wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

metody zapobiegania ciąży a nieswoiste zapalenia jelit

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
kaska
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 07 wrz 2006, 14:17
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: wroclaw/anglia
Kontakt:

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: kaska » 30 mar 2007, 11:00

Dzieki manka za ten link,przejrzalam ta strone a do glebszej lektury usiade wieczorkiem.szczerze mowiac jest pare faktow o ktorych nie wiedzialam i ktore mnie zszokowaly np. ze jezeli zdarzy sie ze kobieta zajdzie w ciaze do spiralka zostanie wydalona dopiero przy porodzie :neutral:

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: ranka » 30 mar 2007, 15:28

to zalezy;)
jesli blastocysta czyli jajo umiejscowi sie ponizej ramion poprzecznych to wtedy mozna wkladke pozostawic.jesli blastocysta rozwija sie ponad ramionami to wtedy wkladke sie usuwa,gdyz jest ryzyko poronienia.
Obrazek

Awatar użytkownika
mama Krystiana
Debiutant ✽
Posty: 10
Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:07
Choroba: CD u rodzica
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: mama Krystiana » 01 kwie 2007, 23:40

http://www.resmedica.pl/ffxart11991.html
http://www.mediweb.pl/html/125wyswietl.php
http://www.forumginekologiczne.pl/forum/vt,48,237,740
Forum jest z 2004 roku, ale moim zdaniem nie straciło na aktualności.
Przy spirali bez hormonu trzeba się liczyć z obfitymi krwawieniami miesięcznymi, a przy spirali z hormonem po plamieniach przez kilka tygodni prawie można zapomnieć o miesiączce.

Awatar użytkownika
manka
Aktywny ✽✽✽
Posty: 682
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: torun

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: manka » 02 kwie 2007, 17:40

tak to jest dóża zaleta tej hormonalnej, ale cena powalająca :(
RAZ JEST DOBRZE RAZ JEST ŹLE ALE ZAWSZE JEST JAKOŚ ;)

Ilusia
Debiutant ✽
Posty: 25
Rejestracja: 11 kwie 2007, 23:14
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Wilcza
Kontakt:

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: Ilusia » 29 kwie 2007, 21:03

:arrow: MIRENE "zafundowałam"sobie 3 lata temu niewiem czy ma negatywne dziłanie na jelitka o CU wiem od15 03 07:oops: nic takiego nie zaobserwowałam w każdym razie żadnych bóli ,krwawień pełny komfort :lol: ,wcześniej miałam "zwykła"wkładke i strasznie mocno krawiłam a bóle były porównywalne do porodu .U mojego ginekologa kosztowała700zł z załozeniem:evil: :arrow: i tu mama Krystiana ma zupełna racje :!:
Przy spirali bez hormonu trzeba się liczyć z obfitymi krwawieniami miesięcznymi, a przy spirali z hormonem po plamieniach przez kilka tygodni prawie można zapomnieć o miesiączce.

Awatar użytkownika
manka
Aktywny ✽✽✽
Posty: 682
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: torun

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: manka » 05 lip 2007, 14:46

No więc drogie panie :) już mam wkładkę na swoim miejscu od paru dni i na razie jest ok.
założenie nie było przyjemne ale wytrzymać się da :) i lekarz powiedziała że już działa – ale ja chyba poczekam do pierwszej kontroli czyli za miesiąc – bo mam tak nitki przycięte że ich nie czuję i wolę być pewna że wszystko jest tak jak powinno być :)

A takie jeszcze małe pytanko do tych które mają lub miały założoną wkładkę – czy ewentualne wypadnięcie jest zauważalne czy może się to stać bez naszej wiedzy?
RAZ JEST DOBRZE RAZ JEST ŹLE ALE ZAWSZE JEST JAKOŚ ;)

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: ranka » 05 lip 2007, 15:42

musisz kontrolowac nitki,czy sa dokladnie w tym miejscu co po zalozeniu.
Obrazek

Awatar użytkownika
manka
Aktywny ✽✽✽
Posty: 682
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: torun

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: manka » 05 lip 2007, 16:03

wiem że można kontrolować przez nitki ale jak już wyżej pisałam mam tzk przycięte że ich nie czuje wogule :(
RAZ JEST DOBRZE RAZ JEST ŹLE ALE ZAWSZE JEST JAKOŚ ;)

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: ranka » 05 lip 2007, 16:29

no to nie wiem :smutny:
Obrazek

Awatar użytkownika
manka
Aktywny ✽✽✽
Posty: 682
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: torun

