Strona 2 z 3

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 22 maja 2009, 09:52
autor: sylviiia
Czesc,

Wczoraj byłam u ginekologa w zwiazku z problemem "plamień" - mam je od kilkunastu dni.
Stwierdzil on, ze brakuje mi jakis hormonow - wywolane jest to Crohnem (przez zle wchlanianie).
Trzeba to leczyc hormonalnie-antykoncepcja - jednak nie przepisal mi zadnych lekow - bo sie bal.
Polecil mi skontaktowac sie z lekarzem prowadzacym ze szpitala i przyniesc pisemna zgode na leczenie hormonalne....
Tak wiec opinie na temat antykoncepcji przy crohnie sa podzielone....
Jednym slowem - nieciekawie...

Pozdrawiam serdecznie,

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 22 maja 2009, 19:27
autor: Mamcia
To nie opinie są podzielone tylko ginekolodzy się boją, bo nie wiedzą. I lepiej, że chcą podkładkę od gastro niż mieli by szkodzić.

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 22 maja 2009, 19:41
autor: Słonko
Zawsze zostaje inna antykoncepcja, a co do metod naturalnych to stosowanie ich razem z azą i sterydami napawałoby mnie lekkim strachem chyba. Nie dość, że organizm różnie się może zachowywać to jeszcze ewentualna wpadka nie byłaby na miejscu...

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 24 maja 2009, 20:53
autor: sylviiia
Problem w tym, ze ja nie chce sie zabezpieczac przed ciążą - tylko potrzebuje hormonów - bo stwierdzono ich brak...Zobaczę, co powie moja pani gastrolog i dam znać;)
Pozdrawiam

[ Dodano: 03-06-2009 ]
Byłam u gastrologa i potwierdził, iz przy Salofalku można brać leki hormonalne jeśli jest potrzeba.
Natomiast inaczej jest przy sterydach - nie są wskazane.

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 09 lip 2009, 19:22
autor: Ania406
Ja właśnie dziś zaczynam brać Cilest i moi lekarze byli zgodni, co do tego, że powinno być ok. Będę siebie bacznie obserwować i zobaczymy :)

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 09 lip 2009, 23:19
autor: ranka
wszyztko zalezy od tego jak to znosi wasz organizm - bo przeciez nie jest tak ze zadna kobieta z IBD nie bedzie uzywac antykoncepcji.
Tak jest z kazdym lekiem - czy to p/bollowym czy antybiotykiem. Trzeba sprobowac. Warto aby ginekolog dal wam probke antyku, jesli ma oczywiscie :)

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 11 lip 2009, 21:55
autor: ewkunia
sylviiia pisze:Problem w tym, ze ja nie chce sie zabezpieczac przed ciążą - tylko potrzebuje hormonów - bo stwierdzono ich brak...Zobaczę, co powie moja pani gastrolog i dam znać;)
Pozdrawiam

[ Dodano: 03-06-2009 ]
Byłam u gastrologa i potwierdził, iz przy Salofalku można brać leki hormonalne jeśli jest potrzeba.
Natomiast inaczej jest przy sterydach - nie są wskazane.
moi lekarze nie oponowali,żebym brała sterydy i antykoncepty. w prawdzie miałam wrażenie, że wyrośnie mi 3ecia ręka od nadmiaru rożnych hormonów,ale nie było problemów:)

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 12 lip 2009, 20:58
autor: Miska Ryżu
mój lekarz także nie miał nic przeciwko, nawet jak brałam encorton, ale zgadzam się z powyższymi że reakcja organizmu każdej kobiety w takie sytuacji może być inna :-)

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 18 wrz 2009, 20:37
autor: Ania406
oznajmiam, że biore Cilest 3 miesiąc i jest super. w ciaze nie zaszlam, nic mi nie dolega, nie tyje, nie mam problemow z popedem. to indywidualna sprawa, ale jak widac mozna ;)

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 18 wrz 2009, 20:45
autor: Joanna23
sylviiia, Ja również miałam takie plamienia ginekolog chciała żebym zaczełam używać plastrów anty, na cilest się nie zgodziła chodź gastrolog dała na to zgodę że nie ma przeciw skazań. Do tej pory nie zażyłam ani jednego plasterka. A gdy zaczęłam brać witaminy to plamienia zniknęły już a na dodatek wyniki krwi mam idealne.

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 18 wrz 2009, 20:53
autor: leila
ja tam nic nie stosuje :roll: facet boi sie ciązy bardziej ode mnie :lol:

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 16 gru 2009, 11:23
autor: Ania406
Mija mi właśnie 5 miesiąc brania Cilestu i wszystko było ok, aż do zeszłego piątku. Pojawiły się u mnie upławy, a dziś zauważyłam odrobinę krwi. Dodam, że w ogóle nie miałam tego problemu wcześniej, choć może się pojawiać na początku przyjmowania, jak wynika z ulotki. Będę się musiała wybrać do gina, ale i tu chciałam zapytać- czy któraś z Was miała podobny problem? To całe plamienie zbiegło się w czasie ze stosowaniem miejscowym sterydów w maści(na ramiona), ale nie wiem jaki to mogłoby mieć wpływ. W ulotce ani śladu wzmian o tego typu rzeczach..
Aha i to nie jest związane z odstawieniem. Odstawiam dopiero jutro..

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 17 gru 2009, 10:03
autor: CzarnaMamba
ania406, to moze byc plamienie przed miesiaczka, ja tak mialam ostatnio, chyba z 3 dni przed odstawieniem... Ale nie chce Cie sklamac, w internecie jest strona z interakcjami lekowymi, mozesz sobie sprawdzic....

http://bil.aptek.pl/servlet/interakcje/int_start

Wpisujesz sobie nazwe 1 leku i wybierasz, a pozniej 2 nazwe i dajesz bodajze sprawdz :)

Ale lepiej tez, zebys odwiedzila ginekologa :)

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 17 gru 2009, 15:33
autor: Ania406
CzarnaMamba, dzięki za odp i za link :) Być może to jest to, choć zeczęło się tydzień przed odstawieniem. Do gina długa kolejka, może zdąże do świąt :P

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 17 gru 2009, 22:33
autor: CzarnaMamba
ania406, tak mysle, ze to jest to... Czasem sie zdarza wlasnie taki wybryk od normy, wiec nie martw sie :)