Strona 10 z 21

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 24 paź 2011, 21:21
autor: Mamcia
Te leki po badaniach powinien zapisać gastro, albo przynajmniej zalecić. Sam poziom wapnia i to jeszcze nieskorygowany o albuminy to wynik sam w sobie niewiele watr. Polega to na tym, że wapń jest pobierany z układu kostnego, aby było go pod dostatkiem dla innych procesów życiowych.
Jak chcesz to prześlij mi swoje wyniki na maila, a postaram się kogoś poszukać, ale szczerze przyznaję, że w Gdańsku nikogo nie mam.

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 24 paź 2011, 21:40
autor: deth
więc to wyjaśnia skąd dobre poziomy wapnia.

za propozycję ślicznie dziękuję :) mam jeszcze namiar na dobrego specjalistę tylko szukam kartki z jego nazwiskiem :mrgreen: . Do tej pory wypowiadało sie 3, dwóch niezobowiązująco, jeden oficjalnie. więc to odwiedzę jeszcze czwartego :)

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 24 paź 2011, 23:36
autor: deth
no ja brałem udział w takim programie badawczym : wpływ i gospodarka hormonalna na przebieg NZJ - czy jakoś tak. Miałem szereg badań, o których nawet nie słyszałem. wspomniane albuminy tez i hormonalne jakieś. lekarz stwierdził, ze to dla niego oś bardzo dziwnego - bo wyniczki są jak najbardziej ok - a densytometria - tragedia.

także kochani, densytometrujcie się :mrgreen:

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 25 paź 2011, 22:10
autor: Natalka
posty na temat osteoporozy i poziomu wapnia wydzieliłam tu viewtopic.php?t=8032&postdays=0&postorder=asc&start=30
:smile:

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 26 paź 2011, 23:08
autor: Slip
a ja mam problem z jakims brakiem apetytu
od kilku dni biore Encorton 20mg, to moj pierwszy kontakt ze sterydami. Wczesniej bralem jedynie asamax i mialem chec na wszystko, a od jakichs 3 dni taki troche jadlowstret, ktorego nigdy nie mialem. Szczegolnie nie moge patrzec na miecho, ale to juz pewnie jakis indywidualny element.

Normalne to? na ulotce napisali ze moze wystapic łaknienie. Tu niektorzy pisza ze apetyt spadal po odstawieniu, a u mnie prawie automatycznie po rozpoczeciu.

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 26 paź 2011, 23:54
autor: Slip
Skoro tak sie czasami dzieje to spoko, ale musze przyznac ze dziwnie mi z tym. Niegdys moglem zjesc cala czekolade, majac nawet swiadomosc czym to sie skonczy bo taka byla ochota. Teraz zupelnie odwrotnie, ciekawe ile sie przeciagnie.

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 19 lis 2011, 21:38
autor: Patrycja27
Ja mam 11 lat.
Od marca do lipca brałam encorton.
12kg do przodu..zawsze byłam szczupła :( ale wracając do tematu to ja też miałam taki sam apetyt, lecz szybko kładłam się spać gdzieś tak 19/20 i o 5 wstawałam. Zawsze na wieczór mnie coś gryzło.Raz płakałam, użalając się nad sobą, a zarazem się śmiałam jak głupia.
każdy w szkole mnie wytykał palcem bo byłam taka opuchnięta na twarzy jak i zarówno miałam OGROMNY brzuch.
Załamała się na sterydach, rzadko kiedy byłam wesoła.
31października byłam w szpitalu,podejrzenie było takie, że to może być lekkie zaostrzenie.
Lekarze ponownie chcieli mi dać sterydy. Z mamą płakałyśmy, lecz ordynatorkę przebłagałam,żeby mi ich nie dawała.
Dała mi jakieś antybiotyki i jakieś jeszcze leki.
Dzisiaj odczuwam zatwardzenie byłam 5x w kiblu i trudno mi było się wypróżnić.
Gdy powiedziałam to mamie ona od razu blada, choć ją uspokoiłam, mówiąc że pójdziemy w poniedziałek na pobieranie krwi.
Pozdrawiam :)

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 20 lis 2011, 18:27
autor: toczka
Patrycja, a co dostalas zamiast sterydow?

