Problem ze snem !

Leki immunosupresyjne prowadzą do osłabienia bądź zahamowania odpowiedzi układu odpornościowego w terminologii medycznej stan taki nazywany jest immunosupresją poprzez hamowanie procesu wytwarzania i dojrzewania komórek odpornościowych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sari92
Początkujący ✽✽
Posty: 52
Rejestracja: 23 lut 2012, 01:50
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Oświęcim

Problem ze snem !

Post autor: Sari92 » 11 mar 2012, 13:35

Witam .

Od 11 dni przyjmuję :
Asoma x 0,5 (4x2 tabletki)
Encorton (Rano 20mg,Popołudniu 10mg)
Helicid 0,02 (1 tabletke)
Azatiopioryna 0,05 (Rano 1/2, Wieczór 1/2 tabletki)

Co 2 tyghodnie mam robic morfologie (leukocyty) miałem iść w piątek ale miałem straszby katar i gardło bolało (a nie robi się morfologi jak jest się zakatarzonym chyba)

OD 4 DNI MAM PROBLEM ZE SNEM SPIE PO 4H NA DOBĘ CZY TO MOŻE BYC SKUTEK UBOCZNY AZA ? W PONIEDZIAŁEK IDĘ Z TYM DO LEKARZA A W WTOREK NA MORFLOGIĘ !

MIAŁ KTOŚ Z WAS TAKI PROBLEM ?

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Problem ze snem !

Post autor: Natalka » 11 mar 2012, 13:51

Raczej obstawiałabym Encorton jako winowajcę Twoich problemów ze snem. Jeśli chodzi o Imuran to ja miałam wrażenie, że on powodował u mnie odwrotny problem, czyli bardziej senność niż bezsenność :wink:
zajrzyj też do tego tematu viewtopic.php?t=4848&highlight=encorton+bezsenno%B6%E6
Sari92 pisze:a nie robi się morfologi jak jest się zakatarzonym chyba
przy przeziębieniu wyniki morfologii prawdopodobnie będą zmienione, bo to stan zapalny w organizmie, czyli niektóre parametry będą na to wskazywać, np. leukocyty.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 14:35 przez Natalka, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
Sari92
Początkujący ✽✽
Posty: 52
Rejestracja: 23 lut 2012, 01:50
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Problem ze snem !

Post autor: Sari92 » 11 mar 2012, 14:25

oki, wielkie dzięki a już się bałem że to coś strasznego !

Awatar użytkownika
Baby
Moderator
Posty: 4161
Rejestracja: 30 mar 2011, 12:19
Choroba: mikroskopowe zap. j.
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem ze snem !

Post autor: Baby » 11 mar 2012, 19:40

Zenobius pisze:Po miesiacu-dwoch brania to zupelnie znika, ale pierwsze 3 tygodnie daja kopa mocnego :-)
Pamiętam to uczucie było super i trwało troszkę dłużej. Oczywiście jak pisze Zeno organizm się przyzwyczaja więc to tylko chwilowe. Biorę sterydy przewlekle rok i dwa miesiące i bywa różnie ale to raczej wina trybu życia a nie leku.
,,Jeśli chcesz zmienić świat, zacznij od siebie." Gandhi
,,Jeśli życie rzuca Ci kłody pod nogi - zrób sobie z nich tratwę."

Awatar użytkownika
Sari92
Początkujący ✽✽
Posty: 52
Rejestracja: 23 lut 2012, 01:50
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Problem ze snem !

Post autor: Sari92 » 11 mar 2012, 20:26

było super ;p ;] Jak dla mnie to masakra jakaś jest . W ciągu 4d przespałem 16h ;] mam już lekie wory pod oczami ;] Jak ja się pokażę w szkole jutro ;] Trochę się boję tych sterydów !
Nic na pewno nie bd mi po nich jak tak mało śpię ? Lekarz nic nie mówił mi że tak ma byc ;/

Czuję się osłabiony ! a nie mogę zasnąc, poleżę 30min i jak by siły wracają , wstaję i zaraz znów osłabienie !

Awatar użytkownika
anusia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 850
Rejestracja: 29 sty 2010, 16:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: tomaszów lubelski
Kontakt:

Re: Problem ze snem !

Post autor: anusia » 11 mar 2012, 20:52

Ja też jestem na takiej ''fazie ''sterydowej obecnie 40mg metyprydu ,kopa daje ,ale to mi akurat w pracy pomaga ,tylko te ciężkie nogi wieczorem i popołudniu nie do wytrzymania :neutral:
imuran ,asamax ,kontracept
HUMIRO OBYŚ JUŻ NIGDY NIE BYŁA MI POTRZEBNA !Znów będziesz ze mną :) Jesteśmy razem od 18 marca (ja i humira )

Awatar użytkownika
julianka
Początkujący ✽✽
Posty: 120
Rejestracja: 26 wrz 2005, 11:01
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem ze snem !

Post autor: julianka » 11 mar 2012, 22:25

Naprawdę bardzo rzadko biorę sterydy- ale tak czy siak, od pierwszej dłuższej terapii- mam problemy ze snem (okresowo jest lepiej)- wygląda to mniej więcej tak- idę spać koło 22, budzę się o 2 i nie śpię do 5 :( Później cały dzień z d... Kiedyś gastro zapisał mi jakiś tam lek na sen- ale po nim jak poszłam spać wieczorem, to ocknęłam się następnego dnia koło 16-tej :D
Poradźcie mi coś łagodnego na sen (aktualnie nie biorę nic poza Asamaxem, więc raczej z niczym nie będzie środek nasenny kolidował).

