Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Miejsce na wszelkie inne leki, które nie zostały wymienione w innych podforach

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Ajem
Początkujący ✽✽
Posty: 77
Rejestracja: 28 sty 2005, 16:03
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: Ajem » 24 paź 2006, 18:56

Mam taki problem.
Boli mnie ząb i jest opuchlizna, stomalolog proponuje mi antybiotyk żeby to rozgonić .Wydaje ni sie że gdzieś czytałem na forum że przy naszym schorzeni antybiotyki nie są wskazane.Jak na złość lekarz prowadzący jest od piętku nie uchwytny ,żeby się go poradzić.
Może coś podpowiecie.



Scalenie kilku tematów o antybiotykach, uogólnienie tematu.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 10:18 przez Ajem, łącznie zmieniany 3 razy.
GG6243995

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: ranka » 24 paź 2006, 19:12

a chcesz miec wyrwany ząb?

jesli tam jest stan zapalny to rzeczywiscie trzeba zadzialac antybiotykiem.
Obrazek

Ajem
Początkujący ✽✽
Posty: 77
Rejestracja: 28 sty 2005, 16:03
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: Ajem » 24 paź 2006, 19:43

Ale czy ten antybiotyk nie wywoła chorubska.Może koś miał już taki przypadek?
GG6243995

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: Mamcia » 24 paź 2006, 20:06

Antybiotyki moga wywołać zaostrzenie. W NZJ podaje się Cyprofloksacynę i metronidazol. Nie mam wiedzy, co do ich skuteczności w stomatologii.
Jak bedziesz potrzebował więcej informacji napisz e-maila
mamcia
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: ranka » 24 paź 2006, 20:35

mozna podawac metronidazol w stomatologii miejscowo.poza tym najleopszym antybiotykiem ktory podaje sie przy leczeniu schorzen przyzebia to Dalacin C poniewaz penetruje do kosci.Moze wywolywac rozne "rzeczy",ale tutaj warto sie zastanowic..wole miec zeby,a zaostrzenie przetrzymam.
Mialam juz taki przypadek z ogromnym ropniem przy 8,i wiem ze zaniedbanie takiej sprawy to ogromna szkoda dla organizmu.
Obrazek

Ajem
Początkujący ✽✽
Posty: 77
Rejestracja: 28 sty 2005, 16:03
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: Ajem » 24 paź 2006, 20:57

Czyli stosowałaś Dalacin C.Mnie też go poleca stomatolog.
Ja i to mjało wpływ na chorobe w twoim przypadku?
GG6243995

Maciek
Aktywny ✽✽✽
Posty: 500
Rejestracja: 07 lut 2006, 20:16
Choroba: niesklasyfikowane NZJ
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: Maciek » 24 paź 2006, 21:18

Kochani! Ostroznie z Dalacinem, słyszałem o bardzo silnych działaniach ubocznych.
Może jednak przy bolącym zębie warto?
czasowa kolostomia - 22.12.06-29.03.07, 8.05.07-23.01.08

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: ranka » 24 paź 2006, 21:27

Dalacin C jest to antybiotyk ktorego nie znosze ale nie ze wzgledu na CU.Po prostu przylepia mis ie do sciany przelyku,takze boli mnie przy nim zoladek :cry:
No i trzeba dodac ze moze powodowac rzekomobloniaste zapalenie jelit<---->biegunki>
Nie wiem co ci doradzic.Moje CU nie jest tak kaprysne,moge brac antybiotyki ewentualnie liczac na zaparcia ale to jest do przejscia.Natomiast tobie radze popytac stomatologa czy nie da sie to zalatwic miejscowo.A moze warto sie przemeczyc i wziac antybiotyk,no ale tutaj trzeba sie liczyc z ewentualnymi powiklaniami.Odpowiedz sobbie na pytanie w jakim stopniu zaawansowania masz chorobe,objawy czyli po prostu stan ciezkosci itd..
Obrazek

Marcin100
Debiutant ✽
Posty: 22
Rejestracja: 04 gru 2005, 19:17
Choroba: CU
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: Marcin100 » 24 paź 2006, 22:36

No właśnie, antybiotyk. Mi się przyplątała jakaś infekcja gardła, boli jak nie wiem co i za bardzo nie mogę mówić. Lekarka przepisała mi Amoksiklav 875+125 mg, twierdzi że przy CU można go brac, bo ma niewielkie działania uboczne. Do tego jakiś osłonowy lek z florą bakteryjną Probiolac Plus no i Bioparox do gardła. Trochę się boję, czy przez to się nie zaostrzę (ale zgodnie z sugestią gastro przy wkraczaniu z innymi lekami i chorobach biorę dodatkowo 2 razy dziennie czopki Asamax 500). Przekonała mnie argumentacja lekarza, że niezaleczona infekcja gardła może mieć nieciekawe konsekwencje w przyszłości, więc lepiej wkroczyć z antybiotykiem i to w miarę szybko zwalczyć. Czy ktoś z Was brał te leki i jak na niego działały? Dodam, że Bioparox nie powoduje negatywnych konsekwencji, a przed zdiagnozowaniem CU brałem Amoksiklav i nie było jakichkolwiek skutków ubpcznych, zresztą u mnie mało leków powoduje działania niepożadane.

