Strona 1 z 1

Powikłania

: 20 maja 2009, 14:10
autor: mama Jakuba
Witam, nasz mały Jakub brał salofalk, encorton, tran, witaminy, wapno i magnez oraz kwas foliowy. Ostatnio lekarz zalecił powolne eliminowanie encortonu w swojej dawce, a uzpełnić imurenem, dając do zrozumienia, ze wchodza w grę powikłania od tego leku. W momeńcie brania encortonu dziecko wracało do formy, a po przepisaniu imurenu ma ciągle bóle głowy, wymioty, narzeka na bóle brzucha i do tego załapał zapalenie gardła. Byliśmy u lekarza prowadzącego, ale stwierdził, ze to chwilowa wirusówka, i nie ma znaczenie na gardło branie antybiotyku zinacef, trwa już cały tydzień ten stan. Kuba schudł bardzo i nie ma ochoty na jedzenie, a co zje wymiotuje. Nie wiem,czy nie jest to, ze bierze imuren i jednocześnie antybiotyk co prawda w zastrzykach, czy faktycznie wirusówka. Trochę się martwimy, prosżę Was dajcie znać, co się dzieje przy braniu imurenu i tylu innych leków. Morfologię zrobiliśmy synkowi-stwierdzono, ze bez zastrzeżeń, czy to możliwe? dziękuję z góry za porady.
mama Jakuba :neutral: :cry:

Re: Powikłania

: 20 maja 2009, 14:15
autor: Natalka
Czy to chodzi o tego samego Jakuba co w tym temacie viewtopic.php?t=7768 ?

Re: Powikłania

: 20 maja 2009, 17:02
autor: mama Jakuba
Tak, ten sam, tylko administartor uznał, że temat trzeba przesunąć w inną pozycję.

Re: Powikłania

: 20 maja 2009, 21:03
autor: Natalka
mama Jakuba pisze:tylko administartor uznał, że temat trzeba przesunąć w inną pozycję.
to nie admin, to ja przesunęłam temat :wink:
tylko pytałam czy ten sam Jakub, bo w temacie do którego podałam link, opisywany problem był bardzo podobny i skoro to o tą samą osobę chodzi, to chciałam scalić tematy.

Re: Powikłania

: 20 maja 2009, 21:33
autor: mama Jakuba
Tu mama Jakuba,
Dawki encortonu w takim tempie zmienia lekarz gastroenterolog i on dołączył od ok. tygodnia imuren. Wcześniej Kuba czuł sie coraz lepiej, odzyskał humor, był bardziej ruchliwy, a tu nagle bóle brzucha, ospałość, senność, wysoka gorączka, a potem wymioty i biegunka- przy tym marudny i nie do życia.Lekarz rodzinny przepisał zinacef w zastrzykuniby na gardło, ale sam do końca nie był pewny co się dzieje, a gardło lekko czerwone. Do lekarza specjalisty, ktory prowadzi Kubę jest ciężko się dostać.Piszę, bo dla mnie była niepokojąca zmiana z Kubą i może to zbieg okoliczności :zmiana dawek encortonu, dodanie imurenu i być może faktycznie wirusówka.Nigdy wcześniej tak długo nie przechodził wirusówek, dlatego moje niepokoje i pytania, czy faktycznie wszystko się bierze z powodu choroby jelit. :smutny:

Re: Powikłania

: 20 maja 2009, 22:39
autor: tata pirata
Ile waży Jakub? Jak wielkie są dawki kortykosteroidu i imuranu? Od kiedy podawany jest encorton?

Re: Powikłania

: 20 maja 2009, 22:50
autor: ita71
mama Jakuba pisze:po przepisaniu imurenu ma ciągle bóle głowy, wymioty, narzeka na bóle brzucha i do tego załapał zapalenie gardła
Mój syn miał takie objawy po antybiotyku,na który jak się okazało był
uczulony,więc być może Jakub jest uczulony na Imuran?
mama Jakuba pisze: Do lekarza specjalisty, ktory prowadzi Kubę jest ciężko się dostać.
Ja z tym nie mam problemu,ale może chociaż telefoniczna konsultacja?

Re: Powikłania

: 21 maja 2009, 08:58
autor: ita71
[cytat usunięty na prośbę użytkownika]
Wiem o tym :wink: ,ale myślałam,że skoro mozna być uczulonym
na antybiotyk to na inne leki też.

Re: Powikłania

: 21 maja 2009, 09:30
autor: mama Jakuba
Do pytania taty pirata:Kuba obecnie waży 31 kg i ma 131 cm wzrostu
-encorton na początku 30 mg/1 raz na dobę i co 7 dni spadek o 5mg, obecnie 5 mg.
-imuren 50 mg ( 2 tabletki dwa razy w ciągu dnia);
- salofalk 500 dwie tabletki w ciągu dnia
dodatkowo: witaminy, magnez, tran, kwas foliowy, wapń Ca 2+( jonowy) ok. 850mg
a przy niby przeziębieniu doszedł zinacef,
A tu ogólnie:
Mąż konsultował telefonicznie( a potem podjechał na wizytę z Kubą ) z lekarzem gastroeneterologiem i zalecił odpoczynek, stwierdził, ze nic niepokojącego nie widzi, dzieci z nieswoistym zapaleniem jelit, dużo bardziej i dłużej przechodzą zwykłe wirusówki i grypy, czy tym podobne.Dziękuję za wsparcie i rady wszystkim. Jesteśmy początkujacy, więc musimy się nauczyć dużo symptomów rozpoznawać u swojego dziecka.Jesteśmy otwarci na porady.Jeszcze raz wielkie dzięki. :roll:
P.S
U Kuby stwierdzono stan przed ostoporozą.

Re: Powikłania

: 21 maja 2009, 13:56
autor: tata pirata
Jeśli dobrze policzyłem, to Jakub przyjmuje sterydy co najmniej od 5 tygodni. Ponowne bóle brzucha, biegunki, wymioty mogą świadczyć, że obecna dawka jest za mała (choroba po uprzednim "zgaszeniu" wysoką dawką, się uaktywniła), zawroty głowy to prawdopodobnie skutek imuranu, którego dawka jest stosunkowo duża.
pozdrawiam

Re: Powikłania

: 25 maja 2009, 14:50
autor: mama Jakuba
Dzięki wszystkim za rady, mamy dobrą wiadomość-dzisiaj Jakub ma się lepiej, jest pogodniejszy, nie ma gorączki, wygląda, ze bóle brzucha, wymioty i biegunka ustały, podobnie klucia w sercu. Za tydzień mamy badania i wizytę u doktora Daukszewicza, pozdrawiam, :wink: :roll: :razz: