Schodzenie z budesonidu???

Lek Budesonid/Budezonid- ENTOCORT, CORTIMENT, BUDESONID
Budesonid zalecany jest w łagodnym lub średnio-ciężkim przebiegu choroby (CDAI <300). W przypadku tego leku nie zaobserwowano zahamowania funckii nadnerczy. Wykazano, że budesonid jest znacznie skuteczniejszy w indukowaniu remisji niż mesalazyna.
ENTOCORT- największą skuteczność osiąga się w przypadkach, gdy choroba jest umiejscowiona w jelicie krętym lub we wstępnicy.
CORTIMENT- działa na całe jelito grube

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
megi_25
Aktywny ✽✽✽
Posty: 640
Rejestracja: 17 lut 2007, 13:11
Choroba: CD u partnera
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Schodzenie z budesonidu???

Post autor: megi_25 » 09 maja 2008, 12:44

Powiedźcie mi proszę ile czasu schodzi się z budesonidu /budenofalku lub entocortu/?
Ile czasu trwa zmniejszanie dawki?
Pozdrawiam
Megi
Żona Crohnowca mama urwisów Wiktora i Wojtka :-)))
Mąż: Leki: BRAK,po humirze dwa lata remisji endoskopowej teraz nawrót !!!!!

Obrazek

Obrazek

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: Mamcia » 09 maja 2008, 18:50

To ty już prawie zeszłaś. Dawka 9 mg (3 kapsułki) i schodzi się po 3 mg co miesiąc. Oczywiście jak nie powoduje to pogorszenia.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
megi_25
Aktywny ✽✽✽
Posty: 640
Rejestracja: 17 lut 2007, 13:11
Choroba: CD u partnera
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: megi_25 » 22 maja 2008, 17:25

Spytałam dlatego,że mąż schodzi ciągle z budenofalku. Mieli do niego zadzwonić ze szpitala, kiedy ma zupełnie odstawić.Dlatego pytałam tak z ciekawości.Minęło już 60 dni jak bierze jedną tabletkę.
Po prostu powiem,żeby się przypomniał w szpitalu,bo to chyba dość długo. U niego budesonid raczej nie działał,bo crp stało ciągle w miejscu /przez pomyłkę w labolatorium wydawało się,że zniszczył stan zapalny,ale to był jedynie błąd/.Na szczęście po dwóch miesiącach brania azy crp spadło o połowę /z 20 na 10 przy normie do 5/,więc mam nadzieję,że aza nadal będzie działać.
Pozdrawiam
Megi
Żona Crohnowca mama urwisów Wiktora i Wojtka :-)))
Mąż: Leki: BRAK,po humirze dwa lata remisji endoskopowej teraz nawrót !!!!!

Obrazek

Obrazek

Artur rodzic
Aktywny ✽✽✽
Posty: 584
Rejestracja: 03 paź 2007, 21:16
Choroba: CD u dziecka
województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: Artur rodzic » 22 maja 2008, 19:12

Adaś przez 5 miesięcy brał po 9 mg, później około 1,5 miesiąca 6 mg, teraz zmniejszył dawkę do 3 mg i tak ma pozostać aż do skończenia opakowania - czyli około 2,5 tygodnia. Niestety także w jego wypadku nie ma poprawy a nawet zaopserwowałem pogorszenie CRP w Październiku 12, w Lutym 13,7, a teraz 47, OB 63. Do końca przyszłego tygodnia mamy podjąć decyzję czy decydujemy się w przypadku naszego syna na leczenie biologiczne, ale chyba nie mamy wyjścia.
Witam wszystkich i dziękuję za miłe przyjęcie na Forum.

Adam 18 lat, 63 kg, 176 cm, CD zdiagnozowane w 2005 roku Bierze Pentasa 1*2. Leczony w MSWiA kolejny rok z "Biologią".

Awatar użytkownika
misiek1
Aktywny ✽✽✽
Posty: 889
Rejestracja: 09 gru 2006, 19:43
Choroba: CD
województwo: lubuskie
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: misiek1 » 22 maja 2008, 22:53

Na moim przykładzie , brałem 10 miesięcy 9 mg następnie 6 mg i dwukrotnie przy próbie zmniejszenia dawki było pogorszenie , teraz po 18 miesiącach brania sterydów od tygodnia biorę 3 mg i jakoś się trzymam, zobaczymy co będzie dalej.
Nie biorę żadnych innych leków ze względu na nietolerancje.
Martwisz się chorobą ? ale z Ciebie egoista, na tej samej ziemi umiera codziennie tysiące dzieci z głodu, to jest prawdziwa choroba.

