Strona 1 z 1

UTRATA SŁUCHU po antybiotykach-?

: 29 gru 2009, 20:52
autor: olga13
Witam serdecznie! Mój brat choruje na CD od 12 lat i aktualnie przebywa w szpitalu. Jest już po 3 operacjach. Na dwunastnicy kolejny raz zrobiła sie przetoka , lekarze zdecydowali ze teraz tylko zywienie pozajelitowe i czekamy az samo sie zrosnie... Rafal trafil do szpitala w bardzo ciężkim stanie i lekarze podawali mu silne antybiotyki co prawdopodobnie uszkodzilo słuch. Badania laryngologa nie powiedzialy nic nowego... Lekarz rozłożyl rece, nie wie dlaczego pacjent nie slyszy, wysunal tylko kilka mozliwych hipotez. Moze ktos spotkal sie juz z takim przypadkiem? Bylabym bardzo wdzieczna za jakakolwiek informacje na ten temat. Pozdrawiam Olga

doprecyzowałam temat

Re: UTRATA SŁUCHU po antybiotykach-?

: 29 gru 2009, 21:33
autor: olga13
taka teorie wysunal lekarz. A ja spotkalam sie juz w kilku przypadkach kiedy antybiotyki zniszczyly sluch, Rafal nie jest osobliwym przypadkiem

Re: UTRATA SŁUCHU po antybiotykach-?

: 29 gru 2009, 22:48
autor: Raysha
Ja jestem niedosłysząca prawdopodobnie z antybiotyków, ale nie jest to udowodnione. Nie wiem jaki antybiotyk to był.

Re: UTRATA SŁUCHU po antybiotykach-?

: 29 gru 2009, 22:59
autor: Natalka
Torvik pisze:pierwszy raz się spotykam ze stwierdzeniem, że antybiotyki mogą zniszczyć słuch
stąd http://www.grabieniec.pl/pokaz_artykul. ... ykulu=1067
4. Antybiotyki aminoglikozydowe (gentamycyna, biodacyna, neomycyna) - dość często wywołują działania niepożądane. Uszkodzenie nerek występuje u około 5-25 procent leczonych aminoglikozydami i jest zazwyczaj odwracalne. Uszkodzenie słuchu po aminoglikozydach występuje u ok. 0,5-3 procent leczonych i dotyczy ucha wewnętrznego. Jest to jednak najczęściej uszkodzenie nieodwracalne.
w wikipedii też jest :wink: http://pl.wikipedia.org/wiki/Leki_ototoksyczne

Re: UTRATA SŁUCHU po antybiotykach-?

: 30 gru 2009, 11:39
autor: doelli
Niestety, to prawda.Mój najstarszy syn-wcześniak miał podawaną gentamycynę i to ona najprawdopodobniej uszkodziła mu słuch. Lek otrzymał w pierwszych tygodniach życia, dziś ma 11 lat i niestety musi nosić aparaty słuchowe, na szczęście nie stracił słuchu całkowicie.
Tak, jak napisała Natalka, jest grupa antybiotyków, które mogą powodować problemy ze słuchem.
Najlepiej starajcie się o konsultację w Kajetanach w Instytucie prof. Skarżyńskiego i to jak najszybciej, bo im później zaczyna się leczenie, tym mniejsze szanse na powrót do zdrowia. Jesteście z mazowieckiego, więc nie czekajcie tylko, jak najszybciej załatwiajcie wizytę, bo tam się długo czeka.

Re: UTRATA SŁUCHU po antybiotykach-?

: 30 gru 2009, 11:56
autor: kasinp
Moja mama jako niespelna roczny dzieciak dostawala jakis antybiotyk na zapalenie pluc , lezala w szpitalu w nidzicy w 1961 roku i teraz na jedno ucho nie slyszy wcale ma na to rente

Re: UTRATA SŁUCHU po antybiotykach-?

: 30 gru 2009, 20:59
autor: olga13
doelli...- ale Rafał jest teraz w szpitalu i wyjazd nie wchodzi w gre... Wiec co mamy robic?

Re: UTRATA SŁUCHU po antybiotykach-?

: 01 sty 2010, 12:21
autor: doelli
olga13,
To nic, poproście lekarza rodzinnego o skierowanie do Instytutu, niech wpisze numer jednostki chorobowej i jak najszybciej go zarejestrujcie, tam się czeka na termin czasami do pół roku, więc Rafał na pewno wyjdzie, możecie też w razie czego poprosić o przepustkę i zawieść go na wizytę.Prywatnie do Profesora też są odległe terminy...jak chcecie namiary, to dajcie znać na PW