Nadwrazliwoś emocjonalna

metody zapobiegania ciąży a nieswoiste zapalenia jelit

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jacquelina
Początkujący ✽✽
Posty: 261
Rejestracja: 28 mar 2009, 22:48
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: Jacquelina » 20 cze 2009, 21:45

Od kilku miesięcy biorę tabletki "Novynette" i poza lekkim<i tymczasowym na szczęście> przytyciem nic mi innego nie dolega. Występuje jeden problem który się powtarza- zrobiłam sie nadwrażliwa emocjonalnie, często płacze i mam nastroje depresyjne. Miałyście podobne problemy? co radzicie?
leki:Salofalk 2*2/controloc/ azathiopiryne 1*2/
_______________________

Awatar użytkownika
CzarnaMamba
Doświadczony ❃
Posty: 1188
Rejestracja: 30 kwie 2009, 23:01
Choroba: nie ustalono
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Lubinek :)

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: CzarnaMamba » 20 cze 2009, 22:54

Jacquelina pisze:co radzicie?

Napewno zmiane tabletek na inne :) tak nie moze byc
Obrazek

exa
Doświadczony ❃
Posty: 1741
Rejestracja: 28 sie 2006, 19:13
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź/Piaseczno

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: exa » 21 cze 2009, 09:34

anecia170 pisze:zmiane tabletek na inne
dokładnie tak.....
choruję od 96 roku, diagnoza od 98, remisja: od 2004 z 3 miesięczną przerwą:) bez leków (nie polecane)

Awatar użytkownika
ewkunia
Doświadczony ❃
Posty: 1030
Rejestracja: 05 kwie 2008, 12:53
Choroba: niesklasyfikowane NZJ
województwo: pomorskie
Lokalizacja: z Nibylandii:)

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: ewkunia » 21 cze 2009, 11:07

Porozmawiaj z lekarzem o innych tabletach :) To dziwne,ale jakoś dół'naturalny' jest inny od tego wywołanego hormonami. :)
Ewkunia; biorę: nic; brałam :Asamax Imuran, Pentasę, Metronizadol, Encorton, Salofalk, Jucolon, wlewki z hydrokortyzonem,..., and many more ;p ważę 60kg/169cm, mam notorycznie stany podgorączkowe;/ Moje jelita źle znoszą mesalazynę.

Awatar użytkownika
Jacquelina
Początkujący ✽✽
Posty: 261
Rejestracja: 28 mar 2009, 22:48
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: Jacquelina » 21 cze 2009, 17:53

ewkunia, zgadzam się, trochę dziwny jest ten od hormonów, wrecz nienaturalny, prawda? płakać się chce z byle powodu, a najbardziej z tych głupich >.<


Przy zmianie tabletek należy zrobić miesiąc przerwy prawda?
leki:Salofalk 2*2/controloc/ azathiopiryne 1*2/
_______________________

Awatar użytkownika
ewkunia
Doświadczony ❃
Posty: 1030
Rejestracja: 05 kwie 2008, 12:53
Choroba: niesklasyfikowane NZJ
województwo: pomorskie
Lokalizacja: z Nibylandii:)

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: ewkunia » 21 cze 2009, 18:18

mi lekarz nie kazała,ale to moze zależeć od czegoś,więc wolę się nie wypowiadać :) dotychczas było tak, że brałam jedne tablety i od razy -po7dniach przerwy-te inne.
Ewkunia; biorę: nic; brałam :Asamax Imuran, Pentasę, Metronizadol, Encorton, Salofalk, Jucolon, wlewki z hydrokortyzonem,..., and many more ;p ważę 60kg/169cm, mam notorycznie stany podgorączkowe;/ Moje jelita źle znoszą mesalazynę.

Awatar użytkownika
CzarnaMamba
Doświadczony ❃
Posty: 1188
Rejestracja: 30 kwie 2009, 23:01
Choroba: nie ustalono
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Lubinek :)

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: CzarnaMamba » 21 cze 2009, 22:33

Jacquelina pisze:Przy zmianie tabletek należy zrobić miesiąc przerwy prawda?
Nie, bierzesz tabletke z nowego opakowania, np. dzis wzielas jeszcze stara tabletke (niedz) a jutro w poniedzialek bierzesz z nowych tabletek z poniedzialku. Czyli jadac w ciagu, bez przerwy
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacquelina
Początkujący ✽✽
Posty: 261
Rejestracja: 28 mar 2009, 22:48
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: Jacquelina » 21 cze 2009, 23:21

dzięki wam!
w lipcu postaram sie dostać do ginekologa :wink:
leki:Salofalk 2*2/controloc/ azathiopiryne 1*2/
_______________________

Awatar użytkownika
anulka089
Początkujący ✽✽
Posty: 275
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:16
Choroba: nie ustalono
województwo: śląskie
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: anulka089 » 22 cze 2009, 07:09

Jacquelina pisze:Przy zmianie tabletek należy zrobić miesiąc przerwy prawda?

zalezy na jakie zmieniasz tabletki , słabsze czy mocniejsze- sięgnij po ulotke i tam bedzie napisane

jesli zmieniasz z piguł o większej zawartości estrogenu na mniejsze to zasada jest taka :

- nie robisz przerwy
- bierzesz 1-szego dnia krwawienia

jeśli ze słabszych na mocniejsze :

-to nie robisz przerwy
- bierzesz 1 dnia krwawienia
- robisz 7-dniowa przerwę


poprawiłam cytowanie
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 08:53 przez anulka089, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CzarnaMamba
Doświadczony ❃
Posty: 1188
Rejestracja: 30 kwie 2009, 23:01
Choroba: nie ustalono
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Lubinek :)

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: CzarnaMamba » 22 cze 2009, 11:28

Oczywiscie zapomnialam dodac, ze ja zmienialam na mniejsza dawke hormonow, mysle ze w Twoim przypadku lekarz tez Ci zmniejszy, bo takie zmiany nastroju a wrecz typowo depresyjne sa oznaka za duzej ilosci hormonow, a tyjesz po nich lub masz inne dolegliwosci????

