Problemy z oczami

Czyli choroby stawów, skóry, nerek, oczu itp

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lawenda
Początkujący ✽✽
Posty: 253
Rejestracja: 26 sty 2005, 11:52
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Lawenda » 16 cze 2005, 13:53

Zeno ja mialam takie jazdy. Rozmazywanie sie, k?opot z zlapaniem ostro?sci i uczucie piasku w oczach i takie tam pierdoly. Okulistka stwierdzila zaburzone wydzielanie lez. Powiedziaaa, ze czesto tak po sterydach sie robi. Zapisala m sztuczne lzy do zakrapiania - recepta i Okulotek - plyn do przemywania oczu - bez recepty. Bardzo dobre, polecam.

A wzrok to siada od ?lipiania w monitor sta?ego.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2006, 13:35 przez Lawenda, łącznie zmieniany 1 raz.
Twardym trzeba być nie miętkim...

Awatar użytkownika
inkaska
Aktywny ✽✽✽
Posty: 653
Rejestracja: 31 sie 2004, 10:55
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź, CU

Re: Problemy z oczami

Post autor: inkaska » 16 cze 2005, 14:37

ja po prostu mam astygmatyzm, i podejrzewam to samo u Ciebie.
pozdrawiam!
cos byc musi do cholery za zakretem;)

Awatar użytkownika
Lawenda
Początkujący ✽✽
Posty: 253
Rejestracja: 26 sty 2005, 11:52
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Lawenda » 17 cze 2005, 10:26

Hihihihi - Zeno ty si? przestaw mo?e na tryb nocny!
Twardym trzeba być nie miętkim...

Awatar użytkownika
Lawenda
Początkujący ✽✽
Posty: 253
Rejestracja: 26 sty 2005, 11:52
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Lawenda » 17 cze 2005, 10:36

Hahahahahaha, no to w takim razie nie przestawi?y Ci si? oczka na tryb dzienny ;-)
Twardym trzeba być nie miętkim...

Ania_Radom
Debiutant ✽
Posty: 15
Rejestracja: 09 cze 2005, 16:39
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Ania_Radom » 17 cze 2005, 13:52

to pewnie po sterydach ja jak jezdzi?am samochodem to te? mi si? rozmazywa?o a teraz jest dobrze

Adam

Re: Problemy z oczami

Post autor: Adam » 18 cze 2005, 00:50

Nom ja tez to mam...

Go??

problemy z oczami

Post autor: Go?? » 18 cze 2005, 17:12

Moje dziecko te? ma takie k?opoty po sterydach.

Awatar użytkownika
Lawenda
Początkujący ✽✽
Posty: 253
Rejestracja: 26 sty 2005, 11:52
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Lawenda » 19 cze 2005, 12:48

Przesta? bra? sterydy? Próbowa?e? tych kropli do oczu?
Twardym trzeba być nie miętkim...

Awatar użytkownika
inkaska
Aktywny ✽✽✽
Posty: 653
Rejestracja: 31 sie 2004, 10:55
Choroba: CU
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź, CU

Re: Problemy z oczami

Post autor: inkaska » 01 wrz 2005, 15:50

ja zmienilam na mocniejsze szkla i lekarka mi powiedziala ze przyz sterydach musze miec raz na rok koniecznie kontrole wzroku
cos byc musi do cholery za zakretem;)

Web
Początkujący ✽✽
Posty: 88
Rejestracja: 20 lis 2009, 12:34
Choroba: w trakcie diagnozy
województwo: opolskie
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Web » 23 kwie 2011, 20:45

Mam pytanie: czy u kogoś choroba lub sterydy spowodowały trwałe pogorszenie wzroku?
Rok temu badałem wzrok i wszystko było w porządku - niewielkie niedowidzenie.
Tydzień temu powtórzyłem badania i okazało się, że mam astygmatyzm i pogorszył mi się ogólnie wzrok.
Jestem ciekaw czy ktoś miał podobną sytuację.
Po to upadamy żeby powstać. Tak już jest.

