AZATHIOPRINE

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ewela78
Początkujący ✽✽
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2007, 11:04
Choroba: CD
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: włocławek

Azathiopryna

Post autor: ewela78 » 29 sty 2007, 14:06

Ja też biorę aza w dawce 150mg/dobę. Biorę wszystkie trzy wieczorem przed snem. Łykam ją od sierpnia 2004. Było nawet już dobrze, aż tu w czerwcu 2005 zaczęły puchnąć nogi i w końcu bóle nie pozwoliły mi chodzić. Doszły silne bóle żołądka i brzucha. Aza brałam cały czas w sierpniu 2004 dołączono Metypred a w grudniu Cipronex (chyba tak się pisze). Bóle nóg ustały już po miesiącu leczenia, ale reszta nasilała się. Sterydy odstawiono po ok pół roku (wyglądałam jak nadmuchany, owłosiony balon). W maju zeszłego roku przeszłam operację usunięcia 30cm cienkiego i kątnicy. Przez cały ten czas brałam aza. Biorę ją nadal i według mojego lekarza aby osiągnąć odpowiedni efekt należy ją brać do 10lat!!!!!!!!!! :cry:
Niewiem co o tym myśleć po porostu biorę i żyję.

Awatar użytkownika
BeataM
Początkujący ✽✽
Posty: 67
Rejestracja: 14 paź 2006, 10:55
Choroba: CU
Lokalizacja: Krzyż Wlkp

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: BeataM » 01 lut 2007, 01:18

Od trzech tygodni biore aza . Dwa tygodnie było dobrze ,teraz od poniedziałku wymiotuję jakieś cztery godziny po wzięciu leków .zwymiotuję i do wieczora mam spokój .aza biorę 100 mg po śniadaniu.Dostałam też swędzącej wysypki na całym ciele. Jelita są spokojne i chociaż to jest powodem do radości.Jak mówi moja mama ,,Jak nie urok to sraczka,, u mnie obecnie raczej ten (urok) :wink:
Czym jesteśmy wobec wieczności?
zajrzyj tu
Witaj [you]!

Awatar użytkownika
misiek1
Aktywny ✽✽✽
Posty: 889
Rejestracja: 09 gru 2006, 19:43
Choroba: CD
województwo: lubuskie
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: misiek1 » 01 lut 2007, 11:05

Morfologia na biegu i transminaz, leki immunosepresyjne wywołują czasem nieprzyjemne powikłania.
Lekarz ktory przepisal Tobie aza powinien tez powiadomic Cie ze musisz co kilka dni robic badanie krwii.
Wiec zrob to najlepiej jeszcze dzisiaj.
Pozdrawiam

ps. Ja tez biore aza od 6 dni :p
Martwisz się chorobą ? ale z Ciebie egoista, na tej samej ziemi umiera codziennie tysiące dzieci z głodu, to jest prawdziwa choroba.

Zaglądam tu raz na jakiś czas ale nie są to godziny ani dni a nawet tygodnie :)

Awatar użytkownika
Patryśka
Doświadczony ❃
Posty: 1303
Rejestracja: 23 wrz 2006, 19:44
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków, Gronków

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Patryśka » 01 lut 2007, 18:16

ps. Ja tez biore aza od 6 dni :p
Ja biore juz 3 miesiac i teraz juz jest ok...Na poczatku mialam zawroty glowy i straszne mdlosci ale potem minelo..

dzierzba
Początkujący ✽✽
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2007, 12:05
Choroba: CD
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: dzierzba » 02 lut 2007, 21:06

gadalem ze swoim lekarzem a propo aza powiedzial mi ze lekarze maja nadzieje zwiazane z tym lekiem jak to kreslil osiagnieto skutecznosc 50/50 co uznaje sie za sukces pozwala to wyleczyc jedngo na dwoch i utrzymywac czas remisji reltywnie dluzej srednia obecna 2,4 lata ponoc tyle jest miedzy nawrotami wymagajacymi powaznych zmian w sposobie leczenia. Ponoc aza stosowana jest juz od polowy lat 90 w stanach. Tyle ze jest jak zawsze czesc z nas toleruje lek dobrze a czesc go odrzuca. Ponoc na efekty trzeba czekac do 3 miesiecy i przez ten czas jest najwiecej skutkow ubocznych badaja widocznie jak organizm toleruje lek. Tak czy siak jesli pomaga tylko co drugiemu to i tak dobrze zawsze jest nadzieja :)) Spytalem sie o jeszcze jedna rzecz czyli o zwiazek pory roku z nasileniami choroby i jej poczatkiem powiedzial ze ogolnie wychodzi na to ze przy Cronie prawidlowosc jest mniejsza ale przy CD duzo wieksza czesciej ma sie zaostrzenia w zime.

Tomy
Doświadczony ❃
Posty: 1161
Rejestracja: 07 sty 2006, 13:46
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Polska

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Tomy » 02 lut 2007, 22:08

dzierzba pisze:ze ogolnie wychodzi na to ze przy Cronie prawidlowosc jest mniejsza ale przy CD duzo wieksza czesciej ma sie zaostrzenia w zime
Crohna skrótowo oznacza się CD, a colitis ulcerosa ma skrót CU. Z tego co piszesz wynika, że chorujesz na Crohna czyli CD, to chyba musisz zmienić sobie oznaczenie choroby w Twoim profilu.

