Strona 1 z 1

Watroba

: 29 gru 2014, 19:11
autor: sylwia78
Jutro mam jechać na podanie kolejnej dawki biologii,ale Aspat i Alat mam wysoki.Czy miał ktoś w trakcie biologii wysokie wyniki wątrobowe?Zawsze miałam ok.Dodam,ze nic mnie nie boli.Co to może być?Czy podadzą mi biologię?

Re: Watroba

: 29 gru 2014, 19:46
autor: kaskaaa1502
ja tak miałam. po pierwszej dawce. jadac na drugą dawkę zastanawialam sie czy pokazac lakarzom wyniki, bo nie chcialam zostac w szpitalu. ale pokazalam dla wlasnego dobra i spokoju. z pobytu jednodniowego zrobil sie tygodniowy. dostawalam Hepa-Merz w kroplowce i wyniki sie poprawily (wrocily do normy). druga dawke dostalam z opoznieniem, 3 dni po dawce kontrolnie AST i ALT. wszystko bylo w normie, wiec to nie lek biologiczny byl winny. dodatkowo zlecono mi mase badan pod katem chorob watroby, ale nic nie wykazały. pani dr stwierdzila, ze najprawdopodobniej winne były tabletki antykoncepcyjne (zmienilam na plastry) i leki przeciwbolowe. teraz dla wlasnego spokoju AST i ALT robie co 2-3 tyg i jest ok.

Re: Watroba

: 29 gru 2014, 20:34
autor: sylwia78
A jakie miałaś wyniki Alat i Aspat

Re: Watroba

: 29 gru 2014, 20:40
autor: kaskaaa1502
ALT 402, AST niestety nie pamietam w tej chwili ale cos kolo 100 chyba

Re: Watroba

: 29 gru 2014, 20:51
autor: Mamcia
A jakie masz TY, bo wysoki - nie znaczy nic poza tym, że ponad normę. Może być 45, 400 i jeszcze więcej. Jutro lekarze podejmą decyzję na podstawie całokształtu badań, a może powtórzą oznaczenia.

Re: Watroba

: 29 gru 2014, 21:16
autor: sylwia78
Mamciu jesteś kochana zawsze mi odpiszesz.
U mnie Alat-99, Aspat-66

Re: Watroba

: 29 gru 2014, 21:25
autor: Mamcia
Wyniki są podwyższone i wskaźnik Ritisa czyli stosunku AspAT do AlAT wynosi 0,7.co wskazuje na jakieś zmiany w miąższu wątroby.Ale w takiej sytuacji jeden wynik to nie wynik i na pewno badania ci powtórzą i miejmy nadzieję będzie OK.

Re: Watroba

: 14 cze 2016, 07:57
autor: marcin820201
Hej, mam pytanie:

Aktualnie mam ból w prawym podżebrzu, ten ból największy jest rano - po posiłkach jakby łagodnieje. Ogolnie nad ranem mnie boli najbardziej. Był okres ze poprawiało mi sie po roznych rzeczach ale ogolnie ostatnio po kwasie lafa liponowym 600mg. Od jakiegos czasu do bolu doszlo takie 'lamanie w kosciach' ale inne niz przy artropatii seronegatywnej- reumatolog powiedzial ze nie mam zadnego zapalenia. Lamanie w kosciach nasila sie w wieczor i w nocy w dzien jest mniejsze- lamie w kostkach kolanach o nadgarstkach- reszta stawowo ok. Zauwazylem tez ze z rana jestem odgiety w lewa strone- boli prawe podrzebrze. tak jakby tułuow odciagal sie od tego bulu i proba korekty pozycji daje bol i dyskomfort- w ciagu dnia to mija. Jak podniozslem narzeczona jakis czas temu zabolalo tak ostro bardziej wlasnie w tym miejscu co z rana. Przez jakis rok bralem okolo 9 mg wit A co daje 30000IU. Przestraszylem sie bo gastrolog z msw powiedziala ze to moze byc uszkodzenie polekowe wlasnie od wit A. ALe nie wie tego jeszcze. Zlecila mi badania USG i kalprotektyne termin mam na lipiec. Moja narzeczona mowila mi ze jak bralem duze dawki c (ok 25 gram) przy przeziebieniach to zdzalo mi sie zzolknac lekko. Ten bol pojawil sie w listopadzie po takiej wlasnie terapi wit c i duzej klotni z narzeczona. Obudzil mnie nad ranem. Od tamtej pory znikal i wracal ostatnia poprawa bylo po kwasie alfa liponowym w styczniu. Teraz od marca nawrot i doszlo lamanie w kosciach ktorego wczesniej nie bylo. Robilem badania crp ob - wszystkow normie, morfologia krwi w normie, brak wirusow B i C, ALT w normie, bilirubina w normie, amylaza lipaza w normie. Poradzcie cos. Terminy do lekarzy odlegle a stawy spac nie daja.

Re: Watroba

: 14 cze 2016, 12:50
autor: Jacekx
marcin820201 a enzymy Aspat i Alat w normie ?


