Strona 1 z 2

Nadwrazliwoś emocjonalna

: 20 cze 2009, 21:45
autor: Jacquelina
Od kilku miesięcy biorę tabletki "Novynette" i poza lekkim<i tymczasowym na szczęście> przytyciem nic mi innego nie dolega. Występuje jeden problem który się powtarza- zrobiłam sie nadwrażliwa emocjonalnie, często płacze i mam nastroje depresyjne. Miałyście podobne problemy? co radzicie?

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 20 cze 2009, 22:54
autor: CzarnaMamba
Jacquelina pisze:co radzicie?

Napewno zmiane tabletek na inne :) tak nie moze byc

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 21 cze 2009, 09:34
autor: exa
anecia170 pisze:zmiane tabletek na inne
dokładnie tak.....

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 21 cze 2009, 11:07
autor: ewkunia
Porozmawiaj z lekarzem o innych tabletach :) To dziwne,ale jakoś dół'naturalny' jest inny od tego wywołanego hormonami. :)

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 21 cze 2009, 17:53
autor: Jacquelina
ewkunia, zgadzam się, trochę dziwny jest ten od hormonów, wrecz nienaturalny, prawda? płakać się chce z byle powodu, a najbardziej z tych głupich >.<


Przy zmianie tabletek należy zrobić miesiąc przerwy prawda?

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 21 cze 2009, 18:18
autor: ewkunia
mi lekarz nie kazała,ale to moze zależeć od czegoś,więc wolę się nie wypowiadać :) dotychczas było tak, że brałam jedne tablety i od razy -po7dniach przerwy-te inne.

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 21 cze 2009, 22:33
autor: CzarnaMamba
Jacquelina pisze:Przy zmianie tabletek należy zrobić miesiąc przerwy prawda?
Nie, bierzesz tabletke z nowego opakowania, np. dzis wzielas jeszcze stara tabletke (niedz) a jutro w poniedzialek bierzesz z nowych tabletek z poniedzialku. Czyli jadac w ciagu, bez przerwy

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 21 cze 2009, 23:21
autor: Jacquelina
dzięki wam!
w lipcu postaram sie dostać do ginekologa :wink:

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 22 cze 2009, 07:09
autor: anulka089
Jacquelina pisze:Przy zmianie tabletek należy zrobić miesiąc przerwy prawda?

zalezy na jakie zmieniasz tabletki , słabsze czy mocniejsze- sięgnij po ulotke i tam bedzie napisane

jesli zmieniasz z piguł o większej zawartości estrogenu na mniejsze to zasada jest taka :

- nie robisz przerwy
- bierzesz 1-szego dnia krwawienia

jeśli ze słabszych na mocniejsze :

-to nie robisz przerwy
- bierzesz 1 dnia krwawienia
- robisz 7-dniowa przerwę


poprawiłam cytowanie

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 22 cze 2009, 11:28
autor: CzarnaMamba
Oczywiscie zapomnialam dodac, ze ja zmienialam na mniejsza dawke hormonow, mysle ze w Twoim przypadku lekarz tez Ci zmniejszy, bo takie zmiany nastroju a wrecz typowo depresyjne sa oznaka za duzej ilosci hormonow, a tyjesz po nich lub masz inne dolegliwosci????

P.s. Polecam stronke do poczytania i porownania tabletek: http://www.agnieszka.com.pl/pigulki_ant ... ynette.php, ja biore Yasminelle (bralam Yasmin-tylam), maja zdecydowanie mniej progestagenu i mam jak na razie zero skutkow ubocznych :) ale wiesz, kazda z nas musi miec indywidualnie dobrane tabletki.


Aha i gdybys brala tak jak ja bez żadnej przerwy, to musisz sie dodatkowo zabezpieczyc!!!

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 22 cze 2009, 12:14
autor: anulka089

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 22 cze 2009, 14:47
autor: Jacquelina
też brałam yasmin, ale żle sie czułam, zmienili mi je na właśnie novynette, po ktorych w sumie przytyłam 1 kg (^^) i jedynym problemem sa te nastroje ;(
zastanawiam się czy yasminelle nie były by lepsze

ah, i przy wcześniejszej zmianie miałam przerwę ok 2 miesięcy<cykl mi sie całkowicie roztroił, trwał ponad 60 dni>, czy przy takiej zmianie "bez przerwy" mogą wystąpić jakies komplikacje?

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 22 cze 2009, 20:03
autor: anulka089
ale 1 kg to nie jest kaplica, kg w jedna czy drugą str nawet nie widac.nie masz sie czym przejmować.Kiedy sie ważyłaś przed okresem wiadomo ze przed jest sie cięższym (ja czuje sie pełniejsza przed okresem , ale jak dostane to z dnia na dzien czuje ze wszystko leci ..)
moim zdaniem skoro żle sie czulas po Yasmin to lepiej sie nie bedziesz czuć po Yasminelle , naprawde takie zle są dla Ciebie te Novynette? hmmm.. może spróbuj Kontracept na te nastroje -mają niskie dawki może akurat będa dobre(nie jestem lekarzem i nieiwem jakie będą dobre)


chodzi ći nie robić przerwy przy zmienianiu tabl?- nie powinno być komplikacji .Nie robi sie przerwy jak sie zmienia tabletki do tego 2 miesieczniej , jeśli nawet to minimum 3 miesiąze badz do czasu gdzy Ci sie okres wyreguluje -3 cykle miesiączkowe.Tak to sobie możesz narobić dopeiro komplikacje

jak coś to pytaj jescze

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 22 cze 2009, 22:34
autor: CzarnaMamba
anulka089 pisze:moim zdaniem skoro żle sie czulas po Yasmin to lepiej sie nie bedziesz czuć po Yasminelle
I tutaj sie nie zgodze, ja bynajmniej po Yasmin mialam masakre, a po Yasminelle zero komplikacji, nawet z wagi spadam. Ginekolog powiedzial, ze jak sie w szybkim tempie tyje, to nawet ten 1 kg jest wskazaniem, by zmienic tabletki. Duzo tez robi tryb zycia, to co jemy i czy duzo sie ruszamy :)
Jacquelina pisze:czy przy takiej zmianie "bez przerwy" mogą wystąpić jakies komplikacje?
Nie powinny, musisz uwazac jedynie i sie dodatkowo zabezpieczac, bo mozesz nie byc chroniona w 100% :wink:

Re: Nadwrazliwoś emocjonalna

: 23 cze 2009, 06:59
autor: anulka089
jak zmienisz tabl na nowe to dla bezpieczeństwa możesz sie zabezpieczać tez prezerwatywa, i tak jak bierzesz tabl to nie ma jajeczkowania -tylko muszisz brac o jednej godz i jak bierzesz jakeis leki to sprawdz czy nie obiżaja skuteczności antykoncepcji i tyle :wink:

ja mam plastry ,na początku bolałą nie glowa co dzien wieczorem o tej samej godz i tak prze chyba 2-3 cykle potem juz było dobrze :)