Strona 1 z 3

schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 29 kwie 2013, 09:58
autor: marcin87
Od prawie miesiąca mam zaostrzenie.
Dostałem 20 mg encortonu i po paru dniach się poprawiło.
Teraz biorę 15 mg, a powinienem zaraz zejść do 10. Jednak zaobserwowałem znowu pojawienie się krwi i "burczenie". Czy w takiej sytuacji mogę zwiększyć dawkę do 20, czy pobrać trochę dłużej 15?
Na razie nie mam jak się skontaktować z lekarzem.

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 21 maja 2013, 13:25
autor: macik79
Spokojnie. To tylko postać sterydozależna. Mój Młody też tak ma.
Schodzenie z encotronu jest dość czasochłonne. Czas między zmniejszaniem dawek to minimum 2 tygodnie u niego i też nie od razu. Spróbuj brać na przemian 20 i 15, ewentualnie schodzić po 2,5, ale najpierw doprowadź kiszki do porządku wyższą dawką. I dieta, dieta i jeszcze raz dieta (pozbawiona błonnika) - powodzenia.

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 22 maja 2013, 17:58
autor: Lena
ja schodze co tydzien o 5mg, teraz biore 20 i przlewanie w brzuchu i sladowe ilosci krwi pojawily mi sie, kiedy zaczelam rozszerzac diete o mleko - nie udalo sie, niestety, choc nie mam nietolerancji na mleko krowie, to moje jelita go nie lubia w zadnej postaci (musze kombinowac z wapnem mocno)
reasumujac - trzeba bardzo pilnowac diety

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 22 maja 2013, 19:49
autor: marcin87
Dzięki za zainteresowanie wątkiem.
Niepotrzebnie się tak przejąłem. Wróciłem na kilka dni do 20 mg i zacząłem znowu schodzić. Teraz biorę 5 mg i za parę dni, jeśli wszystko będzie dobrze, kończę brać Encorton.

Z dietą mam zawsze problem. Staram się przestrzegać, ale jak w domu leżą jakieś smakołyki, to nie mogę się opanować :)

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 22 maja 2013, 20:11
autor: Lena
mam tak samo... najbardziej brakuje mi jogurtow, swiezych warzyw i owocow
a po sterydach tak bardzo chce sie jesc
kciuki za calkowite odstawienie, tez sie go nie moge doczekac :)

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 04 cze 2013, 18:48
autor: Marta86
Kurczę...ja od kilku dni biorę dawkę zmniejszoną o 3mg(Entocort) i też mi wrócił ból brzucha.Boli tak samo jak przed sterydami:/ Wizyta dopiero za półtora miesiąca i co tu robić...ech...Kilka lat temu gdy redukowalam Encorton poszło super gładko a teraz raptem po miesiącu zażywania Entocortu zaczęły się schody:/

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 04 cze 2013, 19:23
autor: Mamcia
Może zmniejszanie dawki już po miesiącu to w tym przypadku zbyt szybko. Wg wytycznych 9 mg powinno być podawane 4-8 tygodni.

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 04 cze 2013, 21:01
autor: Baby
Marta86 pisze:Kurczę...ja od kilku dni biorę dawkę zmniejszoną o 3mg(Entocort) i też mi wrócił ból brzucha.Boli tak samo jak przed sterydami:/ Wizyta dopiero za półtora miesiąca i co tu robić...ech...Kilka lat temu gdy redukowalam Encorton poszło super gładko a teraz raptem po miesiącu zażywania Entocortu zaczęły się schody:/
Ja bym skonsultowała się z lekarzem. Z własnego doświadczenia powiem, że u mnie próby redukcji dawki następowały mniej więcej po 2 miesiącach o 3 mg ale zawsze wracałam do dawki wyjściowej czyli 9 mg.

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 04 cze 2013, 22:08
autor: Alis
Mam podobny problem, lekarze mówią schodzić, schodzić ze sterydów, no to schodzę, byłam na poczatku na 60 mg, potem przez ponad miesiac na 50 mg, no i co tydzień mam schodzić o 5 mg, od niedzieli zeszłam do 40 mg i wróciły biegunki, tzn. dwa dni pod rząd biegunki, poprzedzone wzdęciami bolesnymi, a bóle brzucha to mam takie jak miałam plus drżenie rąk i ciała mam od 2 dni, już dwa talerzyki zbiłam. Ogólnie to trzeba zwiekszyć sterydy jak się pogarsza, czy lepiej poczekać i może jakoś to się uspokoi samo?? Jak to jest, pierwszy raz schodzę ze sterydów...

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 04 cze 2013, 22:44
autor: Marta86
Na pewno skontaktuję się z lekarzem w tym tygodniu o ile Pan Doktor Profesor :p będzie dostepny.Zobaczymy co powie.

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 05 cze 2013, 21:37
autor: Lena
ja tez schodze, bralam 50mg, teraz biore 10mg
bardzo pilnuje diety

co dalej?

: 31 sie 2013, 23:15
autor: misia1
Kilka dni temu odstawiłam encorton. Dziś pojawiła się krewi nie wiem co w związku z tym mam zrobić. Wrócić do ostatniej dawki czy czekać na wizytę 11 września. Wolałabym nie wracać do encortonu ze względu na osteoporozę. Biorę asamax 2x2 i imuran 2x50mg. Ostatnia dawka encortonu 5mg

Re: co dalej?

: 01 wrz 2013, 00:06
autor: grzes
misia1 pisze:Kilka dni temu odstawiłam encorton. Dziś pojawiła się krewi nie wiem co w związku z tym mam zrobić. Wrócić do ostatniej dawki czy czekać na wizytę 11 września. Wolałabym nie wracać do encortonu ze względu na osteoporozę. Biorę asamax 2x2 i imuran 2x50mg. Ostatnia dawka encortonu 5mg

Pilnuj bezwzględnie diety lekkostrawnej i przeczekaj. Mnie przechodziło, a miałem tak prawie przy każdym zmniejszeniu dawki.

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 01 wrz 2013, 00:10
autor: misia1
Mam w domu opakowanie wlewek salofalku i zastanawiam się czy mogę je zastosować

Re: schodzenie z encortonu i pogorszenie

: 01 wrz 2013, 07:44
autor: grzes
misia1 pisze:Mam w domu opakowanie wlewek salofalku i zastanawiam się czy mogę je zastosować
Z pewnością nie zaszkodzi. A co bierzesz prócz encortonu?. Bierzesz mesalazynę (salofalk lub asamax) doustnie? JEŚLI NIE TO WLEWKI ZASTOSOWAŁBYM KONIECZNIE.

Zakładam, że wlewki z salofalku masz w domu nie bez przyczyny i diagnoza Twojej choroby jest zgodna z ideą zastosowania wlewki jako działania miejscowego na odcinek dystalny jelita...