Po drugie kłopoty z wątrobą to - objawy kłopotów z wątrobą

a) żółtaczka (zażółcenie skóry lub białek oczu)
b) świąd skóry
c) ciemny mocz
d) jasne/blade stolce
e) nudności
f) wymioty
g) biegunka
h) zmniejszenie apetytu
i) redukcja masy ciała
j) ogólne złe samopoczucie
k) gorączka
l) uczucie zmęczenia
m) wzdęcie brzucha, obrzęk w kostkach
n) ból brzucha u góry po prawej stronie
o) niedokrwistość, wymioty krwawe lub wydalanie czarnych stolców (co oznacza obecność w nich zmienionej krwi)
p) skłonność do tworzenia się siniaków lub nadmiernych krwawień
r) zmiany stanu psychicznego – zmiany snu (budzenie się w nocy), splątanie, senność, drażliwość
s) depresja, która niekoniecznie wiąże się wydarzeniami w życiu pacjenta
t) zwiększone stężenie bilirubiny.
u) enzymy wątrobowe Aspat i Alat - podwyższone

Z tego co piszesz wynika, że masz objawy a) i n) czy to wystarczy by tak mocno się przejmować.
Coś się fakt może dziać z wątrobą.
Z tym , że zażółcenie może być też wynikiem za dużej ilości karotenu w pokarmach - miałem tak przy nadużyciu soku z marchwi ale przy ilości 1-2 kartonów dziennie.

Lecz jeśli Cię niepokoi stan wątroby to najlepiej do Rodzinnego lekarza a na forum szukać odpowiedzi...?


My oprócz chyba ranki nie jesteśmy lekarzami myślę, że rodzinny lekarz ( internista) powinien z diagnozą kłopotów z wątrobą sobie poradzić.
Sorry ale nie lecz się sam... bo nawet np. witaminy mogą w nadmiarze szkodzić a ten kwas liponowy sam czy lekarz Ci przepisał...

Re: Watroba

: 14 cze 2016, 19:10
autor: Anette28
marcin820201 pisze:Moja narzeczona mowila mi ze jak bralem duze dawki c (ok 25 gram) przy przeziebieniach to zdzalo mi sie zzolknac lekko.
Witaminy c nie idzie przedawkować ponieważ jest bardzo szybko usuwana z organizmu.

Najlepiej będzie jak zgłosisz się do rodzinnego :roll:

Re: Watroba

: 14 cze 2016, 21:44
autor: Mamcia
Jak się zje w nadmiarze cokolwiek to może zaszkodzić. 25 gram witaminy C to jest 250 tabletek 100 miligramowych (tych najmniejszych), 50 tych po 500 mg. Mam pytanie kto jest to w stanie połknąć?
Może lepiej by było, aby leczyli cię lekarze, a nie ty sam.

Re: Watroba

: 16 cze 2016, 21:31
autor: michal_mg
Mamcia, jeśli jesteś w stanie zjeść 25g witaminy C uważając że przedawkujesz to sorry, Sraczki dostaniesz tak jak po wypiciu za dużej ilości oleju. Organizm sam stoi na straży aby drogą pokarmową nie dostała się zbyt duża jej ilość. Szkoda, że nie mamy takiego mechanizmu odnośnie cukru którym nas pasą i obecny jest wszędzie - od smakowych wód mineralnych, po kiełbasy i bezalkoholową nalewkę ziół szwedzkich Bittnera - w której to goryczka odgrywa znaczącą rolę, a złamana jest przez dodanie syropu glukozowo-fruktozowego.
Dodam tylko, że próbując zjeść taką ilość witaminy C w tabletkach zatrujesz się od samych dodatków, które do tabletek dodają.

do tego jak ktoś pisze, że się zrobił żółty od witaminy C.... czy ona ma w ogóle kolor?

Bardzo proszę o używanie argumentów, obrażanie jest tutaj nie na miejscu.

Re: Watroba

: 17 cze 2016, 19:32
autor: Mamcia
Mamcia, jeśli jesteś w stanie zjeść 25g witaminy C uważając że przedawkujesz to sorry, ale chyba pleciesz bzdury.
Powyższe zdanie nie ma sensu. Proszę o czytanie ze zrozumieniem i nieobrażanie. Jeśli po czymś pojawia się biegunka to może to być objaw przedawkowania. Przejedzenie się to też objaw przedawkowania.

Re: Watroba

: 17 cze 2016, 20:33
autor: deth
Czasem, to sie i organizm nie obroni przed tresciami z ... glowy :facepalm:

Re: Watroba

: 18 cze 2016, 02:05
autor: michal_mg
Zatrucie jest wynikiem reakcji organizmu na zbyt dużą dawką substancji którą wchłonął - to jest przedawkowanie.
A na zbyt dużą dawke wit C (jak i oleju-tłuszczu) organizm broni się przed jej wchłonięciem. Skoro organizm ma mechanizm obronny przed przedawkowaniem to jak można mówić o przedawkowaniu? -