encorton i twarz jak księżyc w pełni

Lek Prednizon- ENCORTON, ENKORTON
Substancją czynną preparatu jest prednizon, syntetyczny glikokortykosteroid, związek nieaktywny farmakologicznie, metabolizowany w wątrobie do aktywnego metabolitu – prednizolonu. Prednizolon jest glikokortykosteroidem o silnym działaniu przeciwzapalnym, przeciwalergicznym i immunosupresyjnym. Podobnie jak inne leki z tej grupy powoduje zmniejszenie objawów, nie wpływając na ich przyczynę.
Ogólnie prednizolon hamuje wytwarzanie hormonów sterydowych kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować zaniki kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
monia_z1
Debiutant ✽
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:19
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

encorton i twarz jak księżyc w pełni

Post autor: monia_z1 » 26 wrz 2009, 11:53

Hej Wszystkim! Od sierpnia biorę encorton. Zaczynałam od 60 mg, teraz biorę 20 mg/dziennie. Czy to możliwe, że w tak krótkim czasie moja twarz zwiększyła swój rozmiar do wielkości księżyca w pełni?! Wyglądam OKROPNIE! Szyja wylewa mi się spod brody, o dziwnym kształcie mojego karku nie wspomnę. Kiedy mi to zejdzie i czy w ogóle zejdzie?! Czuję się z tym fatalnie! Oczywiście nie tylko ja to zauważyłam i tzw. życzliwi nie omieszkają się to głośno komentować... Jest jakiś sposób, żeby zmniejszyć zatrzymywanie wody? Na pewno wielu z Was ma takie doświadczenia. Doradźcie coś... Dzięki i pozdrawiam!

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2421
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: encorton i twarz jak księżyc w pełni

Post autor: kasinp » 26 wrz 2009, 12:00

o tym było na forum sporo , sama sie z tym borykalam , pilam napar z lisci pietruszki ale wiele to nie dawalo , omijaj sól szerokim łukiem troche zmiejszysz zatrzymanie wody

Awatar użytkownika
Raysha
Weteran ✿
Posty: 4290
Rejestracja: 06 sie 2006, 12:44
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: encorton i twarz jak księżyc w pełni

Post autor: Raysha » 26 wrz 2009, 12:09

O encortonie i o jego skutkach ubocznych było bardzo dużo, zerknij sobie na ten link
viewtopic.php?t=623&postdays=0&postorder=asc&start=480

Przy sterydach jest ważna dieta, tak by nie za bardzo tyć, pomimo wilczego apetytu.
Przyznam szczerze, że nie stosowałam diety, bo wszystko mnie wtedy kusiło ;)

Temat zamykam, bo już mamy taki temacik.

Zablokowany

Wróć do „Lek Prednizon”