METYPRED

Inaczej leki sterydowe- oparte na rozmaitych kortykosteroidach

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
agasl
Debiutant ✽
Posty: 6
Rejestracja: 04 mar 2006, 11:44
Choroba: CD
Lokalizacja: chełm

METYPRED

Post autor: agasl » 29 mar 2006, 13:23

blagam Was wszystkich co maja jakas wiedze na temat tego leku, napiszcie mi jak go tolerowascie, jak dlugo to sie bierze, jakie sa przede wszystkim skutki uboczne( czy przy braniu tego zawsze sie puchnie i czy to prawda ze zaraz po odstawieniu opuchlizna znika a waga cila wraca do normy)
ja wiem ze juz duzo jest o sterydach na tej stronie, ale ja juz zaczynam sie gubic w tym wszystkim. Zastanawiam sie czy ja rzeczywiscie musze brac te sterydy. Porozamwialabym o ty z lekarzem ktory mi to przepisal ale niestety dopiero 20 kwietnia mam wizyte. Od razu zaznaczam ze leki juz zaczelam przyjmowc i na pewno bez konsultacji z lekarzem nie odstawie ich tak sobie, ale chcialabym zebrac jak najwiecej informacji od Was, żeby potem przy spotkaniu z lekarzem wiedziala o co go pytac itd. W ogole nic mnie tak nie podlamalo do tej pory, jak widok ilosci lekarstw jakie musze polykac dziennie (wychodzi mi 15 tabletek.) I jak czytam wasze spostrzezenia odnosnie niektorych lekow to az strach mnie oblatuje.

Anulka
Debiutant ✽
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2005, 20:25
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Tychy

Re: METYPRED

Post autor: Anulka » 29 mar 2006, 16:05

Ja Metypred biorę zawsze przy zaostrzeniu. Największa moja dawka 48mg/dzień.Ostatnio brałam przez 3 miesiące, oczywiście stopniowo miałam dawkę zmniejszaną ale o tym decydował już mój lekarz.W tym okresie nie przytyłam nic, ani również twarz nie zrobiła się okrągła. Skutków ubocznych jako takich nie miałam. Jedyne co to zaburzenie miesiączki, niemożność odbudowania mięśnia w nodze(wcześniejsza kontuzja i zanik mięśnia), ale po przejściu na Budenofalk, biorę już drugi rok wszystko wraca pomału do normy. Po Budenofalku również nie tyję.
pozdrawiam Anulka

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Mamcia » 29 mar 2006, 17:29

Wszystkie objawb uboczne są wyszczególnione są na ulotce. Pamiętaj, że on mogą, ale nie muszą wystąpić. Sterydów ogólnych bezwzględnie nie można odstawić z dnia na dzień, gdyż ich przyjmowanie hamuje wydzieleanie ich przez korę nanderczy i trzeba dać organizmowi czas na powrót do normy.
Mamcia

Awatar użytkownika
aleksandra12
Aktywny ✽✽✽
Posty: 959
Rejestracja: 07 lut 2006, 22:09
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: METYPRED

Post autor: aleksandra12 » 29 mar 2006, 20:36

Biorę metypred od miesiąca. Mam zwiększony apetyt, trochę spuchła mi twarz i ręce, ale wygląda to ok, bo byłam zapadnięta. Zresztą nie wiem, czy ten apetyt to kwestia sterydów, czy raczej ich dzialania - tego, że mnie nie boli i mogę normalnie jeść. Trochę sią obawiam co z moimi koścmi, ale zapytam o to lekarza na wizycie, 6 kwietnia.
Pozdrawiam, Aleksandra

Szaraja
Specjalista ds. Porad Prawnych
Posty: 1575
Rejestracja: 09 sty 2006, 21:48
Choroba: CD u dziecka
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Szaraja » 29 mar 2006, 21:38

