resekcja jelita cienkiego laparoskopowo

O tych, co ją mają i o tym jak ją pielęgnować – rady, pytania i odpowiedzi

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
iwona1401
Debiutant ✽
Choroba: CD
województwo: zachodniopomorskie

resekcja jelita cienkiego laparoskopowo

Post autor: iwona1401 » 25 lut 2011, 17:02

witam
od kwietnia 2010 choruje CD .choroba zaczeła się u mnie od okropnych bóli brzucha zdjagnozowanie CD trwało ponad miesiąc .badali mnie i badali .wkońcu dostałam salofalk i entocort brałam leki 9 miesięcy i w styczniu mi odstawili sterydy .po kontrolnych badaniach stwierdzili że zapalenie się zmniejszyło bóli nie mam żadnych ale proponują mi operacje wycięcia zmienionego odcinka jelita laparaspokowo .powiedzcie mi coś na ten temat bo jestem całkiem zielona jeżeli chodzi o operacje.może ktoś miał taką?

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Kontakt:

Re: resekcja jelita cienkiego laparoskopowo

Post autor: Mamcia » 25 lut 2011, 20:18

Operacja w CD jeśli nie ma objawów to raczej rzadkość. wskazaniem może być zwłókniałe zwężenie, które się uspokoiło, ale grozi niedrożnością. Wtedy można przeprowadzić laparoskopowo poszerzenie jelita. Można również wyciąć fragment. Nawet u nas usuwa się lapraroskopowo całe j. grube.
Pytanie czy operacja jest konieczna? Z jakiego powodu ma być przeprowadzona?
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

iwona1401
Debiutant ✽

Post autor: iwona1401 » 28 lut 2011, 13:02

witam
właśnie chodzi o zwężenie którego nie można poszerzyć i lekarz twierdzi że najlepiej to operowac wyciąć kawałek jelita.poprostu nienawidze leżec w szpitalu i chyba bardziej obawiam się tego że spędze tam miesiąc niż samej operacji ufam mojemu lekarzowi ale chciałam sie dowiedzieć czegoś więcej od ludzi którzy przeszli już przez to .dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

[ Dodano: 03-03-2011 ]