Strona 2 z 4

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 27 paź 2006, 22:40
autor: Ajem
Ja wkoncu zdecydowałem się na antybiotyk.Po zaciągnięcu jezyka tu i tam(tu dzięki dla Mamci i ranki) biore Amotaks.Po piewszych dwóch dawkach nie było za ciekawie(bulgotanie ,zgrzytanie ,jedna wizyta więcej w :wc: ,stolec nie wyrażny :razz: )Gdy byłem przygotowany na najgorsze po trzeciej dawce wszystko się uspokoiło.Opuchlizna prawie zeszła ale niestety w poniedzałe musze się pożegnć z ząbkiem :smutny:
To tyle, mnie Amotaks pomógł ale jak będzie u innych to już trudno przy naszym choróbsku powiedzeć.

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 27 paź 2006, 22:56
autor: Miki
Maćku dziękuję za radę :roll: Na początku listopada idę wywrać zęba do hirurga szczękowego :roll:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 27 paź 2006, 23:22
autor: Maciek
Powodzenia!

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 27 paź 2006, 23:51
autor: Shima
Odkąd zachorowalam na CD każde wyrwanie zęba kończy sie antybiotykiem....ostatnio dr stomatolog chyba nie wiedziala co to CD i po wyrwniu z powodu mojego wypchanego pyska nie zrozumiala ze potrzebuje recepty na antybiotyk...wiec w sobote wieczorem biegusiem leciałam na pogotowie bo tak spuchłam....ale tam pan DR przepisal mi "cokolwiek na zęba"....na szczeście przy mojej ilosci wizyt w WC(i pozostałych sensacjach brzusznych) nie zrobilo mi to rożnicy...ważne ze obylo sie bez bólu i brzucha i szczęki

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 28 paź 2006, 16:20
autor: palkafarm
Gdy ja mialam ząb pod ropą były dwie opcje: albo wyrwanie zęba albo resekcja. Oczywiscie zdecydowalam sie na to drugie bo to tylko obcięcie szczytu korzenia a ząb zostaje (oczywiscie ząb nie był z próchnica). Mój chirurg w oóle nie przepisał mi antybiotyku i obyło sie bez niego. Ale Dalacin według mnie to masakra dla żołądka i jelit.
U mnie zarówno Amotaks jak i Amoksycylina z kwasem klawulanowym wywołuja objawy niepożadane ze strony jelit, a na Dalacin bym sie nie odważyła. :evil:

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 26 mar 2007, 14:38
autor: karo82
tez mam opuchlizne zeba i leczenie kanałowe mnie czeka teraz musze przyjmowac antybiotyk zeby opuchlizna zeszła , przepisał mi dentysta Duomox ,miał ktos moze z tym antybiotykiem do czynienia ? i co sie działo po nim , musze go brac tydzien po 3 tablety na dzien .

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 26 mar 2007, 18:23
autor: Graga
Ja brałam Duomox przez tydzeń. Nie skończyło się to dla mnie dobrze, ale nie wiem do końca czy z powodu antybiotyku czy innych dodatkowych leków. Na dodatej byłam po odłożeniu Encortonu, więc moją sytuacją do końca się nie sugeruj. Duomox można sobie rozpuścić, więc jelitka nieci są odciążone.

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 26 mar 2007, 19:31
autor: Aniijjaa
palkafarm pisze:Ale Dalacin według mnie to masakra dla żołądka i jelit.
U mnie zarówno Amotaks jak i Amoksycylina z kwasem klawulanowym wywołuja objawy niepożadane ze strony jelit, a na Dalacin bym sie nie odważyła.
Dallacin to clindamycinum.Ma on wiele innych nazw i jest lekiem który nie powinien byc w użytku.
Ja po nim zachorowałam na cu.Brałam ten antybiotyk "śmierci", bo wypisał mi go stomatolog.Dwa razy ale po drugim razie zaledwie po 2-3 tabletkach skonczyło się bardzo źle.Za pierwszym razem też były objawy które alarmowały abym go nie brała.Znam osoby które skonczyły po nim biegunkami z odwodnieniem,zapaleniem trzustki,nawet śmiercią!!! Wszyscy którzy brali clindamycinum pod róznymi nazwami to są moi osobiści znajomi i rodzina.