Brałem: Asamax, Encorton, Imuran, Controloc, Fisioflor, Kwas foliowy, No-spa Forte, Colitan, Gasec, Cipronex, Metronidazol, Sulpiryd i wiele innych

Teraz biorę: Asamax, Duspatalin, Controloc, Mozarin, No-spa forte

Awatar użytkownika
Alutka86
Doświadczony ❃
Posty: 1576
Rejestracja: 08 lip 2010, 09:46
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Alutka86 » 23 kwie 2011, 20:56

Z 1 zaostrzeniem miałam okropne zapalenie spojówek, żadne leki nie pomagały dopiero jak leki na jelita zaczęły działać problem sam się rozwiązał. A oczy i oczodoły bolały mnie okrutnie żeby spojrzeć na tv bądź zasiąść przed komputerem mogłam tylko pomarzyć.
Oprócz bólu oczu, widziałam bardzo niewyraźnie, oraz takie jakby "tęczowe kółka przed oczyma".

W tym zaostrzeniu na szczęście nie dochrapałam się zapalenia, ale oczy nieraz pobolewają i często widzę te tęczowe kółka przed oczyma... Oczywiście standardowo spore pogorszenie widzenia. Ale u mnie to wszystko mija w remisji. Za dwa dni kończę brać sterydy i muszę iść do okulisty na ponowną kontrolę to napiszę co i jak.. :roll:

Aha a stale mam niby to wadę fizjologiczną i niewielki astygmatyzm, tylko jakiś dziwny nieraz jest jak mnie badają w obu ślepkach a nieraz w jednym. A przecież astygmatyzm to taka wada, która nie powinna się zmieniać. :neutral:
Nie marnuj uśmiechu dla siebie samego!!!

Awatar użytkownika
Golfi
Doświadczony ❃
Posty: 1019
Rejestracja: 27 gru 2005, 22:41
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Golfi » 23 kwie 2011, 21:56

Web pisze:Mam pytanie: czy u kogoś choroba lub sterydy spowodowały trwałe pogorszenie wzroku?
przed pierwszym pobytem w szpitalu miałem wzrok idealny , z czasem początków choroby ( koło 3 miesięcy ) wzrok pogorszył się na około ( - 1.5 ) , aaa aktualnie mam ( -2,25 )
"Nic, co ma wielką wartość w życiu nie przychodzi łatwo."

Web
Początkujący ✽✽
Posty: 88
Rejestracja: 20 lis 2009, 12:34
Choroba: w trakcie diagnozy
województwo: opolskie
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Web » 23 kwie 2011, 22:55

Hmm, czyli to czego się obawiałem - choroba i sterydy miały wpływ na to pogorszenie. Ciekawe czy wzrok wraca do normy czy u Elwirki to przypadek.
Jeśli nie wraca to nie zgodzę się na ponowne branie sterydów od maja.
U mnie akurat dziwnie się zmienił, bo kiedyś miałem niecałe +0,5, nawet +0,25, a teraz koło -1. ale w cylindrze mam ponad +2,25. Nie bardzo się na tym znam zresztą, ale tak sobie dzisiaj porównywałem.
Mam podobnie jak ty Alutka86, bo obraz mi się często rozmazuje i bolą mnie oczy oraz oczodoły. Do tego mam żylaki w oczach i zastanawiam się czy to się cofnie. Jak będziesz po kontroli to napisz co się dowiedziałaś.
Po to upadamy żeby powstać. Tak już jest.

Brałem: Asamax, Encorton, Imuran, Controloc, Fisioflor, Kwas foliowy, No-spa Forte, Colitan, Gasec, Cipronex, Metronidazol, Sulpiryd i wiele innych

Teraz biorę: Asamax, Duspatalin, Controloc, Mozarin, No-spa forte

Awatar użytkownika
Alutka86
Doświadczony ❃
Posty: 1576
Rejestracja: 08 lip 2010, 09:46
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Alutka86 » 23 kwie 2011, 23:04

Web pisze:Jak będziesz po kontroli to napisz co się dowiedziałaś.
ok nie ma problemu :)
Zmotywowałeś mnie w środę zadzwonię i się zapiszę do okulisty... :)
Nie marnuj uśmiechu dla siebie samego!!!

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z oczami

Post autor: Mamcia » 23 kwie 2011, 23:49

Ważne jest badanie oka w lampie szczelinowej, ciśnienia śródgałkowego, badanie dna oka itp. każdy chory na nzj powinien je mieć raz w roku ze względu na możliwe powikłania oczne i niekorzystny wpływ leków np. jaskra posterydowa.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Powikłania Pozajelitowe”