Strona 1 z 5

Leki na CU a antykoncepcja

: 01 lip 2005, 10:33
autor: La_fleur
hej, mam pytanie do dziewczyn, czy b?d?c chore i przyjmuj?c leki na CU stosujecie jednocze?nie srodki antykoncepcyjne (hormonalne?). nie szkodzi wam to? nie ma ku temu przeciwwskazan, moze ktos wie? bede wdzieczna jesli ktos bedzie mogl sie podzielic taka informacja, chodzi mi zwlaszcza o osoby stosujace mesalazyne.
z gory dzieki
Basia

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 01 lip 2005, 12:19
autor: Estrella
Czesc, tez jestem chora na CU (od ok. 4 lat). Biore Mercilon (robie sobie czasami przerwy kilkumiesieczne) i nie widz? korelacji pomiedzy tabletkami i zaostrzeniami CU. Niby na opakowaniu jest napisane, zeby przy CU nie stosowac Mercilonu, ale moj lekarz nie mia? wi?kszych zastrzezen, wiec biore.

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 01 lip 2005, 12:41
autor: La_fleur
czesc Estrella
dzieki za odpowiedz, ja na moim harmonecie nie znalazlam zadnych przeciwwskazan, no ale wole na zimne dmuchac i poznac opinie innych
pozdrawiam

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 01 lip 2005, 16:19
autor: Anna
Niestety mój lekarz i ginekolog zgodnym chórem twierdz?, ?e przy CU nie mog? przyjmowa? ?adnych doustnych ?rodków antykoncepcyjnych.

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 01 lip 2005, 18:30
autor: mika
Na ka?dej ulotce pigu?ek mo?na przeczyta?, ?e biegunki s? przeciwwskazaniem do ich stosowania. W zwi?zku z tym moja pani ginekolog zaproponowa?a mi zastrzyk antykoncepcyjnylub plastry. Zdecydowa?am si? na zastrzyk, bo du?o ta?szy, ale..... chyba przerzuc? si? na plasterki, bo maja zdecydowanie mniej efektów ubocznych.

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 01 lip 2005, 22:15
autor: La_fleur
tak wiem, ze przy biegunkach caly efekt bierze w leb, tyle, ze biegunki juz nie mam. swoja droga to byl dopiero pierwszy atak, zobaczymy co sie bedzie dzialo pozniej. moze i ja zdecyduje sie na jakas inna metode. a tak w ogole ile kosztuje zastrzyk a ile plasterki?

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 01 lip 2005, 22:31
autor: Ela
Temat pigu?ek by? ju? poruszany na forum, ale nie mog? go znale??...
Natomiat ja nie s?ysza?am, ?eby leki na cu i pigu?ki k?óci?y si? ze sob?. Pyta?am lekarzy i nikt nigdy nie mia? nic przeciwko temu, ?ebym je bra?a. Mo?e ze wzgl?du na branie wielu leków trzeba kontrolowa? np. w?trob?, ale to i tak si? powinno okresowo robi? przy pigu?kach.

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 01 lip 2005, 22:50
autor: mika
Nasze choroby wi??? si? z upo?ledzonym wch?anianiem, wi?c to chyba dodatkowe ryzyko przy pigu?kach. Ja wol? nie eksperymentowa? ;)
Co do kosztów - plasterki - 56 z? na 3 tygodnie, zastrzyk - ok. 40 z? na 3 miesi?ce.

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 21 wrz 2005, 19:16
autor: Rose
zdania lekarzy chyba są podzielone.mój gatrolog i pani ginekolog odsyłali mnie do drugiego i oboje nie potrawili mi jasno odpowiedzieć.biore tabletki i nie mam żadnych skutków ubocznych.choć ostatnio zastanawiałam się nad plasterkami, z tym że to już troszke droższa sprawa.zastrzyków natomiast nie lubie :(

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 22 wrz 2005, 09:12
autor: inkaska
a jak dzialaja zastrzyki, co to za specyfiki???bo pierwszy raz sie spotykam z zastrzykami, tzn. n igdy nikt mi nie zaproponowal....

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 22 wrz 2005, 10:41
autor: mika
Zweryfikowałam swoja wiedzę na temat antykoncepcji u prof. Ostrowskiego. Otóż trwierdzi on, że każda forma jest do przyjęcia, pigułki również. Rezygnuję więc z zastrzyków, bo działaja bardzo radykalnie, u mnie całkowicie zlikwidowały miesiączkę.
Inkaska, tu masz linka, poczytaj sobie
http://www.federa.org.pl/?page=article&catid=21&lang=1

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 22 wrz 2005, 12:59
autor: zosia
ooo, naprawdę? nienawidzę okresu, bo czuję się przy tym źle z powodu brzucha - wzdęcia etc.. sama biorę tabletki, proponowano mi też plastry (pewniejsze, bo np. biegunki nie mają wpływu na ich działanie), ale jakoś nie mogłam się przekonać... za to zastrzyki brzmią ciekawie

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 28 wrz 2005, 20:53
autor: diabelek3030
Ja biorę logest już prawie rok i nie zauważyłam zadnych niepokojących zmian.Faktem jest,że zdania lekarzy są podzielone w tej kwestii.Moja pani doktor powiedziała,że najlepsze dla nas są tabletki z najnizszą zawartością estrogenów.

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 29 wrz 2005, 10:56
autor: cleo
Ja brała 2 lata cilest i było ok

Re: Leki na CU a antykoncepcja

: 07 paź 2005, 09:50
autor: mal(a)gocha
Ja mam CD, przez kilka lat brałam Cilest, chwilę Femodem (ale moje jelitka na niego źle reagowały), teraz zaczynam Novynette. Moja pani doktor (lekarz kliniczny) bardzo sceptycznie podchodzi do plastów powodują ponoć niedwracalne skutki. Uważa, że najlepsze są pigułki z małą zawartością hormonów. Oczywiście jeżeli biegunki nie są zbyt częste.
pozdrawiam
-gocha-