METYPRED

Lek Metyloprednizolon- MEDROL, METYPRED
Glikokortykosteroid syntetyczny o silnym i długotrwałym działaniu przeciwzapalnym i immunosupresyjnym. W porównaniu z prednizolonem wykazuje silniejsze działanie przeciwzapalne, natomiast w mniejszym stopniu wpływa na zatrzymanie sodu i wody w organizmie. Na rozwój zapalenia wpływa objawowo, nie działając na przyczynę.
Ogólnie metyloprednizolon hamuje wytwarzanie kortyzolu, naturalnego hormonu kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować częściowy zanik kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
xAniax
Początkujący ✽✽
Posty: 299
Rejestracja: 13 lis 2008, 21:31
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: :)

Re: METYPRED

Post autor: xAniax » 14 paź 2009, 08:35

Natalka pisze: myślę, że nie jest to prawdą, przynajmniej w moim przypadku :wink: jak się odpasłam na sterydach, a to było już jakiś czas temu, tak do tej pory ważę chyba ze 2 kilo więcej niż jak byłam zdrowa, ale to mi oczywiście nie przeszkadza :smile:
W ogóle w tych naszych choróbskach wszystko, leki, dieta, tycie itp., jest tak relatywne, że nie sposób porównywać i szukać ścisłych zależności niestety albo "stety".
ja przytylam na sterydach 11kilo a 4 kg i tak zostalo a i ja bralam entocort i encotron.
Choc od tygodnia boli mnie brzuch i juz zlecialo ze mnie 3 kg.
xAniax

Dopóki walczysz jesteś zwyciężcą ! ! !

Awatar użytkownika
Lemoni
Doświadczony ❃
Posty: 1499
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:34
Choroba: CD
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Newbury
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Lemoni » 14 paź 2009, 10:57

Ja nawet podczas zaostrzenia, bolącego brzucha i ograniczania niektórych pokarmów nie mam tendencji do chudnięcia, więc... :roll:.
W poniedziałek wróciłam wieczorem z zajęć zgięta w pół, wczoraj wzięłam pierwszą dawkę metypredu. Nie tyle boję się przyrostu wagi co puchnięcia i otłuszczenia - raczej jestem z tych chudszych niż grubszych, ale to raczej tłuszcz jest a mięśni malutko:(.
Obawiam się też zmian skórnych, bardzo długo walczyłam z trądzikiem, teraz (głównie dzięki nawykom żywieniowym typu 0 żółtego sera) udało mi się go pozbyć. Nie chcę wracać do tego, co było! Młoda i głupia dziewczyna ze mnie, więc martwię się takimi błahostkami:/.

Unknown
Początkujący ✽✽
Posty: 441
Rejestracja: 29 sie 2008, 23:08
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: ...

Re: METYPRED

Post autor: Unknown » 14 paź 2009, 12:17

Natalka pisze:W ogóle w tych naszych choróbskach wszystko, leki, dieta, tycie itp., jest tak relatywne, że nie sposób porównywać i szukać ścisłych zależności niestety albo "stety".
Dokładnie. Macie rację. Konkretne przykłady, konkretnych ludzi, mogą posłużyć jedynie jako 'ciekawostki', jako źródło wiedzy. Prawda jest taka, że cały przebieg choroby, reakcja na zaostrzenia to bardzo indywidualna sprawa. Jasne, gdyby była jedna, powszechnie stosowana i skuteczna metoda, bez żadnych odstępstw, wtedy byłoby o wiele prościej. No coż, może kiedyś i taka się pojawi. Jak mówią nadzieja... :D
A tak, jedni Encorton, inni Metypred, pozostali jeszcze coś innego. Jedni mniej, inni więcej albo nic. Skomplikowana zagadka, jednym słowem :)
How does it feel
To be on your own
With no direction home
Like a complete unknown
Like a rolling stone?

Awatar użytkownika
Lemoni
Doświadczony ❃
Posty: 1499
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:34
Choroba: CD
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Newbury
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Lemoni » 01 lis 2009, 13:01

A ile najkrócej można brać sterydy? Jest to jakoś powiedziane? Lekarz tylko zaznaczył, że jeśli po 2 miesiącach nie będzie lepiej, zmieniamy leczenie. Jednak jest lepiej, znowu mogę jeść warzywa i często i tak za rzadko latam do toalety, więc może mogłabym zmiejszyć dawkę (do 4 mg:P)? Kurczę, nie chcę już ich.

Awatar użytkownika
CatAnn
Znawca ❃❃
Posty: 2318
Rejestracja: 20 sty 2009, 19:24
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: CatAnn » 01 lis 2009, 16:53

Sterydów nie można po prostu przerwać brać, jeżeli nawet będzie lepiej. Ja na przykład musiałam co kilka dni schodzić po 2,5mg (czyli pół najmniejszej tabletki), najpierw z wieczornej, a później z porannej dawki, co było bardzo uciążliwe - trzeba je było w końcu kroić, czasem się rozsypywały i w ogóle.
W każdym razie nawet kiedy lekarz powie że jest ok i można by zmienić leczenie, to zanim zejdziesz całkowicie z dawki to musi minąć sporo czasu...
Ulepimy dziś bałwana, Cudusiu...?
Rozpoznanie: czerwiec 2003 - CD. Stan: remisja, anemia, depresja, zab. adaptacyjne. Wzrost, waga: 166 cm, 52 kg. Leczenie: CSK MSW. Leki: adalimumab, mesalazyna, wenlafaksyna, lamotrygina.

