zaćma od sterydów

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
tommy
Początkujący ✽✽
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2006, 09:54
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock

zaćma od sterydów

Post autor: tommy » 02 maja 2008, 10:33

Od 10 lat biorę z przerwami sterydy na CU, ostatnio pogorszył mi8 się wzrok i okulista stwioerdził u mnie początki zaćmy spowodowanej przez sterydy
jednocześnie stwierdził ,że w przypadku odstawienia w/w leków jest szansa na odwrót choroby oczu
czy ktoś z Was miał taką sytuację i czy faktycznie jest to odwracalna choroba :?:
pozdrawiam

Awatar użytkownika
tommy
Początkujący ✽✽
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2006, 09:54
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock

Re: zaćma od sterydów

Post autor: tommy » 02 maja 2008, 10:51

Ja wiem ,że od sterydów - nawet ma swoją nazwę : zaćma toksyczna ale nigdzie się nie doczytałem , że może się sam wzrok naprawić tylko wszędzie piszą o "krojeniu" :cry:

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zaćma od sterydów

Post autor: Mamcia » 02 maja 2008, 18:10

To niestety typowe powikłanie posterydowe. Może pojawić się nawet u osób nadużywających sterydów wziewnych, bądź maści. Dlatego kortykosteroidy powinny być stosowane tak krótko jak to możliwe, w celu wprowadznia w remisję. Czy jesteś na lekach immunosupresyjnych?
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
tommy
Początkujący ✽✽
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2006, 09:54
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock

Re: zaćma od sterydów

Post autor: tommy » 02 maja 2008, 20:30

Mamcia pisze: Czy jesteś na lekach immunosupresyjnych?
biorę metypred i jeszcze asamax i osłonowe
czy jeśli udałoby się mi zejść ze sterydów to jest szansa na odwrót zaćmy :?:

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zaćma od sterydów

Post autor: Mamcia » 02 maja 2008, 20:41

Metypred to steryd. Jeśli masz częste zaostrzenia, albo nie możesz zejśc ze sterydów powinieneś brać leki typu AZA lub 6-MP, aby zminimalizować sterydy. Nie piszesz jaka część jelita masz zajętą, ani gdzie się leczysz. Jeśłi to nie zadziała to biologiczne. Inaczej musiszsię licyc z operacją usunięcia zaćmy. Z mojej nikłaj wiedzy z dziedziny okulistyki zejście ze sterydów może powstrzymać zmiany w soczewce, ale czy się cofną to nie wiem.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
tommy
Początkujący ✽✽
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2006, 09:54
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock

Re: zaćma od sterydów

Post autor: tommy » 02 maja 2008, 20:52

Jelito mam niestety zajęte całe i ciężko mi zejść ze sterydów , ostatnio się leczę na Szaserów

Awatar użytkownika
tommy
Początkujący ✽✽
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2006, 09:54
Choroba: CU
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock

Re: zaćma od sterydów

Post autor: tommy » 04 maja 2008, 17:29

Do Mamcia jaki jest konkretny adres na Wołoską :?:

Zablokowany

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”