odtworzenie ciągłości - operacja

O tych, co ją mają i o tym jak ją pielęgnować – rady, pytania i odpowiedzi

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gabriella
Początkujący ✽✽
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:26
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: gabriella » 22 lis 2014, 21:15

Juz jestem po. Wszystko w porządku, choć na początku było tragicznie, bo wymiotowalam 3 dni... Chodze do ubikacji kilka razy dziennie w dzien i z 2-3 razy w nocy. Nie goni mnie jakos mocno. Nie wiem, czy to dobrze ;)

Awatar użytkownika
gabriella
Początkujący ✽✽
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:26
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: gabriella » 22 lis 2014, 21:17

Rana ma kilka cm, dookoła jest cała sina, w jednym miejscu twarda, jakiś krwiak mały sie zrobił. Mam nadzieje, ze to sie samo wchłonie...

Awatar użytkownika
harfa
Debiutant ✽
Posty: 41
Rejestracja: 01 maja 2010, 21:23
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: harfa » 22 lis 2014, 22:05

To dobrze że już jesteś po i w miarę dobrze się czujesz. Czy Ty miałaś stomię odbarczającą? Sorry ale nie czytałam twojej historii i zastanawia mnie dlaczego rana jest taka mała.

Czy po operacji od razu latałaś do WC czy dopiero jak dali ci jeść i wstawałaś?

Awatar użytkownika
gabriella
Początkujący ✽✽
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:26
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: gabriella » 22 lis 2014, 22:11

harfa, miałam tylko likwidacje stomii i podłączenie poucha. Wstałam kilka godzin po operacji. Do wc zaczyna sie chodzić dość szybko, zanim sie zacznie jesc. To ważne, bo najpierw ma powrócić perystaltyka

Awatar użytkownika
asmilky
Początkujący ✽✽
Posty: 268
Rejestracja: 07 wrz 2014, 12:41
Choroba: polipowatość rodzinna
województwo: pomorskie
Lokalizacja: GDAŃSK-LUBLIN

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: asmilky » 22 lis 2014, 23:09

Gabriella ja tez po operacji wymiotowalam, mowili ze to od narkozy na zielono tak,bylam przestraszona ze taki kolor ale mowili ze to po prostu jelita zaczynaja pracowac i dlatego takie gluty zielone ida, ze 4dni mialam miske kolo lozka w szpitalu ale to minie. po operacji tej ekspresowo stanelam na nogi, gdyby nie te wymioty to czulam sie jakby mi nic nierobili. schudlam tylko 2kg(po pierwszej 14kg), na poczatku gania do kibelka troszku, potem juz mniej, a teraz jak juz ogarnelam lepiej co mi sluzy a co nie to juz jest wypas :) ranke po stomii mam ok 5cm, na poczatku byla sino-czerwona gruba twarda, teraz juz jest ciensza i bladsza, odczekalam jakis czas i smaruje cepanem-mascia cebulowa,dobra jest choc smierdzi okrutnie, ale cos za cos :)
20.03.2014r. laparoskopowa pankolektomia. Zespolenie kretniczo-odbytnicze J-pouch. Ileostomia petlowa odbarczajaca.Drenaz jamy otrzewnej.
Wyciecie wyrostka robaczkowego-nowotwor neuroendokrynny.
21.08.2014r. zamkniecie ileostomii petlowej, zespolenie
jelito cienkie-jelito cienkie. Obie operacje MSWiA Warszawa.
16.12.2015-usunięcie 4desmoidów - Szpital Wojewódzki Gdańsk.
28.12.2016-usunięcie 1desmoidu - Szpital Wojewódzki Gdańsk

Awatar użytkownika
gabriella
Początkujący ✽✽
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:26
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: gabriella » 23 lis 2014, 07:13

asmilky, a jeździło Ci na początku po jelitach? Mi właśnie jeździ strasznie, zwłaszcza w nocy. Tak boleśnie dość.

