Strona 3 z 3

Re: Metypred i imuran

: 07 paź 2011, 16:22
autor: sylunia80
Ok.Dzięki

Re: Metypred i imuran

: 08 paź 2011, 21:00
autor: Mamcia
Jak już się jelito zaleczy, to wtedy zaczniesz brać imuran, aby podtrzymać remisję - to jest jak najbardziej ok.
I to nie jest prawda, bo AZA działa z opóźnieniem i nim zadziała to sterydy przestają działać i zaostrzenie może, ale nie musi nastąpić.
Oczekuję informacji gdzie tak leczą - może by mailem

Re: Metypred i imuran

: 10 gru 2011, 11:55
autor: coobi
Jestem w trakcie odkładania metypredu.
Skutki; tragiczne.

w ciągu miesiąca brania leku (wyjściowo 48 mg) mój organizm popadł w lekka ruine.

Owszem, stan CU poprawił się i to znacznie. W sumie zapomniałem że mam jakąś chorobę jelita. Jest idealnie pod tym względem. Ale niestety konsekwencje są tragiczne.

Po 2 tygodniach wyszła cukrzyca posteroidowa, aktualnie kłując się 4 razy dziennie podaje ogromne dawki insuliny około 110jednostek na dobe, ponieważ mimo odkładania metypredu, oporność na insulinę jest ogromna.
Moje zęby zaczęły się po prostu kruszyć... zacząłem przybierać na masie, ale nie wiem czy jest to konsekwencją sterydów czy insuliny (który jest na pewno konsekwencją sterydów).
Mój wzrok szaleje, aktualnie robie 3 pare okularów w ciągu 2 miesięcy.
Na dzień dzisiejszy biorę 12mg metypredu, odkładając po 4 mg na tydzień, w związku z odkładaniem jestem cały wysypany. Tradzik sterydowy na klatce piersiowej, plecach a co najgorsze - na twarzy. I to bardzo silny.


Pewnie po zupełnym odłożeniu sterydów stan CU będzie niewiele lepszy, a wszystko co mi zostanie to wspomnienia z 3 tygodni spędzonych w szpitalach na różne skutki uboczne.
Mam nadzieje że trzustka to przetrwa i nie zostane na insulinie do końca życia, ale niestety najprawdopodobniej tak się właśnie stanie.


Tak więc z mojej strony - 3 razy się zastanówcie zanim sięgniecie po sterydy.
Wiadomo - na każdego inaczej działa, ale ja NIGDY nie miałem żadnych skutków ubocznych po lekach, a tolerancja na wszystko była bardzo wysoka.

Re: Metypred i imuran

: 11 gru 2011, 13:44
autor: Natalka
coobi pisze:Tradzik sterydowy na klatce piersiowej, plecach a co najgorsze - na twarzy. I to bardzo silny.
robisz coś z tym? jeśli nie, to radzę wizytę u dermatologa.
co do reszty, to współczuje Ci, nieźle Ci steryd dołożył ;/

Re: Metypred i imuran

: 14 gru 2011, 17:31
autor: sylunia80
Jestem w takcie odstawiania metypredu.Z 16 mg co tydzień schodziłam o 2 mg.Doszłam do 6 mg i się pogorszyło.
Lekarz zalecił wrócić do 8 mg i dodał mi Imuran 50 mg na dobę.
Mam nadzieję że uda się odstawić całkowicie metypred.
Dziś zaczynam brać Imuran.
Ogólnie wszystko jest ok tylko mam wilczy apetyt.