Zaglądam tu raz na jakiś czas ale nie są to godziny ani dni a nawet tygodnie :)

xAniax
Początkujący ✽✽
Posty: 299
Rejestracja: 13 lis 2008, 21:31
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: :)

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: xAniax » 21 gru 2008, 21:25

Witam mam pytanie czy wy także przybraliście na wadze przy braniu sterydów i czy po przestaniu ich brania wróci sie do normalnej wagi??? POZDRAWIAM Ania
xAniax

Dopóki walczysz jesteś zwyciężcą ! ! !

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4896
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: Natalka » 21 gru 2008, 23:09

xAniax pisze:czy wy także przybraliście na wadze przy braniu sterydów i czy po przestaniu ich brania wróci sie do normalnej wagi?
przejrzyj te wątki
viewtopic.php?t=1200&highlight=sterydy+tycie
viewtopic.php?t=1998&highlight=sterydy+tycie
viewtopic.php?t=598&highlight=tycie
:smile:

anet1
Debiutant ✽
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:08
Choroba: CU w rodzinie
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: anet1 » 01 kwie 2009, 22:32

Mam pytanie, jak najszybciej można zejść z Budenofalku? Okres brania to 3 tyg po 3 tabletki, jest pogorszenie najprawdopodobniej po tym leku, a z lekarzem brak kontaktu... Teraz jest już 4 dni po 2 tabletki, może można szybko zejść?

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: Mamcia » 02 kwie 2009, 11:47

Ale to nie jest lek na CU tylko na Crohna z lokalizacją kątniczo-krętniczą. Nie powoduje on znacznego zahamowania funkcji nadnerczy, ale o to jak szybko można zejść spytałabym lekarza.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

lemurek
Debiutant ✽
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2009, 21:17
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: lemurek » 22 gru 2009, 22:17

hej:)
Mam takie pytanie, od 23 pazdziernika biore entocort 9mg dziennie. Moja lekarka powiedziała, ze z tego sie nie schodzi tylko odrazu odstawia... czy ona ma racje? Boje sie ze sie pomylila i cos mi sie przez to stanie. Mam go brac tylko 90 dni, czyli wypada ze 20 stycznia koncze. Czytam sobie o tym na forum i widze, ze wszyscy z tego pomalu schodza, a czemu ja mam odrazu odstawić?

pozdrawiam ;*

Awatar użytkownika
Miska Ryżu
Doświadczony ❃
Posty: 1475
Rejestracja: 03 lip 2008, 10:38
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: Miska Ryżu » 23 gru 2009, 08:16

lemurek pisze:hej:)
Mam takie pytanie, od 23 pazdziernika biore entocort 9mg dziennie. Moja lekarka powiedziała, ze z tego sie nie schodzi tylko odrazu odstawia... czy ona ma racje?
Nie ma! schodzić stopniowo i absolutnie nie odstawiac od razu. Ja juz 2 razy schodzilam z entocortu i zawsze 1 tabl na m-c, niemniej moze i mozna jakos szybciej ale na 100% nie od razu z 9 na zero.
Smutno Ci? A może budyń? :)

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Schodzenie z budesonidu???

Post autor: Mamcia » 23 gru 2009, 10:49

Muszę jeszcze raz powtórzyć tę samą lekcję.
Budesonid podawany dojelitowo powoduje o wiele mniej działań niepożądanych w tym, u znacznej większości przypadków nie powoduje supresji kory nadnerczy. Czyli w trakcie przyjmowania tego leku sterydowego nadnercza pracują w miarę normalnie. Jeśli np. budesonid nie pomada i zaczyna się dawać steryd ogólny to stopniowe schodzenie z budesonidu nie ma żadnego sensu, bo steryd jest dostarczy (casus Pawła).
"Biblia" Rozdział XII strona 148
Nie powinno się nagle przerywać leczenia, gdyż może to spowodować zaostrzenie
choroby. Budesonid powinien być odstawiany stopniowo przez 60 dni. Przez pierwsze
30 dni powinno się stosować dawkę 6 mg/dobę (2 razy po kapsułce á 3 mg/dobę
– po kapsułce rano i wieczorem, natomiast kapsułki o przedłużonym uwalnianiu
6 mg – 2 kapsułki jednorazowo rano). Przez kolejne 30 dni należy stosować dawkę
3 mg – 1 kapsułka/dobę. Postępowanie takie wynika z faktu niewielkiego działania
ogólnoustrojowego preparatu i możliwości pewnej supresji produkcji steroidów endogennych.
Ponieważ ocenę odpowiedzi na budesonid na ogół przeprowadza się
po 2-miesięcznym stosowaniu tego preparatu, w przypadku efektu pozytywnego,
przynajmniej u części pacjentów potencjalnie steroidozależnych, należy leczenie
przedłużyć do 6 mies., ze stopniowym jego odstawianiem, natomiast w przypadku
braku efektu tej terapii, preparat odstawia się przez następne 2 mies., w sposób opisany
powyżej.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Zablokowany

Wróć do „Lek Budesonid”