zmniejszenie dawki Imuranu a krwawienie

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
stillla
Początkujący ✽✽
Posty: 59
Rejestracja: 02 mar 2010, 07:52
Choroba: CD u partnera
województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice

zmniejszenie dawki Imuranu a krwawienie

Post autor: stillla » 22 lis 2010, 08:00

Witam, czy zmniejszenie dawki imuranu mogło wywołać krwawienie?
Pod koniec października lekarz zmniejszył mężowi dawkę Imuranu ze 100mg na 50mg.
Oprócz tego Nolpazę 20 mg zamienił na Controloc 40mg. Od tygodnia zaczęła pojawiać się krew. Odkąd mąż zaczął brać budenofalk (od 3 wrzesnia) nie było z tym problemu.
Czy zmniejszenie dawki imuranu mogło się do tego przyczynić?
Mąż: CD (Mikroskopowo nie potwierdzony)
Leki:
Budenofalk 1x1 Pentasa 3x2, Imuran 50mg 1x2, Controloc 40mg, Omega 3, Sanprobi/Trilac
Wzrost: 183 cm, waga 71 kg.
Początek choroby: 2007/2008

Piciu
Znawca ❃❃
Posty: 2059
Rejestracja: 02 wrz 2006, 02:13
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: zmniejszenie dawki Imuranu a krwawienie

Post autor: Piciu » 22 lis 2010, 11:26

stillla pisze:Czy zmniejszenie dawki imuranu mogło się do tego przyczynić?
oczywiście jest możliwe , proponuje skontaktować się z lekarzem, on podejmie właściwe kroki ,czy powrócić do poprzednie dawki Imuranu ,bądź co innego.

Czy mąż zmienił dietę, przechodzi grypę i w związku z tym bierze inne leki ?

stillla
Początkujący ✽✽
Posty: 59
Rejestracja: 02 mar 2010, 07:52
Choroba: CD u partnera
województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice

Re: zmniejszenie dawki Imuranu a krwawienie

Post autor: stillla » 22 lis 2010, 11:53

Piciu pisze:Czy mąż zmienił dietę, przechodzi grypę i w związku z tym bierze inne leki ?
Nie, wszystko bez zmian. Z pozostałych objawów co się ostatnio zmieniły to strasznie go wysypało na twarzy, plecach i klatce piersiowej. Takie małe ropne krostki.
Imuran raczej na niego nie wpływał - ani źle ani dobrze, więc zastanawiam się czy teraz coś zaczął działać czy to tylko przypadek. Dawkowanie zmienili mu w szpitalu podczas ostatniej wizyty. Dopytamy sie jutro lekarza.
Mąż: CD (Mikroskopowo nie potwierdzony)
Leki:
Budenofalk 1x1 Pentasa 3x2, Imuran 50mg 1x2, Controloc 40mg, Omega 3, Sanprobi/Trilac
Wzrost: 183 cm, waga 71 kg.
Początek choroby: 2007/2008

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmniejszenie dawki Imuranu a krwawienie

Post autor: Mamcia » 22 lis 2010, 13:10

To może być zaostrzenie, ale należy to sprawdzić. zależy wszystko od tego gdzie były zmiany. Bo krewienia może być np z hemoroidów.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

stillla
Początkujący ✽✽
Posty: 59
Rejestracja: 02 mar 2010, 07:52
Choroba: CD u partnera
województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice

Re: zmniejszenie dawki Imuranu a krwawienie

Post autor: stillla » 22 lis 2010, 13:24

Czy to może znaczyć, że sterydy przestają działać?
Przy zaostrzeniu męczył go non stop ból brzucha. Teraz jest ok. Więc mam nadzieje, że to jakieś chwilowe problemy :(
Zmiany makroskopowo miał tylko w jelicie cienkim, a z wycinków wyszło, że stan zapalny jest i w grubym i w cienkim. Z hemoroidami nie miał problemów.
W tym tygodniu ma mieć enteroklize MR, może to badanie coś wykaże.

Edit:
W szpitalu nie przejęli się tym krwawieniem, dodatkowo zmniejjszyli tez dawkę Budenofalku.
opis MR zamieściłam tu:
viewtopic.php?p=239113#239113
Mąż: CD (Mikroskopowo nie potwierdzony)
Leki:
Budenofalk 1x1 Pentasa 3x2, Imuran 50mg 1x2, Controloc 40mg, Omega 3, Sanprobi/Trilac
Wzrost: 183 cm, waga 71 kg.
Początek choroby: 2007/2008

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”