, a pojutrze do lekarza. Tylko ciekawe co mi zaproponuje przy zaostrzeniu ze sterydozaleznoscia - inny lek immunosupresyjny?
eskam

Awatar użytkownika
greeg
Początkujący ✽✽
Posty: 98
Rejestracja: 20 sty 2007, 22:12
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: South Yorkshire
Kontakt:

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: greeg » 18 gru 2012, 23:15

Moje zaostrzenie w tym roku to się nie kończy.W listopadzie na ostatniej tabletce sterydu kiedy czułem się dobrze,to od początku te same objawy,gorączka sukcesywnie z dnia na dzień do góry o jelitach nie wspominam.W ostatni czwartek lekarz mi przepisał sterydy,w piątek zażyłem rano a w południe gorączka przeszła gdzie, c r p już było 100.Więc domyślam się że też mam tą sterydo zależność,teraz chyba pozostanie tylko pomarzyć o cudownym leku jakim jest aza.

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: Mamcia » 19 gru 2012, 21:18

Niestety z immunosupresją tak bywa - wiele lat badania OK, a potem nagle pojawia się supresja szpiku. Zawsze trzeba mówić lekarzowi o branych lekach, robić morfologię jeśli coś się dzieje. O regularnych badaniach kontrolnych nie wspominam.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
greeg
Początkujący ✽✽
Posty: 98
Rejestracja: 20 sty 2007, 22:12
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: South Yorkshire
Kontakt:

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: greeg » 20 gru 2012, 00:41

Kto wie co jeszcze się dołączy?Sięgając do do opisu tej choroby to moje krwinki są teraz o.k,skrzep też tak jakby się rozpuścił,ale no właśnie kto wie?jeżeli to u każdego inaczej się objawia.U mnie bardziej bym obstawiał na przewężenie a wiem Mamciu co radzisz w takich przypadkach i to szanuję.Mam prośbę czy może ktoś mógłby mi podrzucić jakiś temat o stanach zapalnych,kiedyś gdzieś tu coś takiego widziałem,kto miał jak wysokie ob lub crp?nie pamiętam dokładnie,a nie daje mi to spokoju.Dziękuję z góry.

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: Natalka » 20 gru 2012, 12:54

Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
emalkadream
Początkujący ✽✽
Posty: 247
Rejestracja: 07 sie 2013, 19:39
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gorączka po AZA?

Post autor: emalkadream » 15 paź 2013, 17:11

Wzięłam dziś 5 tabletkę AZY coś mnie tknęło by zmierzyć temperaturę bo coś mi się wydawała nie normalna no i wyszło 37,1 czy powinnam się tym niepokoić?
Wiem że gorączka jest wpisana w skutki uboczne, czy coś z tym robić,czy przeczekać?

Wizytę kontrolną mam we wtorek, w poniedziałek badania krwi.
Cytując obyty.z.cu: lepiej już było, żeby tylko nie było gorzej..

Lekkie załamanie psychy...
____________________________________

Asamax 500 2x3szt
Aza 75mg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”