Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Leki immunosupresyjne prowadzą do osłabienia bądź zahamowania odpowiedzi układu odpornościowego w terminologii medycznej stan taki nazywany jest immunosupresją poprzez hamowanie procesu wytwarzania i dojrzewania komórek odpornościowych.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
anaanek
Debiutant ✽
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2012, 10:59
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Bochnia

Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: anaanek » 13 paź 2015, 10:44

Starałam się przeczytać wszystko na tym forum odnośnie tych leków, w środę jadę na ustalenie leczenia, nie wiem jeszcze jaki lek mi zostanie przepisany. Dlatego tak w paru słowach proszę was o napisanie, jaki lek jest w razie czego lepszy. I czego tak naprawdę mogę sie spodziewać. Boje sie tej immunopresji, naczytałam się o wymiotach, bólach brzucha, wypadaniu włosów, czy to naprawdę tak często występuje?
Ostatnio zmieniony 03 gru 2015, 22:13 przez anaanek, łącznie zmieniany 2 razy.
Ania

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7755
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: obyty.z.cu » 13 paź 2015, 12:39

anaanek pisze:czy to naprawdę tak często występuje?
u mnie przez 12 lat żadnych tego typu problemów.
Jak zawsze,każdy ma swoje "chorowanie".
Trzeba się nauczyć chorować i dostosować.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: Mamcia » 13 paź 2015, 17:28

Od sterydów też wypadają włosy, a innym rosną gdzie nie trzeba. Nie ma leków bez działań niepożądanych, ale nie wiem skąd ta demonizacja immunosupresji?
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
kaskaaa1502
Aktywny ✽✽✽
Posty: 622
Rejestracja: 13 maja 2014, 19:50
Choroba: CD
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: kaskaaa1502 » 13 paź 2015, 18:47

Witaj anaanek, :) Ja brałam Imuran, dosłownie kilka dni, bo dostałam ostrego zapalenia trzustki po nim, natomiast koleżanka bierze go już kilka lat i nie ma żadnych skutków ubocznych, a wręcz bardzo jej pomaga... Jeżeli trzeba wprowadzić taki lek to trzeba, nie ma co nastawiać się negatywnie i nakręcać na skutki uboczne :) trzymam kciuki :* zdrówka :*
A jak się przewrócę, to się podniosę. A jak się nie podniosę to sobie poleżę i ...uj :P

Awatar użytkownika
Brawurka
Doświadczony ❃
Posty: 1029
Rejestracja: 16 kwie 2014, 20:16
Choroba: CU
województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Żuławy

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: Brawurka » 14 paź 2015, 10:51

Ja miałam po Imuranie jakiś czas problemy skórne, tj. nawracająca opryszczka wargowa, jakieś krostki na nogach i teraz skłonność do siniaków, ale już przechodzi. Żadnych wymiotów i objawów ze strony narządów wątroby, trzustki. Włosy wiecznie mi wypadają, więc nie wiem, czy to przez AZE, sterydy. Żelazo jest w normie w tym momencie, hormony też.
15.12.2013 Usunięcie jelita grubego + j-pouch
16.03.2014 Zamknięcie stomii



Obrazek

anaanek
Debiutant ✽
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2012, 10:59
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Bochnia

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: anaanek » 14 paź 2015, 12:00

Dziękuję wam za odpowiedzi, nie nastawiam się negatywnie wrecz przeciwnie chciałabym żeby mi to wreszcie pomogło, abym mogła normalnie żyć, wychodzić z domu bez strachu że nie zdążę do wc.
A czy to działanie tych leków uaktywnia się tak od razu?
Ania

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7755
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: obyty.z.cu » 14 paź 2015, 12:22

.
anaanek pisze:A czy to działanie tych leków uaktywnia się tak od razu?
nie,tu potrzeba czasu.
AZA to czas ok. 3 miesiące,ale...lekarz powinien "nadzorować" tak kontrolne wyniki badań jak i Twój stan.
Chodzi o to,żeby nie ciągnąć leku bez wyraźnych efektów i ewentualnie zmienić terapie.
W końcu To leki stosowane jako "następny" etap leczenia,mogą być i inne.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

anaanek
Debiutant ✽
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2012, 10:59
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Bochnia