Miesiąc , to niedlugo, ale spytać nie zaszkodzi. Daria dostaje calipoz i vit d, a sterydy bierze od 4 miesięcy i nie może zejśc, bo każdorazowo przy mniejszej dawce "coś się sypie"
Pogadaj z lekarzem, a rodzinny za jakiś czas może ci dac skierowanie na badanie osteoporozy. ( Na wszelki wypadek- dla spokojności ) :lol:
Szaraja
Chwała tym którzy stworzyli to forum. a dla wszystkich którzy piszą wielkie dzięki

Ela
Początkujący ✽✽
Posty: 283
Rejestracja: 21 kwie 2003, 21:05
Choroba: CU
województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: METYPRED

Post autor: Ela » 30 mar 2006, 00:45

Ja brałam jakieś niewielkie dawki metypredu przy zapaleniu stawów, nie pamiętam dokładnie, ale chyba 4 mg dziennie, i spuchłam trochę.
CU, j-pouch

mal(a)gocha
Początkujący ✽✽
Posty: 103
Rejestracja: 15 wrz 2004, 07:55
Choroba: CD
województwo: małopolskie
miasto: Kraków
Lokalizacja: z Krakowa

Re: METYPRED

Post autor: mal(a)gocha » 30 mar 2006, 12:26

Metypred przyjmuje dopiero od tygodnia. Pani doktor włączyła go po szczegółowych badaniach krwi (nie znam sie na nich) i kolonoskopii informując mnie bardzo rzeczowo, że steryd jest potrzebny ze względu na poważny stan zapalny i właśnie w takim przypadku jest to konieczne.
Nie rozumiem czemu przeliczasz leki na sztuki. Ja biore ich w sumie 25 i podejrzewam, że na forum są osoby które biorą ich więcej. Niestety często nie ma większych dawek leku w naszych hurtowniach i dlatego zamiast 6 tabletek dziennie Colitanu 500 muszę brać 12 Colitanu 250. Tak samo z metypredem. Ja zawsze liczę ile leków, a nie tabletek a tych dziennie wyjdzie mi tylko 8. Fakt wszyscy widząc moje tabletki śmieją się, że jem śniadanko.
pozdrawiam
-gocha-

Awatar użytkownika
Agnesis
Początkujący ✽✽
Posty: 135
Rejestracja: 29 lis 2005, 21:48
Choroba: CD
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Agnesis » 06 kwie 2006, 14:09

Ja od listopada zażywałam encorton po 30 mg, potem w styczniu miałam trochę zmniejszony do 10mg - nie tyłam bardzo , trochę, ale po buzi troche spuchłam.
Od ponad miesiąca miałam zamieniony encorton na metypred (podobno mniej paskudny miał być ), a po nim to przytyłam ok. 6 kg ( teraz , czyli 1,5 miesiąca )bo w sumie jestem grubsza o 8 kg ( bo te 2 kg to były po encortonie od listopada ). A na dodatek wąsy mi zaczęły rosnąc, trzy dni temu depilowałam. :evil: :evil: :evil:
I to nie była duża dawka, najpierw 8 mg, a teraz od tygodnia 4 mg. Jak zażywam rano tę tableteczkę, to mnie strach zaczyna ogarniać :x

Awatar użytkownika
Shima
Doświadczony ❃
Posty: 1262
Rejestracja: 29 lis 2004, 20:10
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Zdunska Wola
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Shima » 06 kwie 2006, 18:52

Agni...nie depiluj!!!
Ja tez tak mialam...zrobilam sie napakowanym potworem...nawet ciemne wlosy na rekach.
Potem samo zeszlo po odstawieniu.
Zawsze służę rozmową [you] :)
Choroba:CD, astma, alergia, łuszczyca, ginekologiczne powikłania w trakcie leczenia immunosupresyjnego, podobno przebyta gruźlica jelit Stan:Lewostronna hemikolektomia,resekcja zwężenia w miejscu zespolenia i jeszcze dodatkowych kawałków jelit, zaostrzenie Leki:asamax3x1000mg,helicid2x1, metotreksat i parę innych paskudztw Waga/wzrost 99/173

Awatar użytkownika
aleksandra12
Aktywny ✽✽✽
Posty: 959
Rejestracja: 07 lut 2006, 22:09
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: METYPRED

Post autor: aleksandra12 » 06 kwie 2006, 19:21

A ja się dziwiłam, skąd ja mam meszek nad wagrą, skoro nigdy nie miałam... aha!

