Encorton

Lek Prednizon- ENCORTON, ENKORTON
Substancją czynną preparatu jest prednizon, syntetyczny glikokortykosteroid, związek nieaktywny farmakologicznie, metabolizowany w wątrobie do aktywnego metabolitu – prednizolonu. Prednizolon jest glikokortykosteroidem o silnym działaniu przeciwzapalnym, przeciwalergicznym i immunosupresyjnym. Podobnie jak inne leki z tej grupy powoduje zmniejszenie objawów, nie wpływając na ich przyczynę.
Ogólnie prednizolon hamuje wytwarzanie hormonów sterydowych kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować zaniki kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ranka » 02 wrz 2007, 19:49

rowniez.. :mrgreen: pozdravky!
Obrazek

Awatar użytkownika
cordo
Aktywny ✽✽✽
Posty: 932
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:53
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Encorton

Post autor: cordo » 04 wrz 2007, 19:09

Ja teraz biorę Encorton 20 mg. Teraz mam remisję , (nie ma krwi utajonej w kale).
Ja jak mam zaostrzenie to nigdy nie ucieknę od sterydów. Teraz jak miałem nawrót choroby w sierpniu i byłem w szpitalu (10dni) to choroba dopiero się wycofała przy dawce 50mg Encortonu, Imuranie 100 mg, oraz sulfozalazynie 3*2 i wlewkach per rectum. Po Encortonie nie mogę spać i trudno mi zasnąć, zawsze mam policzki jak balony :mrgreen: . Staję się bardziej narwany :mad: . Dość gęsto po Encortonie bolą mnie mięśnie nóg i oczy. To wszystko . Pozdrawiam :!:

Awatar użytkownika
natala09
Początkujący ✽✽
Posty: 59
Rejestracja: 09 lip 2007, 20:33
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: natala09 » 05 wrz 2007, 15:09

hej ja brałam encorton bo mialam zaostrzenie choroby dostałam aż 60 mg i wszystko się uspokoiło... Ale wróciłam do domu i mi sie zwiekszyl apetyt i to bardzo... buzie miałam taką choćby opuchniętą i brzuch jak bym była w ciązy ;/ :P a najgorsze jest to ze te sterydy przestaly mi pomagać jak zeszłam do dawki 35 mg :( To była okropne nie dosc ze wygladalam okropnie to jeszcze mi to nie pomagalo. a ich nie da sie tak od razu odstawic tylko trzeba zmniejszac stopniowo. nie moglam spac czesto w nocy sie budzilam a teraz gdy biore juz tylko 10 mg to mam bole miesni... ale naszczescie apetyt wrocil do normy ale opuchniecie z buzi mi jeszcze nie zeszlo i brzuch tez mam wielki ;( musze tez powiedziec ze przez pewien czas nie mialam miesiączki ale to juz tez wrocilo do normy. ale najgorsza jest ta buzia bo wygladam okropnie juz sie nie moge doczekac az skoncze brac encorton. A w zwiazku ze zmiana wygladu mialam tez nieprzyjemnosci w szkole. Bo nie lubie jak ktos mnie obgaduje a to robili... Bo u mnie w szkole malo osob wie ze jestem chora. a wiec na koniec musze powiedziec ze encorton wyzadzil mi wiecej krzywdy niz pomogl. i czasem nie wytrzymuje i miewam zalamania. ale mam nadzieje ze wam pomoze...
...natala09... :*:*:*:*

ulusiek17
Początkujący ✽✽
Posty: 77
Rejestracja: 29 sie 2007, 22:14
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ulusiek17 » 05 wrz 2007, 17:34

i ja również biore encorton 20mg rowniez mam spuchnieta bussske nio i przy tym jeszcze nogi,nie wspominajac o bolach plecow i glowy, ale jutro juz wizyta u lekarza i mniejsza dawka bede powli schodzic co mnie bardzo cieszy :):):) A w szkole wiadomo jak to jeszcze po wakacjach, dawno sie ludzi nie widziało to wszyscy sie patrza i jest to krepujace.. znajomi nawet podchodza łapia za policzki i ooo ale ci sie przytylo na bussce ( tylko złośliwe to nie jest) :) ja oczywiscie odbiore to z usmiehcem na twarzy bo grunt to sie nie przejmowac (chociaz naparwde ciezko) pozdrowionka :) :*
Do CuDaków świat należy ;)

Awatar użytkownika
Raysha
Weteran ✿
Posty: 4274
Rejestracja: 06 sie 2006, 12:44
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Raysha » 05 wrz 2007, 18:04

od jutra mam 5 mg encortonu ciesze się że wreszcie schodzę, ale niestety coraz częściej mnie brzuch boli...nie wiem czy mówić lekarzowi, no bo z jednej strony nie chce tych sterydów (powoli na szczęście tracę apetyt i nie mam napadu głodu) ale z drugiej strony jak mam cierpieć, to nie wiem czy się opłaca... :cry:

ulusiek17
Początkujący ✽✽
Posty: 77
Rejestracja: 29 sie 2007, 22:14
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ulusiek17 » 05 wrz 2007, 21:06