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10406
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: Mamcia » 24 paź 2006, 22:46

Klindamycyna - czyli m.in. dalacin
Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na klindamycynę i(lub) linkomycynę. Noworodki do 30. dnia życia. Należy zachować ostrożność u chorych w podeszłym wieku, w ciężkiej niewydolności nerek i(lub) niewydolności wątroby, chorobach żołądka i jelit (zapalenie jelita grubego, także w wywiadzie). Nie stosować u chorych otrzymujących leki znoszące przewodnictwo w płytce nerwowo-mięśniowej oraz u chorych z zaburzeniami przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (myasthenia, choroba Parkinsona).

Mamcia
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: ranka » 24 paź 2006, 22:54

No tak racja,niewyleczona infekcja gardla moze dac nieprzyjemne potem skutki<paciorkowce>.
Jesli chodzi o skutki dzialania antybiotykow to prawie wszystkie tak dzialaja jesli chodzi o nerki czy tez watrobe.Dlatego na ulotkach p[isze zeby brac ostroznie np. z niewydolnoscia nerek czy watroby.Co do jelita to mowilam ze Dalacin jest lekiem powodujacym rzekomobloniaste zapalenie jelit,tzn. jest jednym z takuich antybiotykow.
Ja tez biore Amoksiklav vel Augmentin vel Forcid..itd. i nic mi nie jest,ale jak mowie zalezy wszystko od naszego kaprysnego narzadu.
Obrazek

Awatar użytkownika
niunia
Początkujący ✽✽
Posty: 372
Rejestracja: 27 cze 2006, 21:12
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Gostyń (Poznan)
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: niunia » 25 paź 2006, 10:23

ja miałam kłopoty z zębem w czercu, najpierw nie mógł mi go usunąć, trochę pogrzebał, zapisał antybiotyk i kazał go wyrwać, po 2 tygodniach pojechałam do wyrwania i znowu dostałam anybiotyk tym razem inny (niestety nie pamiętam nazw) i po tym wszystkim przyszło zaostrzenie które trwa do dzisiaj.

danuta
Początkujący ✽✽
Posty: 55
Rejestracja: 16 kwie 2004, 21:07
Choroba: CU
województwo: śląskie
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: danuta » 25 paź 2006, 14:40

Uwaga na Dalacin C, ja kiedyś brałam ten antybiotyk na ból gardła, w ciągu paru godzin od wzięcia miałam bóle żołądka a przy tym okropne mdłości, jak tylko spojrzałam na jedzenie to mnie brało, lekarz kazał odrazu odstawić, może da się innym zastąpić ten antybiotyk.
danka

Awatar użytkownika
Miki
Początkujący ✽✽
Posty: 295
Rejestracja: 29 cze 2006, 16:03
Choroba: CU
województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: Miki » 27 paź 2006, 21:05

No właśnie ja mam podobny problem jak Ajem, wyżyna mi się 8-semka, straszliwy ból, w nocy nie mogłam spać. Zrobiłam zdjęcie zęba i okazało się że rośnie krzywo zamiast wyżynać się do góry to on rośnie w bok. I koniecznie muszę go wyrwać, dentyska mówi że wyrwanie nie będzie bolało ale póżniej tak, jak będzie się goiło (podobno bardzo boli) i powiedziała że najlepiej byłoby jak bym przyjmowała antybiotyk. Ale, ja za bardzo bym nie chciała. Od kiedy zachorowałąm 7 lat tem to nie przyjmowałam antybiotyku. Boję się że jelita źle zaraagują. Wiztya czeka mnie na początku listopada nie wiem co mam zrobić...?

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3962
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

Post autor: ranka » 27 paź 2006, 21:10

wyrywalam sobie 8-ke bo moj zabek nie mogl wyrosnac.poszlam do chirurga szczekowego i wszystko odbylo sie bezbolesnie.nie bralam antybiotyku.wszystko sie ladnie zagoilo.nie bolalo az tak,mimo ze mialam zakladane szwy czyli rozcinana dziąslo zeby wydobyc zeba :roll:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Leki Niezwiązane Bezpośrednio z NZJ”