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: manka » 05 lip 2007, 16:48

będę latać do gina chyba po każdej miesiączce :razz:
RAZ JEST DOBRZE RAZ JEST ŹLE ALE ZAWSZE JEST JAKOŚ ;)

kaska
Debiutant ✽
Posty: 12
Rejestracja: 07 wrz 2006, 14:17
Choroba: CU
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: wroclaw/anglia
Kontakt:

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: kaska » 05 lip 2007, 22:25

Witaj Manka,
fajnie ze juz masz zalozona wkladke mam nadzieje ze bedzie sie sprawowac bez zadnych skutkow ubocznych(zwlaszcza tych jelitowych) :wc:
ja tez sie zdecydowalam i zalozylam sobie implant (wszczepiony w ramie)na 3 lata.juz drugi miesiac i jak na razie odpukac wszystko ok.
pozdrowionka

Awatar użytkownika
goniusia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 650
Rejestracja: 10 cze 2007, 21:06
Choroba: CU
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: goniusia » 05 lip 2007, 22:29

kaska pisze:a tez sie zdecydowalam i zalozylam sobie implant (wszczepiony w ramie)na 3 lata.juz drugi miesiac i jak na razie odpukac wszystko ok.
mogłabyś przybliżyć temat bo to może być interesujące

Awatar użytkownika
manka
Aktywny ✽✽✽
Posty: 682
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Choroba: CU
województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: torun

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: manka » 05 lip 2007, 22:59

kaska ja też mam nadzieję że będzie ok , ale żeczywiśćie czy mogłabyś coś więcej napisać o tym implancie :) co prawda przez najbliższe lata mi się nie przyda ale za jakiś czas kto wie :)
RAZ JEST DOBRZE RAZ JEST ŹLE ALE ZAWSZE JEST JAKOŚ ;)

kasinp
Znawca ❃❃
Posty: 2421
Rejestracja: 19 cze 2007, 17:48
Choroba: CD
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: kasinp » 06 lip 2007, 09:50

kaska pisze:tez sie zdecydowalam i zalozylam sobie implant (wszczepiony w ramie)na 3 lata.juz drugi miesiac i jak na razie odpukac wszystko ok.
oczywiscie powtorze sie , napisz cos wiecej o tym cudzie no i o kosztach jesli mozna?

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: wkładka wewnątrz maciczna ... spiralka??

Post autor: ranka » 06 lip 2007, 12:19

Implanty podskórne zawierające hormony
Ta metoda antykoncepcji polega na wszczepienie pod skórę implantów (5-6 pręcików 34x2,4mm), z których uwalnia się hormon (lewonorgestrel) zapobiegający jajeczkowaniu i zagęszczający śluz szyjkowy (szyjki macicy). Zagęszczenie śluzu utrudnia plemnikom przedostawanie się do jamy macicy. Implanty umieszcza się po wykonaniu niewielkiego nacięcia skóry na wewnętrznej stronie ramienia (nieco powyżej stawu łokciowego). Zabieg ten może być wykonywany tylko przez wykwalifikowanego pracownika służby zdrowia. Implanty należy usunąć po 5 latach od wszczepienia. Na życzenie pacjentki można je także usunąć przed upływem tego terminu. W celu wydobycia opróżnionych lub pełnych implantów także dokonuje się niewielkiego nacięcia na ramieniu i wydobywa się kapsułki. Na świecie najpopularniejszym implantem (żaden z implantów nie jest zarejestrowany w Polsce) jest NORPLANT.

W krajach zachodnich dostępne są także nowe, mniejsze implanty (IMPLANON), które instaluje się pod skórą tylko na okres 2 lat.

Zalety NORPLANTU:
zapobiega ciąży przez 2 - 5 lat bez potrzeby stałego przyjmowania leków
nie zakłóca przebiegu zbliżenia seksualnego
bardzo ograniczona i ilość przeciwwskazań do stosowania

Wady:
czasami występują wymioty
plamienia z dróg rodnych,
zamiast miesiączek, dochodzi do nieregularnych krwawień z dróg rodnych
czasami może dojść do zakażenia w miejscu wszczepienia implantu
konieczność chirurgicznego usuwania (lub wymiany) implantów po 2-5 latach
Skuteczność:
Wskaźnik Pearl'a wynosi 0,2 - 1,6 w pierwszym roku po założeniu, w następnych latach = 3.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Antykoncepcja”