AZATHIOPRINE

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
LkarolinaJ

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: LkarolinaJ » 13 lut 2014, 10:30

Ja biorę Azę od wtorku, lekarz zalecił mi brać parę dni dawkę 50 mg, żeby zminimalizować efekty uboczne, a po tych kilku dniach mam brać 100 mg. Póki co nie widzę skutków ubocznych, ale boję się, że jak przejdę na 100 mg to się zacznie.

Piciu
Znawca ❃❃
Posty: 2059
Rejestracja: 02 wrz 2006, 02:13
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Piciu » 16 lut 2014, 09:27

LkarolinaJ pisze:Póki co nie widzę skutków ubocznych, ale boję się, że jak przejdę na 100 mg to się zacznie.
- pamiętam jak zaczynałem moją "przygodę" z Azathiopriną ,to lekarz prowadzący , co jakiś określony czas, dawał mi skierowanie na badanie krwi czyli na tzw. próby wątrobowe.
Rozumiem,że Tobie również lekarz dał takie skierowanie ? Bowiem lek ten,nie jest obojętny dla organizmu.

Awatar użytkownika
kasia38
Doświadczony ❃
Posty: 1053
Rejestracja: 16 lut 2008, 18:49
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: kasia38 » 16 lut 2014, 13:48

LkarolinaJ pisze:Ja biorę Azę od wtorku, lekarz zalecił mi brać parę dni dawkę 50 mg, żeby zminimalizować efekty uboczne, a po tych kilku dniach mam brać 100 mg. Póki co nie widzę skutków ubocznych, ale boję się, że jak przejdę na 100 mg to się zacznie.
mi przy przejściu na 100 mg nie było gorzej, natomiast już przy 150 mg było mi bardzo źle, dlatego po kilku dniach męczarni zeszłam sobie sama na 100 mg. Powiedziałam o tym lekarzowi, zrobił badanie tiogukainy, która wyszła w górnej granicy i stwierdził, ze wystarczy mi 100 mg.
Seronegatywne zapalenie stawów, Ch L-C , stan po Helikolektomi prawostronnej, Centalna Retinopatia Surowicza, zmiany w kręgosłupie lędźwiowym (naczyniak?), 2 x przebyta zakrzepica, guzki w tarczycy, torbiel endometrialny na jajniku, jersinioza.
Biorę: Azotioprynę 100 mg ,Salofalk 500 mg 3x2, Calperos 1000, Alfadiol, Contrsahist, Alvesco, Alergodil, Magnez

LkarolinaJ

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: LkarolinaJ » 17 lut 2014, 16:23

Piciu, dostałam skierowania na morfologie, crp a na próby wątrobowe nie, ale to sobie dopłacę, żeby zobaczyć jak się miewa moja wątroba, mam zrobić za 3 tygodnie od początku brania azy, czyli za 2 tygodnie idę, bo 1 tydz już ją biorę. Dzięki za info co do tych badań :smile:

kasia38, od soboty biorę 100 mg, tak jak lekarz zaordynował, na razie jest ok, skutków ubocznych nie mam jako takich, albo te co mam czyli pocenie, drżenie, kołatania serca i lekkie nudności to mam od encortonu bo też biorę go od tygodnia razem z azą.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2014, 16:29 przez LkarolinaJ, łącznie zmieniany 1 raz.

ana.kont
Debiutant ✽
Posty: 2
Rejestracja: 19 lut 2014, 12:54
Choroba: inna choroba jelita
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: ana.kont » 19 lut 2014, 13:01

Cześć

Biorę Azę 5 tydzień. Badania robię co 2 tyg i wszystkie wskaźniki póki co w normie. Jedyna rzecz, która mnie martwi to pogorszenie się stanu cery, zwłaszcza na szyj ( wypryski + blizny po wypryskach).
Czy ktoś z Was spotkał się z tym? Bo nie wiem czy to od leków czy mam szukać innej przyczyny.
Ana.Kont

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7759
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: obyty.z.cu » 19 lut 2014, 15:16

Bo nie wiem czy to od leków czy mam szukać innej przyczyny.
_________________
to może być od leków,z czasem te skutki uboczne tego typu mijają,przeważnie.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

ana.kont
Debiutant ✽
Posty: 2
Rejestracja: 19 lut 2014, 12:54
Choroba: inna choroba jelita
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: ana.kont » 19 lut 2014, 17:26

