METYPRED

Lek Metyloprednizolon- MEDROL, METYPRED
Glikokortykosteroid syntetyczny o silnym i długotrwałym działaniu przeciwzapalnym i immunosupresyjnym. W porównaniu z prednizolonem wykazuje silniejsze działanie przeciwzapalne, natomiast w mniejszym stopniu wpływa na zatrzymanie sodu i wody w organizmie. Na rozwój zapalenia wpływa objawowo, nie działając na przyczynę.
Ogólnie metyloprednizolon hamuje wytwarzanie kortyzolu, naturalnego hormonu kory nadnerczy, a stosowany długotrwale może powodować częściowy zanik kory nadnerczy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Mamcia » 08 lis 2010, 22:08

Ależ to wygląda na Crohna, albo na CU z czymś co się nazywa backwash ileitis . Aby stwierdzić co to jest potrzebna dobra histopatologia - nie wiem gdzie miałaś robioną.
Czy miałaś gastroskopię i jakie są wyniki, czy była robiona tomografia z opcją jelitową itp.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Ala57
Aktywny ✽✽✽
Posty: 873
Rejestracja: 05 lis 2010, 20:19
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: METYPRED

Post autor: Ala57 » 08 lis 2010, 22:20

Gastroskopię miałam robioną w2007 wynik w normie.Histopatologia robiona byla w Lęborku a kolonoskopia w Salusie w Słupsku.Tomografii nie mialam robionej.Mozesz przybliżyć mi to coś?Pani dr ktora widziala najpierw sam opis kolonoskopii też wspomniała o CD.ale poxniej przyjęła wynik histopat.i nie dociekała wiecej.

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Mamcia » 09 lis 2010, 21:42

Ja bym po tych 3 latach zrobiła powtórne kolonko, ale w ośrodku referencyjnym.
Można też pożyczyć preparat i dać do innego histopatologa.
Diagnoza jest ważna bo determinuje w tym przypadku leczenie. Na CD jest program leczenia biologicznego, którego na pierwszy rzut oka spełniasz kryteria.
I nie pamiętam czy pisałam, że zamieniłabym asamax na salofalk.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Ala57
Aktywny ✽✽✽
Posty: 873
Rejestracja: 05 lis 2010, 20:19
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: METYPRED

Post autor: Ala57 » 09 lis 2010, 21:55

Jak trafić do takiego ośrodka?Mieszkam pod Koszalinem gdzie znajdę najblizszy?Czy mowisz o starym preparacie?Odnosnie leku muszę pogadać z gastrologiem-wizyta 7 grudnia.

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Mamcia » 10 lis 2010, 14:26

To raczej Szczecin
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Błażej
Debiutant ✽
Posty: 29
Rejestracja: 21 lis 2010, 18:59
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: METYPRED

Post autor: Błażej » 23 lis 2010, 16:30

Ja również mam pytanie. Biore Metypred 32mg rano i co tydzień mam zjeżdżać o 4mg oraz Aze 100mg dziennie.
Nie wiem czy to od tych leków, ale mniej więcej od momentu kiedy zacząłem się robić cały czas głodny(tydzień przed wyjściem ze szpitala) to cały czas mam taki wypukły strasznie brzuch jak bym tam miał nie wiem co :P
Nie boli mnie, nie czuje jakoś żeby było dużo stolca czy coś, ale poprostu mnie to troche zaniepokoiło że brzuch mi się powiększył. Czy to jest normalna reakcja na leki/sterydy?

Dzięki, Pozdrawiam

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Natalka » 23 lis 2010, 18:38

Sterydy bardzo często mocno pobudzają apetyt, więc nic dziwnego że czujesz się głodny ciągle, bardzo wiele osób też tak miało na sterydach, możesz o tym poczytać na forum w tematach o sterydach i ich skutkach ubocznych.
Co do brzucha to pewnie też efekt brania sterydzików, poczytaj na forum wspomniane wyżej tematy.
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7750
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: METYPRED

Post autor: obyty.z.cu » 24 lis 2010, 22:20

Błażej pisze:Czy to jest normalna reakcja na leki/sterydy?
powiedzialbym ze dla wielu normalna :razz: :razz:
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
eni80
Aktywny ✽✽✽
Posty: 525
Rejestracja: 28 lis 2010, 13:31
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: eni80 » 28 lis 2010, 14:46

Witam , Jestem tu nowa , ze tak powiem . O chorobie dowiedzialam sie ponad miesiac temu , Szook :cry: biore METRYPED juz ponad trzy tygodnie , skutki uboczne - waze 6 kg wiecej , policzki jak chomik , a apetyt- masakra , ciagle chce mi sie jesc , slodkiego bardzo mi sie chce ... nie moge soboe odmowic . Nie chce juz przybierac na wadze , bo bardzo zle sie z tym czuje . jak jakis wieloryb m CZy po odstawieniu sterydow wroci wszystko do normy ? wroce do poprzedniej wagi ??
eni :serce: :serce: :serce:

Awatar użytkownika
tom-as
Ekspert ✿✿
Posty: 6439
Rejestracja: 22 lut 2006, 14:49
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien / Las

Re: METYPRED

Post autor: tom-as » 28 lis 2010, 18:19

eni80 pisze:wroce do poprzedniej wagi
zazwyczaj te policzki schodzą. waga też

rozpruwacz
Debiutant ✽
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2010, 20:52
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: METYPRED

Post autor: rozpruwacz » 13 lut 2011, 08:22

Jadę na metypredzie od 2 tygodni. 1 tydzień 32 mg, obecnie 28 i dalej mam co tydzień schodzić o 4 mg.
Już po kilku dniach lek przyniósł efekt, wpadłem w remisję przestały dokuczać dolegliwości pozajelitowe (bóle w klatce piersiowej na wysokości serca, wątroby i mostka), bóle stawów. Generalnie jest git.
Z każdym dniem śpię coraz krócej (dzisiaj od 5:00 po 4h snu na nogach) - to też pozytywne - mam więcej czasu i nie jestem przy tym śpiący i mam sporo energii, co po ostatnim zaostrzeniu i wynikającym z tego osłabieniu fizycznym i psychicznym pozwala mi w ciągu dnia wykorzystać czas 10 razy efektywniej :)
Mam zwiększony apetyt, ale staram się przy tym jeść wyłącznie to co wartościowe.

Dzisiaj jednak obudziłem się z bólem kości nóg - udowa, piszczelowa, biodra, kolana. Wiem, że Metypred wyżera wapń i działa szkodliwie na kości, więc podejrzewam, że to wina leku...
W jakiej postaci możecie polecić wapń do przyjmowania (w charakterze suplementu syntetycznego bo na pewno zwiększę ilość produktów nabiałowych w mojej diecie) i w ogóle jakie suplementy warto przyjmować przy Metypredzie, żeby wyjść z tej kuracji w miarę ok !?

Podzrawiam

Awatar użytkownika
ulkaaa
Debiutant ✽
Posty: 24
Rejestracja: 10 sie 2010, 09:53
Choroba: CD
województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn

Re: METYPRED

Post autor: ulkaaa » 18 lut 2011, 21:53

Na ulotce metypredu napisane jest, że w razie długotrwałego stosowania mogą wystąpić skutki uboczne w postaci opuchnięcia twarzy. Jak myślicie co można rozumieć przez "długotrwałe"?
ja zaczełam od dawki 32 przez tydzień, teraz mam 24 na trzy tyg., a poźniej zależy wszystko od wyników.
Myślicie, że mam spodziewać się "chomiczka" ? jak na razie buzia mi nie spuchła, ale boje się bo miałam juz "przygodę" z encortonem i to był dla mnie straszny okres.
Chociaż słyszałam, że są Tacy szczęściarze co nawet po encortonie nie tyją:)

Awatar użytkownika
ulkaaa
Debiutant ✽
Posty: 24
Rejestracja: 10 sie 2010, 09:53
Choroba: CD
województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn

Re: METYPRED

Post autor: ulkaaa » 19 lut 2011, 09:36

Wielu chciałoby mieć tylko takie problemy jak możliwość "złapania" opuchlizny. Także nie ma co demonizować.
To nie tylko taki problem, to jeden z wielu.

To, że każdy reaguje inaczej to też fakt. Szukam chyba pocieszenia, że ktoś nie puchł przy takiej dawce jak ja na taki okres czasu ; D

Awatar użytkownika
Alutka86
Doświadczony ❃
Posty: 1576
Rejestracja: 08 lip 2010, 09:46
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Alutka86 » 19 lut 2011, 09:58

Witajcie moi drodzy!! Jesteście bardziej doświadczeni ode mnie..
Gastrolog przepisał mi metypred. Biorę już tydzień dawkę 16mg. Dzisiaj już zeszłam na 8mg według rozkładu jazdy.. Od wtorku tak się przeziębiłam, że głowa mała.. :mad: Cały czas 37.5-38 temperatury, katar, kaszel i ból gardła (ale nie migdałków, oke są w porządku).
Czy to może być od sterydów. To są moje pierwsze sterydy..
A jak to od nich to kiedy mogę oczekiwać, że przejdzie.. :roll:
Byłam w środę u lekarza 1 kontaktu, to nawet rozmawiać nie chciał. Biedaczysko się bało cokolwiek poradzić :neutral:
Nie marnuj uśmiechu dla siebie samego!!!

Awatar użytkownika
Alutka86
Doświadczony ❃
Posty: 1576
Rejestracja: 08 lip 2010, 09:46
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Alutka86 » 19 lut 2011, 10:41

Dziękuje.. Jeszcze trochę poczekam, a jak nie będzie przechodziło to do gastrologa się wybiorę..
Nie marnuj uśmiechu dla siebie samego!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Metyloprednizolon”