Strona 3 z 3

Crohn - Diane 35 - zaostrzenie

: 31 gru 2009, 00:07
autor: Natuśka
Od maja brałam diane 35 jako wspomaganie przy kuracji trądziku. Pod koniec sierpnia miałam MEGA zaostrzenie (krew w stolcu, wymioty, masakryczne ból- wszystko chyba co możliwe). Lekarze nie mogli opanować- podali sterydy. Zrobili ze mną wywiad i wszystko zrzucili właśnie na Diane 35. Zastanawia mnie to, bo lekarz prowadzący nie widział i nadal nie widzi, żadnych przeciwwskazań do jej stosowania, podobnie jak ginekolog, który zapewnił i nadal zapewnia, że nic złego nie będzie się dziać z tej strony. No ale mam dylemat, bo znów zaczynają się pojawiać krosty na twarzy, dekoldzie i plecach (nawet dużo, a nawet bardzo dużo) i lekarz proponuje mi znów diane.

Hmmm... Orientujecie się może czy to Diane 35 może mieć aż taki kolosalny wpływ na zaostrzenie, czy zwalanie winy na ten lek to raczej było rozproszenie odpowiedzialności?

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 31 gru 2009, 00:21
autor: kasinp
ja tam nie wiem co ma tabsa hormonalna do crohna , ale faktem jest ze od dwoch miesiecy nie biore anty i czuje sie duzo lepiej

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 31 gru 2009, 00:25
autor: Natuśka
Może dlatego, że dawały same z siebie efekty uboczne?

A z resztą nie wiem.... ? :cry:

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 17 lut 2010, 10:08
autor: paulinkaa_x5
hmmm... dziewczynki moje drogie w listopadzie (dokladnie 13go w piatek) mialam pierwsza w swoim zyciu operacje, usunietio mi ponad 40cm.. jelita cienkiego w tym troche grubego. teraz wlasnie wybieram sie do gina po tabletki antykoncepcyjne, miala ktoras z Was podobny problem czy w ogole mozna po operacji powrocic do tabletek??

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 18 lut 2010, 11:10
autor: MILKA
O tym czy można powrócić, czy nie powinien zadecydować lekarz. Zanim jednak pójdziesz do ginekologa, porozmawiaj z gastrologiem. Ja również jestem po operacji (czerwiec 2009), tabletki mogę przyjmować, czuje się ok. Musisz jedynie pamiętać że działanie czasami może osłabione, kiedy masz nasilone biegunki i wymioty. Ja mam postać biegunkową crohna i muszę powiedzieć, że antykoncepcja działa. Co również potwierdza ginekolog w badaniach usg, widać, że jajniki są "uśpione" Dobrze obserwować siebie i wybrać taka porę na tabletki kiedy jest spokojniej z brzuchem, żeby tabletka mogła się wchłonąć.

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 19 lut 2010, 12:55
autor: Miska Ryżu
MILKA pisze: Zanim jednak pójdziesz do ginekologa, porozmawiaj z gastrologiem.
z gastrologiem porozmawiaj koniecznie, gdyż ciężko jest trafić na ginekologa ktory ma rozeznanie w nzj. niejednokrotnie nawet lekarze przytakują głową że tak tak, rozumieją wiedzą itp a potem niestety wychodzi to, że tak naprawdę wiedzą niewiele.

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 21 lut 2010, 15:48
autor: ewkunia
Rozpoczęłam branie Diany. To,co mnie zdziwiło,to nagła zmiana zachowania się jelit. Dotychczas, kibelek odwiedzałam raz dziennie.Dodam,że cykl był zabudzony, stąd wlączenie hormonów. Teraz, wzięłam ok 14tabl. antykonc., nagle jelita ruszyły... Chodzę po 3razy dziennie.Niby fajnie,ale czy to nie sugeruje początku zaostrzenia? Zwlaszcza,że zmniejszyłam jednocześnie dawkę AZY? Masakra. Bez hormonów wariuję (czuję się opuchnięta), z hormonami zaprzyjaźniam się na nowo z wc...I ciąąągle chce mi się spać. Czy któraś z Was miała podobną sytuację?

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 21 lut 2010, 22:08
autor: CzarnaMamba
ewkunia, ja jak bralam tabletki, to mialam zaparcia :P mysle, ze owe latanko zasponsorowalo Ci zmniejszenie AZY :/ Polecam wizyte u lekarza, najpierw gastrologa, moze zwiekszy dawke; wtedy tez zobaczysz czy cos sie zmieni ( oczywiscie dodatkowo sie zabezpieczaj ;) ) a jezeli to nie pomoze, to byc moze jest to wina tabletek anty; aczkolwiek pamietaj, ze do zwiekszenia ilosci wyproznien przyczynia sie stres, dieta i inne czynniki :)

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 08 lis 2010, 10:38
autor: Alishia
Od tygodnia biorę Jasminelle i póki co nie zauważyłam żadnych zmian w Crohnie.Mój ginekolog doskonale wie,że mam Crohna i nie raz sam mi proponował tabletki anty(ale miałam stałego partnera i nie chciałam się zabezpieczać).
Co prawda wszystko okej,ale boję się,że te hormony mogą coś tam podziałać na niekorzyść.Póki co ma też wyleczyć zapalenie jajnika,z którym się borykam już jakiś czas.

Re: antykoncepcja hormonalna a Crohn

: 08 lis 2010, 10:56
autor: malapkasia
ja brałam tabsy ze sterydami i nie było żadnych problemów:) więc nie nakręcaj się:)