Awatar użytkownika
Baby
Moderator
Posty: 4161
Rejestracja: 30 mar 2011, 12:19
Choroba: mikroskopowe zap. j.
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem ze snem !

Post autor: Baby » 11 mar 2012, 22:40

julianka pisze:Poradźcie mi coś łagodnego na sen (aktualnie nie biorę nic poza Asamaxem, więc raczej z niczym nie będzie środek nasenny kolidował).
_________________
W szpitalu dają zazwyczaj hydroksyzynę. Dla mnie po operacji była za słaba więc podali mi potem Estazolam. W domu też miała problemy ze snem i mój lekarz mi go wypisał (potrafiłam nie raz w ogóle nie spać dobę).
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 22:42 przez Baby, łącznie zmieniany 1 raz.
,,Jeśli chcesz zmienić świat, zacznij od siebie." Gandhi
,,Jeśli życie rzuca Ci kłody pod nogi - zrób sobie z nich tratwę."

Awatar użytkownika
julianka
Początkujący ✽✽
Posty: 120
Rejestracja: 26 wrz 2005, 11:01
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem ze snem !

Post autor: julianka » 11 mar 2012, 22:45

Baby, - mnie takie rzeczy jak estazolam położą na amen :lol:
martita, no chyba właśnie melatonina mi zostaje. zbliża się 23, a mi się nawet jeszcze nie chce spać, bo przełaziłam 22, więc dopiero po północy (może) mi się uda zasnąć :/

Awatar użytkownika
Baby
Moderator
Posty: 4161
Rejestracja: 30 mar 2011, 12:19
Choroba: mikroskopowe zap. j.
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem ze snem !

Post autor: Baby » 11 mar 2012, 22:54

julianka pisze:23, a mi się nawet jeszcze nie chce spać, bo przełaziłam 22, więc dopiero po północy (może) mi się uda zasnąć
Poczytaj jakieś książki np. prawo bankowe, albo ogóle warunki ubezpieczenia. To moja działka, nie raz jak nanosiłam poprawki i starałam się zrozumieć pewne zapisy aby były czytelne dla Klienta usypiałam (mimo, że to nawet ciekawe ale nie o 24:00 po całym ciężkim dniu) ;)
,,Jeśli chcesz zmienić świat, zacznij od siebie." Gandhi
,,Jeśli życie rzuca Ci kłody pod nogi - zrób sobie z nich tratwę."

Awatar użytkownika
julianka
Początkujący ✽✽
Posty: 120
Rejestracja: 26 wrz 2005, 11:01
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem ze snem !

Post autor: julianka » 11 mar 2012, 23:18

Baby, :lol: gdybym tylko je miała na podorędziu :lol:

Awatar użytkownika
Sari92
Początkujący ✽✽
Posty: 52
Rejestracja: 23 lut 2012, 01:50
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Problem ze snem !

Post autor: Sari92 » 12 mar 2012, 09:42

:cenzura: mac czuję jak by mi miało zaraz palce u prawej reki zozsadzic od środka ! Sory za przekleństwa ! Noż :cenzura: mać !

aga_wu
Początkujący ✽✽
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 2011, 03:54
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem ze snem !

Post autor: aga_wu » 12 mar 2012, 10:20

ja ostatnio mam ostrą bezsenność, jestem zmęczona i głodna, dzisiaj spałam około 3h. Moi chłopcy poszli do pracy i przedszkola a ja siedzę i nie mogę się za nic zabrać. Oczy mnie pieką, głowa boli. Chciałabym zasnąć ale nie mogę. Do tego jestem przeziębiona, boli mnie ucho. Muszę się jakoś pozbierać.

Bezsenność jest mniej dokuczliwa jak człowiek jest w dobrej formie. Jak jest chory i słaby, a do tego nie może spać to jest nieciekawie.

Sari92, co się stało?

Awatar użytkownika
Sari92
Początkujący ✽✽
Posty: 52
Rejestracja: 23 lut 2012, 01:50
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Problem ze snem !

Post autor: Sari92 » 12 mar 2012, 11:15

A co ma się dziać? ;p

roznosi mnie od środka szczególnie palce u rąk ! i nogi ! A biorę 20mg rano i 10mg po popołudniu (pani dr. twierdzi że to mała dawka i tak). Jak wytrzymujecie te sterydy mnie zaraz coś trafi !
Sypiam po 4h
Jestem osłabiony a jednoczesnie cholernie pobudzony !
Cholernie mnie roznosi od środka (normalnie nie do wytrzymania to uczucie)

Awatar użytkownika
Sari92
Początkujący ✽✽
Posty: 52
Rejestracja: 23 lut 2012, 01:50
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Problem ze snem !

Post autor: Sari92 » 12 mar 2012, 12:14

wiem, przepraszam !

Ta choroba to jakaś masakra im dłużej ją poznaję tym bardziej mnie ona przeraża !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o Immunosupresji”