Strona 1 z 2

Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 01 cze 2014, 23:32
autor: joko25
Hejka
od roku z powodu ostrego zaostrzenia choroby biorę bez przerwy metypred. Zaczęłam od dawki 64mg, powoli zmniejszalam, a z powodu nawrotu objawow w sierpniu 2013 musialam znow zwiększyc na 32mg, w grudniu doszlam do 4mg i od lutego znow na 24mg, gdyż objawy wrocily. Teraz od prawie miesiaca bioe 4mg. Narazie z jelitami mam względny spokoj< ale męczą mnie obrzęki calego ciała, mimo iż powinny one się zmniejszac. codziennie mam nogi jak balony, sztywne jak kołki, obolałe, wydęty brzuch, napuchniętą twarz. Rano obrzek jest mniejszy, ale potem w miare uplywu dnia zwieksza się. Czy cos jest nie tak? zawsze jak bylam juz na 4mg (a biore sterydy z malymi przerwami od 8 lat) obrzeki zanikały, a teraz się zwiększają. czy cos moze dziac się z nerkami albo korą nadnerczy? jakie badania powinnam zrobic zeby sprawdzic czy wszystko jest ok?

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 02 cze 2014, 12:18
autor: Mamcia
Powinnaś zrobić pełen panel nekowy i wątrobę, nie wsponinając o glukozie i morfologii.
Czy bierzesz też leki immunosupresyjne? Czy nikt nie proponował ci biologii?? Przypomnij, bo masz dużo postów.

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 02 cze 2014, 21:36
autor: joko25
Tak, biore imuran w dawce 150mg, w 2008 roku bralam remicade I humire, ale bez efektow. Bralam tez udzial w programie lekowym w zeszlym roku, ale wylaczono mnie z badania ze wzgledu na ostre zaostrzenie. Zrobie te badania, bo okropnie mecza mnie te obrzeki, czuje sie jak slon:(

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 10 wrz 2014, 08:06
autor: magda281
Ja od 20 lipca nie biorę wcale sterydu już a rosnę nadal w oczach -wszystko mi puchnie -jedyna nieprawidłowość z krwi to ferrytyna,-kreatynina,bilirubina,glukoza,ALT,tsh jest w porządku.Nie wiem co to może być.

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 10 wrz 2014, 20:44
autor: Mamcia
Magda, a nereczki?? Możę jesz coś co wiąże wodę. Może np więcej soli?? A puchniesz cala czy wybiorczo??

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 10 wrz 2014, 22:50
autor: magda281
no cała -byłam dziś u lekarza 1 kontaktu i stawia na tarczycę,nadnercza lub przysadkę-dziś odebrałam po wizycie u lekarza FT4 I JEST ok na moje oko jeszcze czekam na przeciwciała

[ Dodano: 10-09-2014 ]
aha -kreatynina jest ok i mocz też czekam jeszcze na posiew.

[ Dodano: 10-09-2014 ]
p-ciała p/peroksydazie tarczycowej 148,8 norma>34
p-ciała p/tyreoglobulinie 436.3<115

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 10 wrz 2014, 23:39
autor: Maatylda
magda281 pisze:p-ciała p/peroksydazie tarczycowej 148,8 norma>34
p-ciała p/tyreoglobulinie 436.3<115
czyli autoimmunologiczna choroba tarczycy- Hashimoto. stąd też problem z ferrytyną.

Hashimoto często idzie w parze z celiakią (gluten ma podobną budowę do komórek tarczycy). Ale nawet jeśli celiakia nie zostanie potwierdzona zaleca się przy Hashimoto dietę bezglutenową- istnieje duża szansa, że przeciwciała spadną.

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 11 wrz 2014, 07:13
autor: magda281
No to że mam autoimunologiczne zapalenie to wiem od dawna ale wyniki są dużo wyższe niż kiedykolwiek

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 11 wrz 2014, 15:06
autor: Maatylda
magda281, a to przepraszam, nie wiedziałam :)

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 11 wrz 2014, 19:49
autor: Mamcia
Ale to nie są wyniki bardzo złe. Te złe idą w tysiące. Szczególnie, że ft4 jest OK. Natomiast wzrost może śiwdczyć o jakimś nasileniu procesu autoimmunizacyjnego.

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 11 wrz 2014, 20:23
autor: magda281
Byłam dziś u endokrynologa -jeszcze mam zrobić usg i niestety dojdą leki :/ FT4 JEST OK ale tsh już nie.

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 12 maja 2015, 17:25
autor: alate
odnawiam temat, bo u mnie teraz jest ten problem
od września do 23 kwietnia brałam non stop Entocort , ostatni miesiąc tylko 3 mg
teraz nie biore absolutnie nic, tylko magnez(MagneUp! - cytrynian magnezu z wit.B1+B6)
jestem w trakcie leczenia Inflektrą(II dawka podana w piątek)
już w czwartek wieczorem zauważyłam nieznaczny obrzęk nóg w okolicy kostek
w tej chwili już całe nogi są jak balony wypełnione wodą, mam wrażanie, że skóra zaraz mi pęknie
na wadze ok.3 kg więcej
czekam na okres, ale się nie pojawia :smutny: (3 maja!), soli używam tyle co zwykle, piję sporo, ale wydalam normalnie
co to może być???? reakcja organizmu na brak sterydu ???

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 12 maja 2015, 21:14
autor: Mamcia
A czy ten obrzęk zgłosiłaś przed podaniem leku w piątek?? Ja bym zadzwoniła do kliniki i opowiedziała co się dzieje. według mnie nie ma to związku z budesonidem.

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 13 maja 2015, 13:33
autor: alate
tak, jasne, że powiedziałam. Ale wiesz, na oddziale byłam wcześnie rano, a rano te obrzęki nie są takie straszne. Toteż lekarz, który mnie standardowo badał, nie zajął się nimi szczególnie.
Dzwoniłam do p.Ordynator, bo w piątek jej niestety nie było, mam u niej wizytę jutro, zobaczymy co powie. Ona "obstawia" powiązania ginekologiczne, ze względu na ten opóźniający się okres.
Miałam już takie epizody, ostatnio w marcu, też tak napuchłam i to było też przed okresem, brałam wtedy Budesonid 6 mg

Re: Coraz większe obrzęki przy malej dawce sterydu

: 13 maja 2015, 15:09
autor: Mamcia
To może mieć związek z cyklem hormonalnym. Dobrze, że wizyta tuż tuż.