Strona 1 z 1

Schodzenie z budesonidu???

: 09 maja 2008, 12:44
autor: megi_25
Powiedźcie mi proszę ile czasu schodzi się z budesonidu /budenofalku lub entocortu/?
Ile czasu trwa zmniejszanie dawki?
Pozdrawiam
Megi

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 09 maja 2008, 18:50
autor: Mamcia
To ty już prawie zeszłaś. Dawka 9 mg (3 kapsułki) i schodzi się po 3 mg co miesiąc. Oczywiście jak nie powoduje to pogorszenia.

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 22 maja 2008, 17:25
autor: megi_25
Spytałam dlatego,że mąż schodzi ciągle z budenofalku. Mieli do niego zadzwonić ze szpitala, kiedy ma zupełnie odstawić.Dlatego pytałam tak z ciekawości.Minęło już 60 dni jak bierze jedną tabletkę.
Po prostu powiem,żeby się przypomniał w szpitalu,bo to chyba dość długo. U niego budesonid raczej nie działał,bo crp stało ciągle w miejscu /przez pomyłkę w labolatorium wydawało się,że zniszczył stan zapalny,ale to był jedynie błąd/.Na szczęście po dwóch miesiącach brania azy crp spadło o połowę /z 20 na 10 przy normie do 5/,więc mam nadzieję,że aza nadal będzie działać.
Pozdrawiam
Megi

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 22 maja 2008, 19:12
autor: Artur rodzic
Adaś przez 5 miesięcy brał po 9 mg, później około 1,5 miesiąca 6 mg, teraz zmniejszył dawkę do 3 mg i tak ma pozostać aż do skończenia opakowania - czyli około 2,5 tygodnia. Niestety także w jego wypadku nie ma poprawy a nawet zaopserwowałem pogorszenie CRP w Październiku 12, w Lutym 13,7, a teraz 47, OB 63. Do końca przyszłego tygodnia mamy podjąć decyzję czy decydujemy się w przypadku naszego syna na leczenie biologiczne, ale chyba nie mamy wyjścia.

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 22 maja 2008, 22:53
autor: misiek1
Na moim przykładzie , brałem 10 miesięcy 9 mg następnie 6 mg i dwukrotnie przy próbie zmniejszenia dawki było pogorszenie , teraz po 18 miesiącach brania sterydów od tygodnia biorę 3 mg i jakoś się trzymam, zobaczymy co będzie dalej.
Nie biorę żadnych innych leków ze względu na nietolerancje.

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 21 gru 2008, 21:25
autor: xAniax
Witam mam pytanie czy wy także przybraliście na wadze przy braniu sterydów i czy po przestaniu ich brania wróci sie do normalnej wagi??? POZDRAWIAM Ania

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 21 gru 2008, 23:09
autor: Natalka
xAniax pisze:czy wy także przybraliście na wadze przy braniu sterydów i czy po przestaniu ich brania wróci sie do normalnej wagi?
przejrzyj te wątki
viewtopic.php?t=1200&highlight=sterydy+tycie
viewtopic.php?t=1998&highlight=sterydy+tycie
viewtopic.php?t=598&highlight=tycie
:smile:

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 01 kwie 2009, 22:32
autor: anet1
Mam pytanie, jak najszybciej można zejść z Budenofalku? Okres brania to 3 tyg po 3 tabletki, jest pogorszenie najprawdopodobniej po tym leku, a z lekarzem brak kontaktu... Teraz jest już 4 dni po 2 tabletki, może można szybko zejść?

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 02 kwie 2009, 11:47
autor: Mamcia
Ale to nie jest lek na CU tylko na Crohna z lokalizacją kątniczo-krętniczą. Nie powoduje on znacznego zahamowania funkcji nadnerczy, ale o to jak szybko można zejść spytałabym lekarza.

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 22 gru 2009, 22:17
autor: lemurek
hej:)
Mam takie pytanie, od 23 pazdziernika biore entocort 9mg dziennie. Moja lekarka powiedziała, ze z tego sie nie schodzi tylko odrazu odstawia... czy ona ma racje? Boje sie ze sie pomylila i cos mi sie przez to stanie. Mam go brac tylko 90 dni, czyli wypada ze 20 stycznia koncze. Czytam sobie o tym na forum i widze, ze wszyscy z tego pomalu schodza, a czemu ja mam odrazu odstawić?

pozdrawiam ;*

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 23 gru 2009, 08:16
autor: Miska Ryżu
lemurek pisze:hej:)
Mam takie pytanie, od 23 pazdziernika biore entocort 9mg dziennie. Moja lekarka powiedziała, ze z tego sie nie schodzi tylko odrazu odstawia... czy ona ma racje?
Nie ma! schodzić stopniowo i absolutnie nie odstawiac od razu. Ja juz 2 razy schodzilam z entocortu i zawsze 1 tabl na m-c, niemniej moze i mozna jakos szybciej ale na 100% nie od razu z 9 na zero.

Re: Schodzenie z budesonidu???

: 23 gru 2009, 10:49
autor: Mamcia
Muszę jeszcze raz powtórzyć tę samą lekcję.
Budesonid podawany dojelitowo powoduje o wiele mniej działań niepożądanych w tym, u znacznej większości przypadków nie powoduje supresji kory nadnerczy. Czyli w trakcie przyjmowania tego leku sterydowego nadnercza pracują w miarę normalnie. Jeśli np. budesonid nie pomada i zaczyna się dawać steryd ogólny to stopniowe schodzenie z budesonidu nie ma żadnego sensu, bo steryd jest dostarczy (casus Pawła).
"Biblia" Rozdział XII strona 148
Nie powinno się nagle przerywać leczenia, gdyż może to spowodować zaostrzenie
choroby. Budesonid powinien być odstawiany stopniowo przez 60 dni. Przez pierwsze
30 dni powinno się stosować dawkę 6 mg/dobę (2 razy po kapsułce á 3 mg/dobę
– po kapsułce rano i wieczorem, natomiast kapsułki o przedłużonym uwalnianiu
6 mg – 2 kapsułki jednorazowo rano). Przez kolejne 30 dni należy stosować dawkę
3 mg – 1 kapsułka/dobę. Postępowanie takie wynika z faktu niewielkiego działania
ogólnoustrojowego preparatu i możliwości pewnej supresji produkcji steroidów endogennych.
Ponieważ ocenę odpowiedzi na budesonid na ogół przeprowadza się
po 2-miesięcznym stosowaniu tego preparatu, w przypadku efektu pozytywnego,
przynajmniej u części pacjentów potencjalnie steroidozależnych, należy leczenie
przedłużyć do 6 mies., ze stopniowym jego odstawianiem, natomiast w przypadku
braku efektu tej terapii, preparat odstawia się przez następne 2 mies., w sposób opisany
powyżej.