Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

preparat jest wskazany w leczeniu wrzodziejącego zapalenia odbytnicy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
robkozg
Debiutant ✽
Posty: 22
Rejestracja: 18 paź 2006, 18:18
Choroba: CU
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

Post autor: robkozg » 05 mar 2007, 18:04

Mam pewne zmartwienie. Otoz przez 4 miesiace regularnego brania Pentasy 1gr w czopkach przerwalem leczenie na miesiac ze wzgledow finansowych. Wszystko bylo ok, lekarka stwierdzila remisje a ja czulem sie znakomicie. Pod koniec miesiaca zaczelo sie jednak krwawienie i bole zoladka, sluz i na poczatku woda wymieszana z kalem i krwia. Przestarszylem sie i odrazu polecialem po recepte, pieniadz pozyczylem i biore teraz 3 noc. Za pierwszym razem podzialalo po pierwszej dawce, ale teraz mam nadal bole, sluz i trudnosci z zalatwianiem a dzis bylo do tego troche krwi. Martwi mnie rowniez to, iz barwa tego wszystkiego jest czarna, nigdy jeszcze tak nie mialem. Czy wszystko wroci do normy? Zaczynam sie martwic ze choroba posunela sie naprzod i bede musial zmienic leki. A juz bylo tak dobrze bralem co dwa dni 1 czopek :cry: :cry: :cry: Prosze o pomoc!!!
<<<Niech ZDROWIE bedzie z Wami>>>

Awatar użytkownika
-Ania-
Admin
Posty: 4328
Rejestracja: 06 lis 2003, 15:04
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

Post autor: -Ania- » 05 mar 2007, 18:11

z tego, co mi lekarka mówiła czarne zabarwienie stolca świadczyć może
o krwawieniu z górnego odcinka przewodu pokarmowego (np. żołądek).
W celu zbadania problemu przeważnie robi się gastroskopię.
Może to być też efekt brania żelaza, ale o tym nic nie piszesz.

Przy czarnych stolcach lekarze mnie zwiększali dawkę leku osłonowego. Nie wiem, czy coś bierzesz. Mnie zwykły ranigast już dawno nie pomaga, biorę lansulek 3x1 (jest tańszy od lanzula).

Takie objawy mogą świadczyć o zaostrzeniu choroby,
może to być też bunt organizmu po zmiejszaniu leku.
Myśle też, że lepszym lekiem na zaostrzenie są sterydy - encorton jest tez tańszy niż pentasa.

Sugeruje wizytę u lekarza, badani krwi etc.
Może to też chwilowe "załamanie organizmu" - może wiekszy stress?

trzymaj się!

ania
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą !

Obrazek

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

Post autor: Mamcia » 05 mar 2007, 20:27

Do lekarza marsz. Nie wiem gdzie się leczysz i na jakiej podstawie postawiono diagnozę. mam do oddania parę sztyk salofalu 500 mg i 30 colitanu 350 (ważny do kwietnia).
mamcia
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

robkozg
Debiutant ✽
Posty: 22
Rejestracja: 18 paź 2006, 18:18
Choroba: CU
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

Post autor: robkozg » 06 mar 2007, 21:00

Minely 4 dni...sprawa wyglada nastepujaco...stolec jest rzadki i czarny a na papierze nadal jest czarno. Czekam az pentasa podziala. Nie sadze zeby w przeciagu miesiaca choroba rozwinela sie na cale jelito, a czarny kolor pojawil sie dopiero po zarzyciu pentasy...czy ktos mial podobny przypadek? Prosze napiszcie!
<<<Niech ZDROWIE bedzie z Wami>>>

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

Post autor: Mamcia » 06 mar 2007, 21:14

Zarzycie?? Czy bierzesz penatsę doustnie, czy wręcz przeciwnie? Trzeba zrobić badania kału pod kątem krwi utajonej. Piszę o tym dziś już chyba trzeci raz.
Z badaniami i pojściem do lekarza nie wolno czekać.
mamcia
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

agapb
Debiutant ✽
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2007, 10:22
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

Post autor: agapb » 07 mar 2007, 11:55

U mnie po pierwszym czopku nic, ale po kolejnym jakby fusy czarne, ale potem przeszło. Tak jakby ta Penza ścięła tą świeżą krew, no i wizyt kibelkowych mniej było, więc tłumaczyłam sobie że dłuzęj w organiżmie przebywało i kolor własnie czarny jak przy krwawieniu z górnego odcinka, kiedy ta krew dłuzej wychodzi z organizmu. Za to wczoraj , a raczej dziś rano znowu niespodzianka, po ponad 4 godzinach ponad pół czopka wyleciało nierozpuszczonego.
agapb

robkozg
Debiutant ✽
Posty: 22
Rejestracja: 18 paź 2006, 18:18
Choroba: CU
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

Post autor: robkozg » 07 mar 2007, 15:48

Po jakim czasie Pani przeszedl czarny stolec? U mnie jeszcze dzis jest, ale juz mam mniej wyproznien...poczekam jeszcze tydzien zanim pojde do lekarza. A ja Pentase biore na lubrykant z sex shopu i zawsze tak daleko wejdzie ze sie calutka rozpusci pieknie :wink:
<<<Niech ZDROWIE bedzie z Wami>>>

Zablokowany

Wróć do „Pentasa”