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 20 lis 2011, 21:00
autor: Patrycja27
ja dostałam Metronidazol,Debutir, Pentasa na stałe, Enterol.

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 18 sty 2012, 11:43
autor: Creiddylad
Ja jestem na sterydach czwarty miesiac i strasznie mi dokuczaja ludzie z uczelni. Przytylam ok.10kg i to okropnie wid.ac. ja osobiscie sie tego nie wstydze bo chce byc zdrowa lecz mimo wszystko wkurzaja mnie docinki o ciazy czy o moim braku dbalosci o zdrowie czy figure. Przeciez nie bede kazdemu tlumaczyc co mi jest. ale damy rade. 20 lutego mam wizyte i bede dazyc do wziecia innych lekow.

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 18 sty 2012, 11:47
autor: TigeR
Nie walcz z tym, tylko "odbijaj pileczke". Jak widza ze sie tym przejmujesz, tym bardziej beda Ci dokuczac, taki urok ludzi ;) Ewentualnie mozesz to wszystko olac, jak zauwaza, ze Cie to nie rusza, to pewnym czasie odpuszcza.

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 26 lut 2012, 21:45
autor: zoha3110
Mam pytanko do tych którzy na sterydach mieli problem z drżeniem rąk i ogólnie mięśni. U mnie zaczęło się 2 miesiące temu po 10 miesiącach przyjmowiania Encortonu (najpierw brałam 10 mg a potem przez dłuuuugi okres 15 mg). Trzesą mi się ręce, nogi, nawet szczęka podczas posiłków i kiedy chce się napić. Ogólnie cała się trzesę, drżą mi też mięśnie np. kiedy się uśmiecham chodzą mi całe poliki. Oprócz tego mam lekkie nadciśnienie i bardzo dudni mi w głowie. Gastro powiedziała że to od sterydów i kazała odstawiać. Biorę już tylko 2,5 mg i zaraz będę schodzić do zera ale objawy wogóle nie słabną pomimo zmniejszania dawki. Po jakim czasie mija taka 'delirka' i czy wogóle mija? Z tego co czytałam niektórym pozostało takie drżenie nawet po odstawieniu sterydów..

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 26 lut 2012, 21:54
autor: zoha3110
Problem w tym że suplementuję i magnez i wapń i potas. Miałam nawet robione badania w kierunku nadczynności tarczycy i nic. I gastro i neurolog twierdzą że to od sterydów. Biorę coraz mniejsze dawki Encortonu i nie widzę żadnej poprawy :( A drżenie mi się nasila pod wpływem wysiłku i stresu..

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 27 lut 2012, 18:03
autor: atabe
Moja córa też tak ma przy sterydach . I nawet jakiś czas po odstawieniu . Widocznie organizm musi się oczyścić

Re: Efekty uboczne przy zażywaniu sterydów

: 06 mar 2012, 22:35
autor: rosalyn
ja tez niestety tak miałam, ale przy większych dawkach: przy 30 mg Encortonu - trzęsienie rąk, szyi, zwiększona potliwość, skoki temperatury i ciśnienia. Wystarczyło zmniejszenie dawki do 20 i objawy te ustąpiły. Jestem jedynie masakrycznie spuchnięta i ostatnio przybieranie na wadze nabiera coraz większego rozpędu. Po weekendzie nie zmieściłam się w spodnie od pracy, które miałam na sobie w piątek (a na pewno nie włączyłam na gotowanie ;) ).
Jelitko już zdrowe, jeszcze tydzień męczarni i odstawiam sterydy :super: