OPuchlizna po Encortonie

Lek Prednizon- ENCORTON, ENKORTON
Substancją czynną preparatu jest prednizon, syntetyczny glikokortykosteroid, związek nieaktywny farmakologicznie, metabolizowany w wątrobie do aktywnego metabolitu – prednizolonu. Prednizolon jest glikokortykosteroidem o silnym działaniu przeciwzapalnym, przeciwalergicznym i immunosupresyjnym. Podobnie jak inne leki z tej grupy powoduje zmniejszenie objawów, nie wpływając na ich przyczynę.
Ogólnie prednizolon hamuje wytwarzanie hormonów sterydowych kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować zaniki kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patryśka
Doświadczony ❃
Posty: 1303
Rejestracja: 23 wrz 2006, 19:44
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków, Gronków

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Patryśka » 27 lip 2007, 18:43

kasinp pisze:nie mialas bo bralas ten lek czy w ogole nie mialas
Nie wiem czemu.Od poczatku terapii bralam go.
kasinp pisze:czy ci zeszly od tego leku?
Nie mialam ich w ogole :)

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2421
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: kasinp » 27 lip 2007, 18:44

a jak dlugo bralas sterydy?

Awatar użytkownika
Patryśka
Doświadczony ❃
Posty: 1303
Rejestracja: 23 wrz 2006, 19:44
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków, Gronków

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Patryśka » 27 lip 2007, 18:45

kasinp pisze:a jak dlugo bralas sterydy?
3 miesiace..Zaczelam od dawki 40 mg :)
Ostatnio zmieniony 05 sie 2007, 12:15 przez Patryśka, łącznie zmieniany 1 raz.

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2421
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: kasinp » 27 lip 2007, 18:46

ja biore od 2 miesiecy i schodze zaczelam od 40mg teraz mam 20mg a od jutra juz 15mg i dalej niewiem jak bo lekarza nie ma bo strajk

Awatar użytkownika
Patryśka
Doświadczony ❃
Posty: 1303
Rejestracja: 23 wrz 2006, 19:44
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków, Gronków

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Patryśka » 27 lip 2007, 18:49

kasinp pisze:ja biore od 2 miesiecy i schodze zaczelam od 40mg teraz mam 20mg a od jutra juz 15mg i dalej niewiem jak bo lekarza nie ma bo strajk
Ja po tygodniu odejmowalam 5 mg..Przy koncu po 2.5 :) ale lepiej to skonsultowac czy tak czy tak ;)

Awatar użytkownika
Pyzol
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2007, 16:50
Choroba: CU
Lokalizacja: Poznań

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Pyzol » 28 lip 2007, 15:30

Ja pytałam mojego lekarza o środki moczopędne i stwierdził , że nie warto bo one bardzo wypłukują potas z organizmu . . . POdobno te chomikowe policzki zejdą mi bez żadnych lekow w miesiac...Mam taka nadzieję :roll:
:)

Awatar użytkownika
Patryśka
Doświadczony ❃
Posty: 1303
Rejestracja: 23 wrz 2006, 19:44
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków, Gronków

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Patryśka » 28 lip 2007, 16:12

Verospiron jest środkiem moczopędnym , który oszczędza potas.
Ten jednak chyba nie :)

Awatar użytkownika
Pyzol
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2007, 16:50
Choroba: CU
Lokalizacja: Poznań

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Pyzol » 28 lip 2007, 17:05

A czy ten lek zadziała teraz, kiedy zeszłam już z encortonu??
:)

Awatar użytkownika
Patryśka
Doświadczony ❃
Posty: 1303
Rejestracja: 23 wrz 2006, 19:44
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków, Gronków

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Patryśka » 28 lip 2007, 17:33

A czy ten lek zadziała teraz, kiedy zeszłam już z encortonu??
Jesli juz zeszlas to chyba nir ma potrzeby..Poczekaj..samo zejdzie :)

Awatar użytkownika
Pyzol
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 21 cze 2007, 16:50
Choroba: CU
Lokalizacja: Poznań

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Pyzol » 28 lip 2007, 19:56

Wiem ale mi zależy na czasie . Zeszłam w czwartek a do wrzesnia chcialabym wygladac jak dawniej. Czy to możliwe??
:)

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Natalka » 25 lis 2008, 14:17

Spokojnie Pandzia :wink: miałam identycznie jak Ty (oprócz wyzywania, bo miałam świetny nastrój i zero nerwów). I jakoś doszłam później do siebie, wszystko wróci do normy, a Ty ciesz się że jesteś w dobrej formie :smile: bo chyba jesteś, prawda? :]
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Olimpijka

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Olimpijka » 29 gru 2008, 22:46

Ja mam dola, schodze z Encortonu, a geba coraz gorsza :cry: Dzis juz 3 osoby mi powiedzialy, ze dostalam pultynow, nawet tata mowi, ze mocno juz mam :cry:
Kurde czemu akurat na Sylwestra :evil:

pistols30
Początkujący ✽✽
Posty: 335
Rejestracja: 13 cze 2008, 15:54
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: pistols30 » 30 gru 2008, 09:23

A ja po Encortonie nie mam objawow ubocznych.Moze czasami wyskoczy mi jakis pojedynczy syfek na plecach ale ogolnie jest spoko.

lestat
Debiutant ✽
Posty: 10
Rejestracja: 26 mar 2009, 23:21
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: lublin

opuchlizna twarzy, rąk i nóg, CU

Post autor: lestat » 26 mar 2009, 23:39

witam:)
w grudniu 2008 zostało zdiagnozowane u mnie CU,potwierdzone przez kolejna kolono dwa tyg temu. Przyjmuję sulfasalazin EN 3x2, encorton 1x5mg, metizol 2x1 (nadczynnosc tarczycy) i proplanolol 10 mg 3x1. oprocz CU stwierdzono u mnie nadczynnosc tarczycy Graves-B ( przepraszam jesli popełniam bład w pisowni).
ale do rzeczy - PUCHNĘ ;( masakrycznie ;(
sa dni kiedy moja skóra wrecz pęka w szwach;( czy ktoś z Was w taki sposob tez reaguje? tylko własnie- na co? nie wiem czy przyczyna jest alergia na ktores z lekarstw. Pierwsze puchniecie pojawiło sie kiedy zaczełam brac encorton (20mg) w tej chwili zchodze z dawki- obecnie jak wspomniałam 5 mg dziennie. a puchniecie jakby sie wzmagało... twarz, brzuch, rece, nogi... :cry:
prosze o radę, jak sobie pomoc? :smutny:
pzdr monika
p.s. nerki funkcjonuja bez zarzutu

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: OPuchlizna po Encortonie

Post autor: Natalka » 26 mar 2009, 23:55

ta opuchlizna to skutek uboczny Encortonu, większość osób tak ma biorąc go, poczytaj te wątki o skutkach ubocznych Encortonu
viewtopic.php?t=3525
viewtopic.php?t=623&postdays=0&postorder=asc&start=0
a na przyszłość najpierw szukaj potem pisz :smile:
a jak szukać jest opisane tu
viewtopic.php?t=5670

edit
scaliłam, żeby nie było bałaganu
:wink:
Ostatnio zmieniony 27 mar 2009, 00:16 przez Natalka, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Prednizon”