Strona 1 z 1

Problemy ze snem dlugo po odstawieniu sterydów

: 15 paź 2015, 19:22
autor: artur11
Witam, moje problemy ze snem ciągną się od 2 lat. Od 3 lat bralem na stałe 10 mg encortonu. Przez pierwszy rok problemy ze snem były małe - budzilem się koło 8 ciągle, ale spalem zawsze te 8h, czyli tyle co przed sterydoterapią. Ostatnie dwa lata budzilem sie koło 6, nie zaleznie o ktorej szedlem spac, ogolnie spalem średnio 6h. Teraz od jakichs 3 miesięcy nie biore sterydow, (lub bralem w dawce 5mg krotko), a moje problemy ze snem (i okrągła twarz) zostały. Teraz bywa nawet gorzej bo budze sie w nocy pare razy i czasem wstaje już o 4 czy 5. Z zasypianiem nigdy nie mialem problemu. Zaczałem sie zastanawiać czy sterydy mogły cos uszkodzić na stałe jesli chodzi o przysadke mozgowa czy wydzielanie hormonow. Nawet nie wiem z jakim lekarzem rozmawiać, bo gastrolodzy nie chcą słuchać o problemach ze snem bo mam duzo gorsze problemy zdrowotne....ale bez normalnego spania ciezko normalnie funkcjonować.

Podobny temat istnieje wystarczy skorzystać z opcji szukaj: http://crohn.home.pl/forum/viewtopic.ph ... hlight=sen

Re: Problemy ze snem dlugo po odstawieniu sterydów

: 15 paź 2015, 21:21
autor: Agness
Witaj, nie znam się na ubocznych skutkach zażywania sterydów, ale wydaje mi się, że warto zadbać o to żeby sen trwał przynajmniej 8 godzin ( również ze względu na jelitko). Może warto zastanowić się czy to nie kwestia stresu i zadziałać w tym kierunku.