Awatar użytkownika
asmilky
Początkujący ✽✽
Posty: 268
Rejestracja: 07 wrz 2014, 12:41
Choroba: polipowatość rodzinna
województwo: pomorskie
Lokalizacja: GDAŃSK-LUBLIN

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: asmilky » 23 lis 2014, 09:56

Tak z tym ze niebolalo mnie,takie jezdzenie po jelitach,przelewanie takie,burczenie etc juz do konca życia bedzie bo to juz inna praca jelit jest,to jest trochę krepujace bo czasami głośno daje to czadu ale cóż...
Ostatnio zmieniony 23 lis 2014, 12:48 przez asmilky, łącznie zmieniany 1 raz.
20.03.2014r. laparoskopowa pankolektomia. Zespolenie kretniczo-odbytnicze J-pouch. Ileostomia petlowa odbarczajaca.Drenaz jamy otrzewnej.
Wyciecie wyrostka robaczkowego-nowotwor neuroendokrynny.
21.08.2014r. zamkniecie ileostomii petlowej, zespolenie
jelito cienkie-jelito cienkie. Obie operacje MSWiA Warszawa.
16.12.2015-usunięcie 4desmoidów - Szpital Wojewódzki Gdańsk.
28.12.2016-usunięcie 1desmoidu - Szpital Wojewódzki Gdańsk

Awatar użytkownika
gabriella
Początkujący ✽✽
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:26
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: gabriella » 23 lis 2014, 10:17

A ja mam na razie takie skurcze jakby. Lekarz mówi, ze te jelita sie jeszcze układają...

Awatar użytkownika
asmilky
Początkujący ✽✽
Posty: 268
Rejestracja: 07 wrz 2014, 12:41
Choroba: polipowatość rodzinna
województwo: pomorskie
Lokalizacja: GDAŃSK-LUBLIN

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: asmilky » 23 lis 2014, 10:22

oooo jak tak mowili to napewno tak jest :)
jeszcze sobie przypomnialam, ze miesiac po tej operacji, jak juz zaczelam cwaniakowac bo nic mnie nieblalo, to pofolgoalam sobie z jedzeniem, i zauwazylam ze jak zjdalam cos tlustego, surowego(tzn owoce), niepogryzlam dokladnie to na wieczor tak mnie brzuch bolal, nad pepkiem i w tym samym miejscu z tylu na plecach bolalo okrutnie, ruszyc sie niemoglam tak bolalo i po paru tabletkach przeciwbolowych po 2-3h przechodzilo...lekarz bez gastroskopii bo juz niechciala mnie meczyc stwierdzila ze to przepuklina zwieracza zoladka, dala mi na 10dn jakies leki oslonowe i jak reka odjal :)
20.03.2014r. laparoskopowa pankolektomia. Zespolenie kretniczo-odbytnicze J-pouch. Ileostomia petlowa odbarczajaca.Drenaz jamy otrzewnej.
Wyciecie wyrostka robaczkowego-nowotwor neuroendokrynny.
21.08.2014r. zamkniecie ileostomii petlowej, zespolenie
jelito cienkie-jelito cienkie. Obie operacje MSWiA Warszawa.
16.12.2015-usunięcie 4desmoidów - Szpital Wojewódzki Gdańsk.
28.12.2016-usunięcie 1desmoidu - Szpital Wojewódzki Gdańsk

Awatar użytkownika
gabriella
Początkujący ✽✽
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:26
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: gabriella » 23 lis 2014, 10:30

Trzeba być ostrożnym :) teraz musze wrócić do domu, zacząć jesc o normalnych dla mnie porach, zacząć sie normalnie ruszać i wtedy zobaczę, jak naprawdę sie jelita zachowują :)

Awatar użytkownika
asmilky
Początkujący ✽✽
Posty: 268
Rejestracja: 07 wrz 2014, 12:41
Choroba: polipowatość rodzinna
województwo: pomorskie
Lokalizacja: GDAŃSK-LUBLIN

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: asmilky » 23 lis 2014, 10:32

dokladnie wszystko pomalu :) juz Cie wypisuja do domku? ile bylas w szpitalu dni?
20.03.2014r. laparoskopowa pankolektomia. Zespolenie kretniczo-odbytnicze J-pouch. Ileostomia petlowa odbarczajaca.Drenaz jamy otrzewnej.
Wyciecie wyrostka robaczkowego-nowotwor neuroendokrynny.
21.08.2014r. zamkniecie ileostomii petlowej, zespolenie
jelito cienkie-jelito cienkie. Obie operacje MSWiA Warszawa.
16.12.2015-usunięcie 4desmoidów - Szpital Wojewódzki Gdańsk.
28.12.2016-usunięcie 1desmoidu - Szpital Wojewódzki Gdańsk