P.s. Polecam stronke do poczytania i porownania tabletek: http://www.agnieszka.com.pl/pigulki_ant ... ynette.php, ja biore Yasminelle (bralam Yasmin-tylam), maja zdecydowanie mniej progestagenu i mam jak na razie zero skutkow ubocznych :) ale wiesz, kazda z nas musi miec indywidualnie dobrane tabletki.


Aha i gdybys brala tak jak ja bez żadnej przerwy, to musisz sie dodatkowo zabezpieczyc!!!
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 12:30 przez CzarnaMamba, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
anulka089
Początkujący ✽✽
Posty: 275
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:16
Choroba: nie ustalono
województwo: śląskie
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: anulka089 » 22 cze 2009, 12:14


Awatar użytkownika
Jacquelina
Początkujący ✽✽
Posty: 261
Rejestracja: 28 mar 2009, 22:48
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: Jacquelina » 22 cze 2009, 14:47

też brałam yasmin, ale żle sie czułam, zmienili mi je na właśnie novynette, po ktorych w sumie przytyłam 1 kg (^^) i jedynym problemem sa te nastroje ;(
zastanawiam się czy yasminelle nie były by lepsze

ah, i przy wcześniejszej zmianie miałam przerwę ok 2 miesięcy<cykl mi sie całkowicie roztroił, trwał ponad 60 dni>, czy przy takiej zmianie "bez przerwy" mogą wystąpić jakies komplikacje?
leki:Salofalk 2*2/controloc/ azathiopiryne 1*2/
_______________________

Awatar użytkownika
anulka089
Początkujący ✽✽
Posty: 275
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:16
Choroba: nie ustalono
województwo: śląskie
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: anulka089 » 22 cze 2009, 20:03

ale 1 kg to nie jest kaplica, kg w jedna czy drugą str nawet nie widac.nie masz sie czym przejmować.Kiedy sie ważyłaś przed okresem wiadomo ze przed jest sie cięższym (ja czuje sie pełniejsza przed okresem , ale jak dostane to z dnia na dzien czuje ze wszystko leci ..)
moim zdaniem skoro żle sie czulas po Yasmin to lepiej sie nie bedziesz czuć po Yasminelle , naprawde takie zle są dla Ciebie te Novynette? hmmm.. może spróbuj Kontracept na te nastroje -mają niskie dawki może akurat będa dobre(nie jestem lekarzem i nieiwem jakie będą dobre)


chodzi ći nie robić przerwy przy zmienianiu tabl?- nie powinno być komplikacji .Nie robi sie przerwy jak sie zmienia tabletki do tego 2 miesieczniej , jeśli nawet to minimum 3 miesiąze badz do czasu gdzy Ci sie okres wyreguluje -3 cykle miesiączkowe.Tak to sobie możesz narobić dopeiro komplikacje

jak coś to pytaj jescze

Awatar użytkownika
CzarnaMamba
Doświadczony ❃
Posty: 1188
Rejestracja: 30 kwie 2009, 23:01
Choroba: nie ustalono
województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Lubinek :)

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: CzarnaMamba » 22 cze 2009, 22:34

anulka089 pisze:moim zdaniem skoro żle sie czulas po Yasmin to lepiej sie nie bedziesz czuć po Yasminelle
I tutaj sie nie zgodze, ja bynajmniej po Yasmin mialam masakre, a po Yasminelle zero komplikacji, nawet z wagi spadam. Ginekolog powiedzial, ze jak sie w szybkim tempie tyje, to nawet ten 1 kg jest wskazaniem, by zmienic tabletki. Duzo tez robi tryb zycia, to co jemy i czy duzo sie ruszamy :)
Jacquelina pisze:czy przy takiej zmianie "bez przerwy" mogą wystąpić jakies komplikacje?
Nie powinny, musisz uwazac jedynie i sie dodatkowo zabezpieczac, bo mozesz nie byc chroniona w 100% :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
anulka089
Początkujący ✽✽
Posty: 275
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:16
Choroba: nie ustalono
województwo: śląskie
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

Post autor: anulka089 » 23 cze 2009, 06:59

jak zmienisz tabl na nowe to dla bezpieczeństwa możesz sie zabezpieczać tez prezerwatywa, i tak jak bierzesz tabl to nie ma jajeczkowania -tylko muszisz brac o jednej godz i jak bierzesz jakeis leki to sprawdz czy nie obiżaja skuteczności antykoncepcji i tyle :wink:

ja mam plastry ,na początku bolałą nie glowa co dzien wieczorem o tej samej godz i tak prze chyba 2-3 cykle potem juz było dobrze :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Antykoncepcja”