Awatar użytkownika
tom-as
Ekspert ✿✿
Posty: 6438
Rejestracja: 22 lut 2006, 14:49
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien / Las

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: tom-as » 02 lut 2007, 22:16

Tomy pisze:
dzierzba pisze:ze ogolnie wychodzi na to ze przy Cronie prawidlowosc jest mniejsza ale przy CD duzo wieksza czesciej ma sie zaostrzenia w zime
Crohna skrótowo oznacza się CD, a colitis ulcerosa ma skrót CU. Z tego co piszesz wynika, że chorujesz na Crohna czyli CD, to chyba musisz zmienić sobie oznaczenie choroby w Twoim profilu.
CD - Crohn's Disease
CU - Colitis Ulcerosa

:)

dzierzba
Początkujący ✽✽
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2007, 12:05
Choroba: CD
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: dzierzba » 03 lut 2007, 13:04

dzieki bede pamietal mi kazali oznaczac jako ChCl :))

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: ranka » 03 lut 2007, 19:19

ale wiecie ze colitis ulcerosa to po lacinie a Crohn Disease pop angielsku?czyli powinno byc:Ulcerative colitis czyli UC :mrgreen: hih..
ps. pisze glupoty zamiast sie uczyc :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek

Tomy
Doświadczony ❃
Posty: 1161
Rejestracja: 07 sty 2006, 13:46
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Polska

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Tomy » 03 lut 2007, 20:31

dzierzba pisze:mi kazali oznaczac jako ChCl
No to jak bierzemy się za języki, to proponuję po polsku:
Choroba Leśniowskiego - Crohna, w skrócie: ChL-C, a CU to będzie WZJG :mrgreen:
ps. a ja nie piszę głupot, bo nie muszę się uczyć :lol:

wojtek.b
Debiutant ✽
Posty: 14
Rejestracja: 31 sty 2007, 11:47
Choroba: CU
Lokalizacja: Gdynia

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: wojtek.b » 10 lut 2007, 13:32

u mnie Azathioprine powoduje przede wszystkim lekkie mdłości i ciągłe uczucie zmęczenia (nawet po przebudzeniu).
Pozdrawiam
Wojtek

Awatar użytkownika
Cinimini
Znawca ❃❃
Posty: 2451
Rejestracja: 27 maja 2006, 10:25
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Cinimini » 04 mar 2007, 19:29

ja azato biorę od 8 miesiecy,szczerze to nic sie nie zmienia jak bylo tak jest...ani lepiej ani gorzej,dobre i to he...
Ale co do tego zmeczenia to faktyczni cos w tym jest,nigdy nie podejrzewalam o to azathopiryny...hm...
Certolizumab od lipca'08 do lutego'11 -
Była zakwalifikowana do resekcji j. grubego na 12/04/2011, ale zwiała spod noża :D
Remicade od 24/02/2012 - 07/01/2013 - odstąpiono od leczenia ze wzg. na CIĄŻĘ !! :D

JELITKO JESTEŚ ZDROWE !!

Obrazek

dzierzba
Początkujący ✽✽
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2007, 12:05
Choroba: CD
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: dzierzba » 04 mar 2007, 19:34

ne obwiniajcie od razu leku pamietac trzeba ze mamy uposledzone wchlanianie niektorych substancji co moze sie objawac zmeczeniem skurczami bolami stawow miesni. Nie koniecznie aza musi byc winna chociaz ja osobiscie jej nie bralem i nie mam pewnosci. Jednak miewam dni kiedy czuje sie duzo slabiej brak checi do robienia czego kolwiek i takie tam coz moze jedzenie lekow przez wiele lat powoduje czasem takie objawy :) Oby tylko takie i niech reszta sobie smacznie spi w brzuszku

Awatar użytkownika
jaryszek
Aktywny ✽✽✽
Posty: 805
Rejestracja: 25 maja 2006, 11:56
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: jaryszek » 04 mar 2007, 21:18

wojtek.b pisze:u mnie Azathioprine powoduje przede wszystkim lekkie mdłości i ciągłe uczucie zmęczenia (nawet po przebudzeniu).
A przypadkiem te ciagle zmeczenie nie jest wywolane niska wartoscia hemoglobiny u Ciebie ?

Azatiopiryna moze powodowac zmeczenie ? :neutral:
Chroba:CU, Stan:zaostrzenie Leki: Asamax 500mg(3x2), Metypred 32mg, Calperos 1000mg,azathrioprine 50mg(1x2),Waga/Wzrost:50/171 Brak typowej remisji od 4 lat /Jestem pacjentem prof. Paradowskiego we Wrocławiu.

Co nas nie zabije, to nas wzmocni...

pati
Debiutant ✽
Posty: 6
Rejestracja: 05 mar 2007, 10:46
Choroba: CU
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: pati » 05 mar 2007, 17:19

ja brałam IMURAN przez kilka lat i przy moim Autoimunologicznym Zapaleniu Wątroby i CU doszło do remisji kilkuletniej. :roll: Podczas brania miałam gigantyczne... ZAPARCIA :wc2: i byłam wiecznie zmęczona i wydawało mi się, że to były wszystkie skutki uboczne, ale... po odstawieniu Imuranu okazało się że dopiero poczułam jak sie może człowiek czuć naprawdę dobrze i lekko :jupi: W kazdym razie ten Imurano to potworna chemia ale myślę że skuteczna. Od 2 lat mam bóle brzucha i podwyższone amylazy - może to skutek jego brania :?: Przed Imuranem był Encorton, poza tym Sulfasalazyna. Teraz czuję się fatalnie :smutny: :smutny: :smutny: jest mi niedobrze, jestem na diecie :eat: i cały czas źle...
Pati

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”