Anka :)
Początkujący ✽✽
Posty: 94
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:14
Choroba: CU
województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: ...

Re: METYPRED

Post autor: Anka :) » 03 lis 2009, 22:42

Powiedzcie mi, jak wpływa metypred na Wasz poziom cukru we krwi?

Awatar użytkownika
Lemoni
Doświadczony ❃
Posty: 1499
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:34
Choroba: CD
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Newbury
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Lemoni » 05 lis 2009, 09:15

A na włosy? Zaobserwowałam, że w przeciągu dwóch tygodni przerzedziły mi się tak bardzo, że mam 1/2 tego, co wcześniej :cry: ! A włosy to był mój jedyny zauważalny przeze mnie własny atut, naprawdę mi przykro. Nie wiem czy to możliwe, ale wydaje mi się, że rzęsy też są znacznie rzadsze. Beznadzieja:(. Myślicie, że to przez sterydy? Bo co innego :roll: .

Olimpijka

Re: METYPRED

Post autor: Olimpijka » 05 lis 2009, 13:36

Lemoni pisze:Myślicie, że to przez sterydy? Bo co innego :roll: .
Mysle, ze to zelazo. Jaki masz poziom?

Awatar użytkownika
Lemoni
Doświadczony ❃
Posty: 1499
Rejestracja: 06 sty 2008, 14:34
Choroba: CD
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: Newbury
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Lemoni » 06 lis 2009, 20:20

Kiedyś miałam bardzo niskie żelazo, praktycznie symboliczne, tak z półtora roku temu. Nie miałam takich problemów z włosami... Chyba nigdy aż takich nie miałam. Ostatnio miałam wysokie żelazo, ale to było przed sterydami.

karolina_87
Debiutant ✽
Posty: 22
Rejestracja: 16 sty 2009, 22:20
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: gdynia
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: karolina_87 » 08 lis 2009, 23:02

ja przez branie metypredu stracilam polowe wlosow i plakalam przy kazdym ich czesaniu...a co do rzes to nie wiem czy to mozliwe ale wydawalo mi sie ze staly sie duzo dluzsze:)i to byl jedyny plus brania sterydow:)

Olimpijka

Re: METYPRED

Post autor: Olimpijka » 08 lis 2009, 23:27

karolina_87 pisze:ja przez branie metypredu stracilam polowe wlosow i plakalam przy kazdym ich czesaniu...
Zaczynam sie przerazac. Mi gastro mowil, ze sterydy nie powoduja wypadania wlosow, predzej niedobor zelaza.
Ja mam w domu Metypred i zwlekam z przyjmowaniem. Dowiem sie jak to jest z tymi wlosami, bo ja stracilam ich 3/4 niedawno i juz nie mam z czego tracic. Ciagle obcinam, a i tak sie nie ukladaja, sa przecienkie i wypadaja nadal i to te nowe :cry:

karolina_87
Debiutant ✽
Posty: 22
Rejestracja: 16 sty 2009, 22:20
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: gdynia
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: karolina_87 » 09 lis 2009, 16:54

[cytat usunięty na prośbę użytkownika]

moze i tak...ja to zawsze wiazalam ze sterydami, ale mozliwe, ze to od czegos innego, bo w tamtym czasie bralam bardzo duzo lekow. W kazdym razie nie bylo to mile doswiadczenie, ale na szczescie wlosy doszly juz do siebie, moze nie sa takie jak kiedys, ale po odpowiedniej kuracji jest ich coraz wiecej a co najwazniejsze nie wypadaja.

Awatar użytkownika
Izabelka
Początkujący ✽✽
Posty: 134
Rejestracja: 21 kwie 2009, 10:51
Choroba: CD
województwo: lubuskie
Lokalizacja: ...
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Izabelka » 11 lis 2009, 20:56

wczoraj zeszlam ze sterydow i juz po 1 dniu nie brania juz czuje surczowy ból czy o jest mozliwe czy popostu to moze byc po kolonoskopi ktora mialam przedwczoraj i jelita jeszcze nie doszly do siebie ? :smutny:
Po kilku letniej REMISJI, uczę się żyć na nowo z ZAOSTRZENIEM ... Człowiek tak szybko się przyzwyczaja do dobrego ...

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Natalka » 12 lis 2009, 15:04

Izabelka, może być i po kolonce, niektóre osoby skarżą się na ból brzucha po tym badaniu, więc bądź dobrej myśli i nie martw się na zapas, bo możesz sobie zaszkodzić :smile:
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7759
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: METYPRED

Post autor: obyty.z.cu » 20 lis 2009, 21:12

Anka :) pisze:Powiedzcie mi, jak wpływa metypred na Wasz poziom cukru we krwi?
Jak kazdy steryd powoduje wielkie zawirowania w organizmie,
czesto ujawnia ukryta cukrzyce.
U mnie osobiscie, zawsze w przypadku brania Metypredu cukier "szaleje",
wiec trzeba uwazac i miec go pod kontrola /glukometr/.
Stosowanie Diapralu pozwala mi jakos nad tym ... powiedzmy kontrolowac.
W sumie i tak najwazniejsze jest jak wyjdzie badanie kontrolne cukru w krwi za polroczny okres.
Koniecznie jednak trzeba byc w takich przypadkach pod kontrola diabetologa.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Metyloprednizolon”