Mikrusiu oczywiście, że powinnas powiedziec lekarzowi.. zdrowko w naszym przypadku jest najważniejsze :) busssiak gorący :*
Do CuDaków świat należy ;)

Awatar użytkownika
Raysha
Weteran ✿
Posty: 4274
Rejestracja: 06 sie 2006, 12:44
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: Raysha » 06 wrz 2007, 11:29

ulusiek17, powiem lekarzowi ale jak mi zwiększy znów sterydy to ja sie chyba pochlastam, ale powiem mu że mi obiecał nowy lek... to może zrezygnuje z encortonu

ulusiek17
Początkujący ✽✽
Posty: 77
Rejestracja: 29 sie 2007, 22:14
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ulusiek17 » 06 wrz 2007, 21:21

Mikrusiu.. nie pohclastasz dzilena dizewczyna z Ciebie.. a zapytaj o ten nowy lek bo może warto!! Ja pochawle sie ze jestem dziś po wizycie i mam zmniejszona dawke co mnie bardziej cieszy i po 3tygodniach będe mogla juz brac te lepszy steryd entocort, ktory wlasnie ma mniej skutkow ubocznych miedzy innymi nie puchnie sie !! :):):)
Do CuDaków świat należy ;)

dusia78
Debiutant ✽
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2007, 21:32
Choroba: osoba zainteresowana
Lokalizacja: pomorskie

Re: Encorton

Post autor: dusia78 » 16 wrz 2007, 09:57

CZy bole stawów wystepują u Was po zmniejszeniu dawki Encortonu?I czy te bóle jakoś się leczy tzn czy można czymś smarować?

kapitan
Początkujący ✽✽
Posty: 64
Rejestracja: 25 lip 2007, 21:04
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: kapitan » 16 wrz 2007, 18:34

miałem straszne bóle stawów jak zaczynałem brać encorton ale przeszło brałem 25 przez 3 miechy teraz zjeżdżam i nic mnie nie boli w tej chwili 10 i nic nie boli zastanawiałem sie nad całkowitym odstawieniem sterydów ale w sumie to juz nie dużo zostało pozdrowionka

a co do smarowania to lekarz mi odradził bo wszelkie leki i maści przeciwbólowe żle na nas działają oprócz Tramalu (hehehe ale on chyba na stawy nie pomoże brałem go przez 3 miesiące w bardzo dużych dawkach ale naszczeście udało mi sie go odstawić) dostałem też dwie dawki remicade może to mi pomogło na stawy ale nie jestem pewnien
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2007, 07:22 przez kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ranka » 16 wrz 2007, 20:19

dostałem też dwie dawki remicade może to mi pomogło na stawy
jest to mozliwe gdzy Remicade jest tez lekiem na Reumatoidalne Zapalenie Stawow.
Obrazek

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ranka » 16 wrz 2007, 21:07

Torvik zabijasz cala spontanicznosc pisania...swiat sie nie zawali jak raz sie tak zrobi.
Obrazek

ulusiek17
Początkujący ✽✽
Posty: 77
Rejestracja: 29 sie 2007, 22:14
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ulusiek17 » 16 wrz 2007, 21:10

dusia78 pisze:CZy bole stawów wystepują u Was po zmniejszeniu dawki Encortonu?
bóle stawów to jeden ze skutków ubocznych encortonu, ja miałam takie ze spac w nocy nie mogłam, a teraz albo se juz przywyczailam do bolu albo minęło :)

-edit-
poprawiłem cytowanie
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2007, 22:27 przez ulusiek17, łącznie zmieniany 1 raz.
Do CuDaków świat należy ;)

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: ranka » 17 wrz 2007, 15:26

Nie ochrzaniac ludzi
nie ochrzaniam, natomiast tzreba bedzie sie chyba z 5 razy zastanowic czy w ogole cos napisac. :wink:
Obrazek

danka
Debiutant ✽
Posty: 16
Rejestracja: 19 sie 2007, 00:49
Choroba: nie ustalono
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Encorton

Post autor: danka » 17 wrz 2007, 16:38

Ja na encortonie czułam się jak nowo narodzona tzn. miałam mase siły i nie mogłam przestać pracować, stopniowo te siły sie zaczeły wyrównywać na niższych dawkach ale za to puchnięcie było straszne. Obecnie jestem już pół roku bez niego i nie ma już takiego bólu jak na początku odstawienia. Tak więc uważam że wszystko się stabilizuje po czasie. Oby do niego nie wrócić :roll:
Pozdrawia Danka&Michał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Prednizon”