Tak, Asamax 6 tabletek dziennie. Leczę się na Crohna albo na CU ( nie stwierdzono u mnie jednoznacznie po dwóch kolonoskopiach).
Ana.Kont

e1231
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 29 maja 2011, 11:42
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: net

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: e1231 » 19 lut 2014, 19:18

Azę biorę pół roku a do tego pentasę. Badania robię przed każdą wizytą u lekarza, czyli co jakieś 5 -6 tygodnia. Wyniki są w normie. Niestety na szyi dostałam wyprysków. Zastanawiałam się czy to od tego czy czy ma to jakiś związek i chyba niestety ma.

McCarty

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: McCarty » 26 lut 2014, 19:51

zadam może głupie pytanie, ale czy jest możliwe, że Aza przestanie działać z dnia na dzień? I w jakich okolicznościach, stres czy co?, od wczoraj mam wrażenie, że przestała, a dzisiaj jeszcze gorzej :cry:

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7759
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: obyty.z.cu » 26 lut 2014, 20:08

McCarty pisze:zadam może głupie pytanie, ale czy jest możliwe, że Aza przestanie działać z dnia na dzień?
z dnia na dzień nie.
Nawet jak przychodzi susza,to nie jest efekt natychmiastowy :wink:
masz problem,ale to tak nie działa.
Mówiąc krótko,to nie jest lek "krótkodystansowy".

W chorowaniu nie ma głupich pytań.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

McCarty

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: McCarty » 27 lut 2014, 09:32

obyty, dzięki. Też bym się właśnie zdziwił gdyby przestała działać, zwłaszcza, że biorę już jakiś czas. Mam nadzieję, że wszystko wróci do właściwego rytmu.

Amkami
Początkujący ✽✽
Posty: 90
Rejestracja: 12 wrz 2008, 11:12
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Amkami » 14 cze 2014, 16:32

Biorę Azę od ponad roku i do tej pory było bez większych rewelacji (poza bólami stawów znosiłam lek dobrze). Ostatnio zrobiłam badanie krwi i okazało się, że mam Alat podwyższone, wyszło 83 U/I .
Czy ktoś z Was może się orientuje, co to znaczy? Czy jest to dużo podwyższona wartość, czy może nie ma tragedii? Czy to oznacza, że będzie trzeba odstawić Azę?? W poniedziałek mam wizytę u swojej gastrolog, ale zaczęłam się niepokoić. Dzięki azie zeszłam ze sterydów i cieszyłam się remisją, teraz niestety coś się psuje, ech. PRoszę napiszcie, jeśli coś wiecie na ten temat
Tak málo mám krve
a ještě mi teče z úst

Awatar użytkownika
Tubisia
Doradca CD
Posty: 1599
Rejestracja: 16 kwie 2012, 16:11
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków/Warszawa
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Tubisia » 14 cze 2014, 17:11

Amkami pisze: Ostatnio zrobiłam badanie krwi i okazało się, że mam Alat podwyższone, wyszło 83 U/I .
Standardowo podaje się też i normę laboratorium. W każdym są inne. To raz. Dwa nie jesteśmy lekarzami, by od razu stwierdzić czy coś ci dolega. Może byś napisała co bierzesz za leki obecnie?
Nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
A jak ktoś będzie chciał, to mam cały arsenał narzędzi do tortur :bicz:

Życie jest jak jajko - trzeba je znieść.

Zawiodły już: immunosupresja Aza i MTX, operacja, sterydy,3 biologie i inne leki, ale jeszcze żyję na złość innym :cool2:

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Mamcia » 14 cze 2014, 18:10

Jeśli inne enzymy wątrobowe są OK, to niem tragedii. Może lekarz zdecyduje o zmniejszeniu dawki i powtórzeniu badań. Jak dzieje się coś złego to wyniki szybują do nieba, a to jest wynik do obserwacji.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: ranka » 14 cze 2014, 19:12

83 to na pewno ponad norme w kazdym labie, natomiast wazne jest to czy przed badaniem dzien przed nie bylo tlustego jedzenia, imprezy?
niestety obserwuje sie u takich ludzi nawet jak przyjda na czczo baaardzo lipemiczna surowice i parametry ponad norme.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”