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 26 mar 2007, 19:44
autor: niunia
Ja brałam Dalacin jak miałam chirurgicznie zęba usuwanego no i po nim przyszło zaostrzenie :( i całe wakacje cierpiałam, a mój lekarz twierdził że to nie od tego a ja jestem pewna że gdyby nie ten antybiotyk to dzisiaj nie czułabym się tak jak się czuję :(

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 26 mar 2007, 22:51
autor: ranka
Ja po nim zachorowałam na cu
na pewno nie moglas po nim zachorowac na CU.ewentualnie po prostu przyspieszyl proces pelnego ujawnienia sie choroby.
A Dalacin nie jest antybiotykiem "smierci"!Jest bardzo dobry na problemy z tkanka kostna bo klindamycyna ma wlasnie takowe wlasciwosci.

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 27 mar 2007, 09:54
autor: Aniijjaa
ranka pisze:na pewno nie moglas po nim zachorowac na CU.ewentualnie po prostu przyspieszyl proces pelnego ujawnienia sie choroby.
A Dalacin nie jest antybiotykiem "smierci"!Jest bardzo dobry na problemy z tkanka kostna bo klindamycyna ma wlasnie takowe wlasciwosci.
Nie zgodzę się z Tobą.Znam lekarzy, którzy mają odmienne zdanie jeżeli chodzi o stosowanie tego antybiotyku.Nie stosują go.Ma on naprawdę super działanie lecznicze!!!! ale skutki po nim uboczne sa katastrofalne w porównaniu do innych antybiotyków.To jest główny powód dla którego nie stosują go wśród swoich pacjentów.

Są inne leki.Bardziej bezpieczne.Trudno mówić o bezpieczeństwie wśród leków ale zawsze są inne wyjścia awaryjne.

Jeżeli chodzi o moje cu nie możesz stwierdzić tego na odległość.Ja wiem jak się zachowywał mój organizm po zastosowaniu leku a jak żyłam wcześniej.Widziałam co się działo z innymi osobami , które go stosowały. Owszem , są osoby które nie mają działań ubocznych.Ja znam więcej osób które źle zakończyły leczenie.Gdybym miała możliwośc wyboru wolałabym stracić wszystkie zęby zamiast tych problemów jakie mi pozostały po tym "dobrym leczeniu".

Znalazłam też w jakiejś literaturze med. tabelę w której jest ten antybiotyk uznany jako przyczyna powstawania chorób zapalnych jelit.Nie pamiętam w jakiej!!!! przeszukałam już wiele pozycji .Jak tylko znajde napewno tutaj napisze.

Dlatego jestem tą , która zawsze ostrzega wszystkich , którzy mają ten lek wypisany .
A jaką podejmą decyzję , to jest już ich indywidualna sprawa.
Niesądzę abym kiedykolwiek zamilkła i zlekceważyła ten problem.
Zbyt wiele jest tych przypadków w moim otoczeniu.

Serdecznie pozdrwaiam.

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 27 mar 2007, 19:21
autor: Patryśka
Hm tutaj zgadzam sie z ranka bo nikt nie zna przyczyn NZj dokladnie i na 100% ich nie potwierdza...Jednak mogl przyczynic sie takze do szybszego wystapienia objawow..A co do tej tabeli to moglo tam chodzic o zapalenia jelit moze nie koniecznie NZJ :)