Awatar użytkownika
gabriella
Początkujący ✽✽
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:26
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: gabriella » 23 lis 2014, 10:35

Jutro :) 12 dni, wiec starczy ;)

Awatar użytkownika
asmilky
Początkujący ✽✽
Posty: 268
Rejestracja: 07 wrz 2014, 12:41
Choroba: polipowatość rodzinna
województwo: pomorskie
Lokalizacja: GDAŃSK-LUBLIN

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: asmilky » 23 lis 2014, 10:36

dlugo, ale lepiej tak niz zostac wypisanym za wczesnie, ja bylam 6dni.
20.03.2014r. laparoskopowa pankolektomia. Zespolenie kretniczo-odbytnicze J-pouch. Ileostomia petlowa odbarczajaca.Drenaz jamy otrzewnej.
Wyciecie wyrostka robaczkowego-nowotwor neuroendokrynny.
21.08.2014r. zamkniecie ileostomii petlowej, zespolenie
jelito cienkie-jelito cienkie. Obie operacje MSWiA Warszawa.
16.12.2015-usunięcie 4desmoidów - Szpital Wojewódzki Gdańsk.
28.12.2016-usunięcie 1desmoidu - Szpital Wojewódzki Gdańsk

Awatar użytkownika
gabriella
Początkujący ✽✽
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:26
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: gabriella » 23 lis 2014, 11:08

asmilky, mnie juz przetrzymują nie wiem po co. Tu sie w weekend nic nie dzieje. Mogłabym być juz w domu...

Dziwnie z tym wyróżnieniem. Najpierw leciało samo zielone po narkozie, potem coraz bardziej brązowe, teraz coraz jaśniejsze i coraz mniej tak naprawdę, ale to pewnie dlatego, ze mało jem.
Nastawiałem sie na totalna masakrę 20 razy dziennie w toalecie a jest naprawdę luz.

Awatar użytkownika
asmilky
Początkujący ✽✽
Posty: 268
Rejestracja: 07 wrz 2014, 12:41
Choroba: polipowatość rodzinna
województwo: pomorskie
Lokalizacja: GDAŃSK-LUBLIN

Re: odtworzenie ciągłości - operacja

Post autor: asmilky » 23 lis 2014, 12:40

dobrze niech cie trzymaja,lepiej kilka dni dluzej zostac niz pozniej w domu cierpiec, mnie po pierwszej operacji za szybko wypisali i mialam komplikacje i trafilam do szpitala.
na razie malo jesz i malo jest wyproznien, tez tak mialam, potem pojdziesz do domku i co chwila bedziesz cos podgryzac i wtedy bedzie masakra,bo bedziesz czesto latac, ale cwicz zwieracze to bedziesz mogla rzadziej biegac do wc. ja pierwsze 2dn to prawie plakalam ze chce worek bo dupka chciala cos robic ale zapomniala jak to sie robi, bolalo, i kupka byla rzadsza i podrazniala pupke, ogolnie pierwszy tydzien to zamienilam moj pokoj na lazienke hihihi ale z kazdym dniem jest lepiej, po 1,5miesiaca juz myslalam ze wszystko ogarnelam, ale teraz dopiero widze ze wiem co moge jesc a co nie .
20.03.2014r. laparoskopowa pankolektomia. Zespolenie kretniczo-odbytnicze J-pouch. Ileostomia petlowa odbarczajaca.Drenaz jamy otrzewnej.
Wyciecie wyrostka robaczkowego-nowotwor neuroendokrynny.
21.08.2014r. zamkniecie ileostomii petlowej, zespolenie
jelito cienkie-jelito cienkie. Obie operacje MSWiA Warszawa.
16.12.2015-usunięcie 4desmoidów - Szpital Wojewódzki Gdańsk.
28.12.2016-usunięcie 1desmoidu - Szpital Wojewódzki Gdańsk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Stomia i J-pouch”