Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
alate
Moderator
Posty: 860
Rejestracja: 23 wrz 2014, 18:28
Choroba: CD
województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Starachowice

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: alate » 15 maja 2015, 15:02

dostałam Furosemid, działa
w ulotce przeczytałam jednak, że najlepiej jak się odwadnia w tempie ok. 1 kg dziennie
ważyłam się tuż przed wizytą, ważyłam ponad 57,5 kg :!:(normalna waga 52)
teraz po jednej dobie i w sumie tylko 2 dawkach już tylko 55
nie za szybko?
ograniczam picie wg wskazówek pani doktor, a i tak siusiam jak najęta, nawet co pół godziny
Crohn ? Z tym da się żyć !

Awatar użytkownika
angelika0103
Początkujący ✽✽
Posty: 178
Rejestracja: 04 sie 2011, 19:53
Choroba: CD
województwo: opolskie
miasto: Prudnik
Lokalizacja: Wielowieś

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: angelika0103 » 15 maja 2015, 18:21

Witam, Ja też jestem od 3 dni na Furisemid, ale zrobiłam badania w kierunku nerek. Czekam na wyniki. Najbardziej obrzęk mam stóp tzn podbicie i sa nie równe A pani?? Alate

Awatar użytkownika
alate
Moderator
Posty: 860
Rejestracja: 23 wrz 2014, 18:28
Choroba: CD
województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Starachowice

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: alate » 17 maja 2015, 17:09

ja właściwie już się obrzęków pozbyłam, choć biorę jeszcze Furosemid
działa, oj działa :mrgreen:
obrzęknięte miałam całe nogi, właściwie to od pasa w dół napuchłam
Crohn ? Z tym da się żyć !

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7752
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: obyty.z.cu » 17 maja 2015, 18:28

alate pisze:dostałam Furosemid, działa
ja tylko uczulił bym na to,że tu następuje duże wydalanie potasu,sodu .
Warto to badać,ja suplementuje,brak potasu to pewne skurcze.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
alate
Moderator
Posty: 860
Rejestracja: 23 wrz 2014, 18:28
Choroba: CD
województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Starachowice

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: alate » 18 maja 2015, 10:07

tak jest obyty.z.cu,
ja jednocześnie przyjmuję Katelin, a jutro robię kontrolny jonogram
Crohn ? Z tym da się żyć !

sister
Debiutant ✽
Posty: 2
Rejestracja: 09 lip 2015, 22:50
Choroba: osoba zainteresowana
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: sister » 09 lip 2015, 23:01

hej, jestem tu nowa, mam pytanie, po jakim czasie schodzi opuchlizma powstala z powodu sterydow? moj brat ma okrąglutką twarzyczkę, pomimo, że zaczął schodzić z encortonu... :(
sisterINfear

Awatar użytkownika
leila
Doświadczony ❃
Posty: 1215
Rejestracja: 18 mar 2008, 18:24
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: ....

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: leila » 12 lip 2015, 14:09

chciałam zapytac czy jest jakis steryd mozecie podac nazwe po którym nie puchnie tak twarz?mozna jakis kupic w Polsce lub zagranica?
staram sie o prace lepsza ale z taka twarza to ciezko :smutny:
obyty specjalisto pomóz :roll:
protokół immunologiczny,5 praw natury ,dieta antyhistaminowa i przeciw grzybiczna :roll:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7752
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: obyty.z.cu » 12 lip 2015, 14:49

leila pisze:obyty specjalisto pomóz
hm..aleś mnie wyrwała :oops:
cóż,na metypredzie miałem umiarkowane "przyrosty" i działał.
Ale jak wiesz,dużo tu "osobniczej" zależności.
Pomagał mi też lek moczopędny,ja akurat na receptę od urologa miałem Tialorid mite,bo wiadomo,gdzie sterydy,tam zatrzymywanie wody w organizmie.
Trzeba jednak wtedy kontrolować potas,magnez czy sód i wapń.
Wg moich gastro metypred jest "czyściejszy" niż encorton.
Przy encortonie była duża opuchlizna,przy metypredzie mało i to przy wielkich dawkach .
No i jedzenie było bez "wilczego apetytu".

O innych sterydach to wolę nie pisać,bo to jednak powinien lekarz przepisywać.
http://bazalekow.mp.pl/leki/item.html?item_id=45444
http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=2135
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7752
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: obyty.z.cu » 12 lip 2015, 14:52

sister pisze:mam pytanie, po jakim czasie schodzi opuchlizma powstala z powodu sterydow?
to nie takie proste,różnie to jest,ale po odstawieniu sterydow,po 3,4 tygodniach widać schodzenie opuchlizny.
Problemem sterydów jest też "wilczy apetyt",a ten to już powoduje trwałe :wink: zwiększenie oponki na brzuchu i nie tylko.
Trzeba uważać ,no chyba że zależy nam na "przytyciu".
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

Awatar użytkownika
patkaas
Koordynator
Posty: 1466
Rejestracja: 10 lis 2014, 17:31
Choroba: CU
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: patkaas » 12 lip 2015, 14:58

leila, na polskim rynku pojawił się niedawno dla CU w końcu Cortiment, czyli steryd działający miejscowo(budesonid). Coś jak Entocort w CD, tylko ten działa w całym jelicie grubym. Skutki podobno są znacznie łagodniejsze niż przy ogólnych sterydach, a niektórzy twierdzą, że praktycznie ich brak. Jego największą wadą jest cena, bo opakowanie kosztuje ok. 500 zł. Do poczytania i pytania więcej tu: http://crohn.home.pl/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0
Ogólnopolska Akcja Podnoszenia Wiary w Jednostkę

Oddział Podkarpacki zaprasza na grupę wsparcia Brygada-J w każdy ostatni wtorek miesiąca w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim nr 2 w Rzeszowie

Awatar użytkownika
leila
Doświadczony ❃
Posty: 1215
Rejestracja: 18 mar 2008, 18:24
Choroba: CU
województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: ....

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: leila » 12 lip 2015, 19:26

a w tym opakowaniu za 500 zl to ile jest tabletek?ta opuchlizna to utrudnia zycie
jak teraz dostac prace lepsza z tym wygladem i znalesc na zwiazek :smutny:
czytałam w necie u mnie juz chyba ten zespól cushinga jest
protokół immunologiczny,5 praw natury ,dieta antyhistaminowa i przeciw grzybiczna :roll:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
patkaas
Koordynator
Posty: 1466
Rejestracja: 10 lis 2014, 17:31
Choroba: CU
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

Post autor: patkaas » 12 lip 2015, 20:13

leila pisze:a w tym opakowaniu za 500 zl to ile jest tabletek?
to pytanie zadaj w tamtym wątku. Ja nie korzystałam, więc nie wiem.
Ogólnopolska Akcja Podnoszenia Wiary w Jednostkę

Oddział Podkarpacki zaprasza na grupę wsparcia Brygada-J w każdy ostatni wtorek miesiąca w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim nr 2 w Rzeszowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”