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 27 mar 2007, 19:36
autor: ranka
bo Dalacin ma bardzo dobre wlasciwosci lecznicze.ale tak samo jak kazdy inny lek moze powodowac dzialania uboczne i nie zapominajmy o tym.Jesli np. Amoksycylina wywolalaby u ciebie dzialania niepozadane to tak samo mowilabys o niej.
Tez miewam problemy z Dalacinem,owszem.Zawsze mam problem z jego polknieciem,bo przylepia mis ie do przelyku i za nic nie moge go stamtad ruszyc.Ale na problemy z zebami okazal sie idealny(mialam ropnia okolozebowego).
Poza tym jesli bylby szkodliwy to zostalby wycofany.no i prosta rada:nie chcesz nie stosuj.pozdr

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 27 mar 2007, 23:26
autor: Aniijjaa
ranko nie stosuje , po tych przejściach jestem jeszcze bardziej nieufna :roll:
jeżeli chodzi o leki i skutki uboczne i wycofanie ich z rynku - nie będe tego roztrząsała tutaj na forum.Wszyscy mamy swoje źródła informacji, ja również je mam i zaufałam tym którzy mi je przekazali.Też się różnią od Twoich :wink:
Nikogo z tego powodu usilnie (poza moją rodziną i najbliższymi osobami) nie zamawiam do tego aby brał je czy nie.Czuje się zawsze w obowiązku poinformowania innych o tym co wiem na ten temat i o tym co mnie spotkało.
Nikt nie odpowie mi czy gdybym nie wzieła tego leku to dzisiaj byłabym zdrowa.
Nikt nie zna odpowiedzi.Możemy sobie gdybać.
Ja mam też , jak już pisałam inne doświadczenia z otoczenia znajomych i rodziny - czy gdyby nie wzieli tego leku ........
Nie wiem czy inne stany zapalne mogą przejśc w CU lub w CD?
Nic nie zrobiono na poczatku mojego leczenia.Ja byłam przerażona zwłaszcza ,że dopiero wyszłam z innych problemów zdrowotnych a pojawiły się nowe.
Być może wtedy mozna było to odkręcić.
Do dziś nie mam pełnej diagnozy.

Pozdrawiam

Re: Antybiotyk- leczenie; ostrzeżenie; jako lek na CD

: 28 mar 2007, 09:42
autor: Mamcia

Kod: Zaznacz cały

Do antybiotyków linkozamidowych należy linkomycyna i klindamycyna. Hamują one biosyntezę białka w komórce bakteryjnej poprzez łączenie się z podjednostką rybosomu 50s. Wykazują działanie na bakterie dodatnie, a także na beztlenowce. Antybiotyki te dobrze przenikają do tkanek, płodu i kości z wyjątkiem płynu mózgowo-rdzeniowego. Lepsza przenikalność klindamycyny przez błony biologiczne oraz ściany komórkowe bakterii sprawia, że jest 3-4 razy skuteczniejsza od linkomycyny w stosunku do gronkowców, paciorkowców oraz beztlenowców. Ze względu na dobrą przenikalność klindamycyna jest stosowana w zakażeniach: szpiku kostnego (zwłaszcza przewlekłych), jamy brzusznej beztlenowcami Gram-ujemnymi, dróg rodnych, układu oddechowego.

Najpoważniejszym powikłaniem związanym z przyjmowaniem antybiotyków linkozamidowych jest rzekomobłoniaste zapalenie jelit. Objawia się silnymi bólami brzucha i biegunką. Uważa się, że jest ono wywołane toksyną beztlenowca Clostridium difficile opornego na działanie linkozamidów. Rzekomobłoniaste zapalenie jelit może wystąpić również jako powikłanie leczenia innymi antybiotykami: tetracyklinami, chloramfenikolem, erytromycyną, a nawet penicylinami.
[quote]

Nie jest to antybiotyk z wyboru przy naszych chorobach. Czy może on wywołać CU to pytanie otwarte. Odpowiedzią na zapalenie lekita wywołane C. dificile może być nieoprawidłowa reakcja i przedłużające sie zapalenie. 
mamcia[/quote]