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: anaanek » 15 paź 2015, 10:25

Dostałam imuran, od poniedziałku zaczynam
Ania

Awatar użytkownika
kasia38
Doświadczony ❃
Posty: 1053
Rejestracja: 16 lut 2008, 18:49
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: kasia38 » 15 paź 2015, 14:33

mogą być od razu działania tych leków, np spadek leukocytów, dlatego trzeba na początku częściej robić morfologię.
mi też zaczęły bardzo wypadać włosy
Seronegatywne zapalenie stawów, Ch L-C , stan po Helikolektomi prawostronnej, Centalna Retinopatia Surowicza, zmiany w kręgosłupie lędźwiowym (naczyniak?), 2 x przebyta zakrzepica, guzki w tarczycy, torbiel endometrialny na jajniku, jersinioza.
Biorę: Azotioprynę 100 mg ,Salofalk 500 mg 3x2, Calperos 1000, Alfadiol, Contrsahist, Alvesco, Alergodil, Magnez

Awatar użytkownika
michal_mg
Aktywny ✽✽✽
Posty: 532
Rejestracja: 11 paź 2013, 18:39
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: michal_mg » 16 paź 2015, 01:51

Najważniejsza sprawa jest taka, że leki immunosupresyjne to nie są leki. One niczego nie leczą. One hamują lub zapobiegają aktywności układu immunologicznego. A choroba jak była tak jest i będzie nadal. Te specyfiki działają na objawy, a choroby nie leczą. Przy okazji jednak sporo ludzi nabawiło się dzięki temu innych dodatkowych bonusów.
Obrazek

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: Mamcia » 16 paź 2015, 22:51

Nie mal leków, które leczą przyczynę NZJ, bo ona jest nieznana. I proszę michal_mg nie zaciemnij ludiom w głowach.
Na początku leczenia morfologia i enzymy wątrobowe (trzustkowe) co tydzień i jak wszystko OK to potem co miesiąc morfologia.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

anaanek
Debiutant ✽
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2012, 10:59
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Bochnia

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: anaanek » 17 paź 2015, 10:29

Michał ja wiem że nie ma leków na tą chorobę bo choruję na nią od 3 lat i teraz jelito jest w złym stanie, nie chce kolejny raz sterydów bo źle na mnie działają. Od poniedziałku zatem zacznę leczenie immunosupresyjne.
Mam tylko pytanie, mam zażywać 2 tabletki rano, czy zażywacie tak jak pisze w ulotce 3 godziny po posiłku? Czy wtedy jest mniejsze ryzyko wystąpienia nudności?
Ania

Awatar użytkownika
palula88
Początkujący ✽✽
Posty: 278
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:58
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: małopolskie

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: palula88 » 17 paź 2015, 19:19

Mniejsze wystapienie nudnosci jest jak sie bierze po sniadaniu. Ja wlasnie tak biore Imuran 50+ 25 mg. Nie czekam az minie 3. Zwykle mija godzina od sniadania jak biore.
Imuran 100mg

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7755
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: obyty.z.cu » 17 paź 2015, 19:38

anaanek pisze:czy zażywacie tak jak pisze w ulotce 3 godziny po posiłku?
http://leki.urpl.gov.pl/files/Imuran_ta ... edawki.pdf
tu nigdzie nie pisze o 3 godzinach po posiłku.
Ja AZA brałem po śniadaniu razem z innymi tabletkami i ok.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
palula88
Początkujący ✽✽
Posty: 278
Rejestracja: 18 gru 2013, 13:58
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: małopolskie

Re: Leki immunosupresyjne- skutki uboczne

Post autor: palula88 » 17 paź 2015, 19:43

W ulotce Imuranu pisze ze lek nalezy przyjmowac godzine przed lub 3 h po jedzeniu. Pisze tez ze w przypadku nudnosci lek mozna zazywac po posilku.
Imuran 100mg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o Immunosupresji”