Awatar użytkownika
Shima
Doświadczony ❃
Posty: 1262
Rejestracja: 29 lis 2004, 20:10
Choroba: CD
województwo: łódzkie
Lokalizacja: Zdunska Wola
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Shima » 06 kwie 2006, 19:45

aha!!..tylko bez paniki :) napewno zniknie..predzej czy później :) pozdrawiam
Zawsze służę rozmową [you] :)
Choroba:CD, astma, alergia, łuszczyca, ginekologiczne powikłania w trakcie leczenia immunosupresyjnego, podobno przebyta gruźlica jelit Stan:Lewostronna hemikolektomia,resekcja zwężenia w miejscu zespolenia i jeszcze dodatkowych kawałków jelit, zaostrzenie Leki:asamax3x1000mg,helicid2x1, metotreksat i parę innych paskudztw Waga/wzrost 99/173

Awatar użytkownika
Agnesis
Początkujący ✽✽
Posty: 135
Rejestracja: 29 lis 2005, 21:48
Choroba: CD
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Agnesis » 07 kwie 2006, 13:25

Jak mam nie panikować skoro nie wiem jak długo mają zamier mi to świństwo dawć!!! :evil:
Nie dość, że jestem coraz grubsza i nie mieszczę się do ubrań ( za niedługo będzie pasował na mnie tylko worek na ziemniaki!), to mam obrzęk na twarzy i jeszcze to....
Ograniczyłam bardzo jedzenie, bo nie wiem, co by było gdybym jadła normalnie, a i tak tyję :evil:
Nigdy nie przesadzałam na punkcie wyglądu i wiem, że ważniejsze zdrowie, ale teraz mi się płakać chce... :cry:

Szaraja
Specjalista ds. Porad Prawnych
Posty: 1575
Rejestracja: 09 sty 2006, 21:48
Choroba: CD u dziecka
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Szaraja » 07 kwie 2006, 15:39

No i wychodzi przyzwyczajenie do talii osy w trakcie choroby. Łatwo mi mówić , bo sama nie choruję. Ale na poważnie. Nie ograniczaj jedzenia, bo to i tak nic nie da. Po prostu organizm zatrzymuje wodę- tez jej nie ograniczaj. Znam osoby, który po sterydach w bardzo krótkim czasie przytyły, a po odstawieniu chudły 8-10 kg. To strasznie duzo. Więc życzę smacznego, bo twoje tycie nie ma nic wspólnego z jedzeniem, chyba ,że uzyskujesz reeemisje. Co pozwoli na ich szybkie odstawienie. Czego życzę. A może fachowcy powiedzą coś więcej
Szaraja
Chwała tym którzy stworzyli to forum. a dla wszystkich którzy piszą wielkie dzięki

Awatar użytkownika
Agnesis
Początkujący ✽✽
Posty: 135
Rejestracja: 29 lis 2005, 21:48
Choroba: CD
województwo: -- poza Polską --
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Agnesis » 07 kwie 2006, 17:03

Dzięki.
Ale troszkę i tak trzeba ograniczyć, bo mi sterydy podzialały na apetyt. A słodyczy jak mi się chciało... gdybym sobie za dużo pozwoliła to dopiero bym wyglądała :roll:

Szaraja
Specjalista ds. Porad Prawnych
Posty: 1575
Rejestracja: 09 sty 2006, 21:48
Choroba: CD u dziecka
województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: METYPRED

Post autor: Szaraja » 07 kwie 2006, 17:36

No to słodycze won, ale czasem można sobie pozwolic, a dietka kaloryczna,zdrowa i bez " pustych " kalorii.
Życzę szybkiego odstawienia sterydów Szaraja
Chwała tym którzy stworzyli to forum. a dla wszystkich którzy piszą wielkie dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sterydy”